DECRET 195/2008, de 7 d'octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor10 de Octubre de 2008
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET

195/2008, de 7 d'octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya.

Els funcionaris i les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals realitzen funcions de control intern de legalitat i economicofinancer, les quals són imprescindibles i necessàries, i han de ser exercides en condicions adequades als efectes de garantir-ne la prestació de manera satisfactòria.

La Llei estatal 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix els principis generals aplicables al conjunt de les relacions d'ocupació públiques, i crea un marc normatiu en el qual cada administració pública pot configurar la seva pròpia política de personal, sense perjudici dels elements de cohesió i dels instruments de coordinació.

En aquesta línia, la disposició addicional segona regula, amb caràcter bàsic, determinats aspectes del règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, i atribueix a les comunitats autònomes competències en aspectes com l'oferta d'ocupació pública; el règim de selecció i provisió de llocs de treball; la creació, classificació i supressió de llocs de treball, i el règim disciplinari.

D'acord amb aquestes noves atribucions i la competència en matèria de funció pública i del personal al servei de les administracions públiques catalanes que l'article 136 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya atribueix a la Generalitat de Catalunya, i en virtut de la potestat d'autoorganització, és necessari regular el règim jurídic d'aquest personal que ha de prestar serveis a les diferents entitats locals del territori de Catalunya.

Una de les principals competències atribuïdes per la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, és la selecció d'aquests funcionaris o funcionàries, circumstància que fa necessari l'establiment dels criteris bàsics que, en el marc de la normativa de funció pública aplicable, en concretin la selecció i l'accés.

Fruit d'aquesta necessitat i de l'experiència assolida en la gestió administrativa i tècnica dels procediments sobre provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, s'aprova aquest Decret, que regula les funcions públiques reservades a aquest tipus de personal, l'estructura dels llocs de treball i les formes de selecció i provisió, i crea el Registre de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

Aquest text s'emmarca en la normativa bàsica estatal, i en la normativa de funció pública de la Generalitat, sens perjudici de la futura regulació de les lleis de funció pública i de governs locals de Catalunya que aprovi el Parlament, en virtut del nou marc de competències que estableix l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

Per tant, a l'empara del que preveu l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, amb l'informe previ de la Comissió de Govern Local de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Títol 1

Delimitació de les funcions i llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

  1. És objecte d'aquest Decret la regulació de les funcions públiques que exerceix el personal amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de Catalunya, i, en concret, la relació de llocs de treball, la forma de selecció i la provisió de llocs de treball.

  2. Aquest Decret és d'aplicació al personal amb habilitació de caràcter estatal de tots els ens locals de l'àmbit territorial de Catalunya.

Article 2

Funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal

Són funcionaris i funcionàries de carrera amb habilitació de caràcter estatal aquells o aquelles que, en virtut de la superació de les proves de selecció i de formació que es realitzin a aquest efecte, exerceixen funcions públiques necessàries en els ens locals, és a dir, funcions de secretaria, control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació.

Article 3

Llocs de treball reservats

  1. Són llocs de treball reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal els que tenen atribuïda la responsabilitat administrativa de les funcions assenyalades a l'article anterior i en els termes i les condicions que es determinen en la normativa bàsica estatal.

  2. La denominació i les característiques essencials dels llocs de treball a què es refereix la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, quedaran reflectides en la relació dels llocs de treball de cada entitat, d'acord amb la normativa vigent, i s'estructuraran d'acord amb el que disposa l'article 10 d'aquest Decret.

Capítol II

De les funcions públiques reservades

Article 4

Secretaria

A totes les entitats locals hi haurà un lloc de treball denominat secretaria, al qual correspon la responsabilitat administrativa de les atribucions enumerades en la normativa vigent. Correspondran, en tot cas, a la persona titular del lloc de secretaria les funcions de fe pública i les d'assessorament legal preceptiu.

Article 5

Intervenció

  1. A les entitats locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe primera o segona hi ha d'haver un lloc de treball denominat intervenció, al qual correspon la responsabilitat administrativa de les atribucions enumerades en la normativa vigent.

    En tot cas, la intervenció comporta la funció de control i fiscalització interna de la gestió econòmica, financera i pressupostària, i també la de comptabilitat.

  2. A les entitats locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe tercera, les funcions pròpies de la intervenció formaran part del contingut del lloc de treball de secretaria, tret que s'agrupin a l'efecte d'intervenció.

Article 6

Tresoreria

A les entitats en què hi hagi el lloc de treball de tresoreria, aquest tindrà atribuïdes les funcions que li atribueix la normativa vigent, i la prefectura dels serveis de recaptació.

Títol II

Del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

Capítol I

Estructura dels llocs de treball

Article 7

Disposicions generals

La creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal corresponen a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques, de conformitat amb els criteris bàsics establerts legalment i el que disposa la disposició transitòria primera.

Article 8

Competències de la Direcció General d'Administració Local

Correspon a la Direcció General d'Administració Local, a proposta de la corporació interessada i amb un informe que justifiqui les causes que motiven la proposta:

  1. La classificació dels llocs de treball de col·laboració immediata amb els de secretaria, intervenció o tresoreria, reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de la subescala i categoria que procedeixi. Els correspon la substitució de les persones titulars en cas de vacant, absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària, així com l'exercici de les respectives funcions reservades que, prèvia autorització de la presidència, els siguin delegades pels funcionaris i funcionàries titulars.

  2. La classificació dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de comarques, de mancomunitats de municipis o d'altres entitats similars. En aquest supòsit la classificació es podrà realitzar d'ofici. Quan es tracti de consorcis que gestionin serveis mínims obligatoris, o quan així es disposi en els seus estatuts, es requerirà un informe previ preceptiu i vinculant de l'entitat local.

  3. La classificació dels llocs reservats de classe superior a la que els correspondria, en els municipis amb acusats increments de població en determinades temporades de l'any o en què concorri la condició de capital de comarca, localització d'activitats o altres circumstàncies anàlogues degudament acreditades.

  4. La classificació dels llocs de treball de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal a les entitats d'àmbit territorial inferior al municipi que gaudeixin de personalitat jurídica. Aquesta classificació s'efectuarà en els termes que estableixi la normativa específica que els reguli. Si no n'hi ha, correspondrà al secretari o secretària o altres funcionaris o funcionàries amb habilitació de caràcter estatal del municipi a què pertanyi en règim d'acumulació, i, si no fos possible, a un funcionari o funcionària de la corporació o a qualsevol altra persona amb capacitació i titulació suficient, per l'ordre indicat. Així mateix, es podrà classificar com a lloc independent.

  5. La classificació com a llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals no territorials que gestionin serveis mínims obligatoris o que així es disposi en els seus estatuts, previ informe preceptiu i vinculant de l'entitat local no territorial, sempre que no es tracti d'un municipi amb característiques especials o d'entitats inferiors al municipi.

  6. La classificació dels llocs de treball en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR