ORDRE BSF/219/2011, de 5 de setembre, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social i Família.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Benestar Social i Família |
Rango de Ley | Ordre |
ORDRE
BSF/219/2011, de 5 de setembre, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social i Família.
L'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), estableix que la creació, modificació i supressió dels fitxers de les administracions públiques únicament es podrà dur a terme mitjançant disposició general publicada al diari oficial corresponent.
Per l'assignació de competències al Departament de Benestar Social i Família, mitjançant el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i pel Decret 332/2011, de 3 de maig, d'estructuració del Departament de Benestar Social i Família, així com per l'aprovació del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, de desenvolupament de la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal, es fa necessari una nova disposició que prevegi tots els fitxers del Departament de Benestar Social i Família.
En aquest sentit, a fi de donar compliment al mandat legal i fixar els nivells de seguretat exigibles a cada fitxer, i amb la voluntat de garantir la seguretat jurídica en l'àmbit del tractament de les dades de caràcter personal, s'ha elaborat aquesta disposició que pretén fer efectiu el principi de transparència i assegurar l'exercici dels drets legítims a la ciutadania.
De conformitat amb la disposició final tercera , apartat primer, de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, s'habilita els consellers i conselleres de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, per a la creació, la modificació i la supressió, mitjançant ordre, dels fitxers que siguin pertinents.
D'acord amb l'informe preceptiu de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, tal com estableix l'article 5.m) de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,
Ordeno:
Objecte de l'Ordre
Aquesta Ordre té per objecte crear el fitxers que contenen dades de caràcter personal, descrits a l'annex 1 d'aquesta Ordre, de conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que la desenvolupa.
A l'annex 2 figuren els fitxers que contenen dades personals que són objecte de modificació i s'especifica els que, per haver variat el seu enquadrament orgànic motivat per les recents reestructuracions de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, han passat a ser gestionats per aquest Departament.
A l'annex 3 figuren els fitxers que contenen dades de caràcter personal que són objecte de supressió, dels quals s'indica la destinació de les dades.
Contingut dels fitxers que es creen
En relació amb els fitxers que es creen s'estableix la identificació del fitxer, incloent-hi la seva denominació, així com la descripció de la seva finalitat i usos previstos; l'origen de les dades, indicant el col·lectiu de persones de qui es pretén obtenir dades o que es troba obligat a subministrar-les; el procediment de recollida de dades; la procedència de les dades; l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que conté; el sistema de tractament de les dades; les comunicacions i les transferències internacionals de dades previstes; l'òrgan administratiu responsable del fitxer i l'òrgan davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com el nivell de les mesures de seguretat que s'hi aplica.
Mesures de gestió i organització
Les persones titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer que conté dades de caràcter personal han d'adoptar, sota la direcció i supervisió de la Secretaria General del Departament de Benestar Social i Família, les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, com també totes les mesures destinades a fer efectius els drets de la ciutadania reconeguts a l'article 31 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter general.
Perspectiva de gènere
Els fitxers que es creen en aquesta Ordre disposaran de les dades desagregades per sexes, per facilitar els estudis estadístics i informes de gènere, d'acord amb la normativa vigent sobre aquesta matèria, i respectant, en tot cas, la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre.
Disposició derogatòria
Es deroguen les ordres següents:
L'Ordre BEF/179/2003, de 14 d'abril, per la qual s'obre convocatòria per a la concessió d'ajuts complementaris a les pensions de viduïtat per a l'exercici 2003.
L'Ordre BEF/419/2003, d'1 d'octubre, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.
L'Ordre BEF/485/2005, de 2 de desembre, per la qual es completa i modifica la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.
L'Ordre BEF/210/2006, de 13 d'abril, de creació del cens de persones afectades pel sinistre del barri del Carmel gestionat pel Departament de Benestar i Família.
L'Ordre ASC/227/2007, de 22 de juny, per la qual es crea el fitxer únic de prestacions socials de caràcter econòmic previst per la Llei 13/2006, de 27 de juliol.
L'Ordre ASC/276/2007, de 18 de juliol, de creació del fitxer unificat de maltractament infantil.
L'Ordre ASC/478/2007, de 28 de novembre, per la qual es crea el fitxer de dades personals del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència, en l'àmbit competencial del Departament d'Acció Social i Ciutadania.
L'Ordre ASC/471/2008, de 9 d'octubre, de creació i modificació de la relació de fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats per l'Institut Català de les Dones.
L'Ordre ASC/511/2009, d'11 de novembre, per la qual es crea el fitxer de dades de caràcter personal del Club DIXIT.
Disposició final
Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.
Barcelona, 5 de setembre de 2011
Josep Lluís Cleries i Gonzàlez
Conseller de Benestar Social i Família
Annex 1
Creació de fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social i Família
Índex
Gabinet del Conseller
Publitramesa del Gabinet del Conseller.
Petició d'entrevistes al conseller.
Premis.
Queixes i reclamacions.
Secretaria General
Programa de Formació del Sistema Català de Serveis Socials.
Gestió de beques de col·laboració.
Òrgans col·legiats.
Òrgans de participació de serveis socials dels ens locals.
Mapa de persones expertes.
Aquil·les Sistema de contactes per a comunicats.
Premis i concursos.
Direcció de Serveis
Control d'accés.
Videovigilància.
Contractació.
Gestió econòmica.
Gestió de sinistres.
Entitats titulars de serveis socials.
Gestió de personal.
Prevenció de riscos laborals.
Gestió de l'Arxiu Central.
Direcció General de Joventut
Notificacions d'activitats d'educació en el lleure.
Subscriptors del Centre de Documentació Juvenil.
Institut Català de les Dones
Videovigilància.
Atenció serveis a la dona.
Direcció General per a la Immigració
Registre d'entitats de la Direcció General per a la Immigració.
OPAR (Pla d'Ajut al Retorn).
Activitats formatives.
Retorn voluntari.
Secretaria de Família
Prestacions per infants a càrrec.
Persones adherides a campanyes de sensibilització.
Formació a les famílies.
Òrgans de participació en l'àmbit de suport a les famílies i dels drets de la ciutadania.
Ajuts per infants a càrrec sotmesos a nivell d'ingressos.
Famílies monoparentals.
Dones i els seus fills i filles que pateixen violència masclista.
Fons de Garantia de Pensions i Prestacions.
Ajut econòmic de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència
Sistema d'informació i gestió en infància i adolescència SINI@.
Pensions, prestacions i ajuts para menors tutelats i famílies.
Servei del Telèfon de la Infància (Infància Respon) 900-300-777.
Orígens.
Suport econòmic.
Acompanyament jurídic.
Gestió administrativa i de recursos.
Recurs d'habitatge.
Formació i inserció laboral.
Institut Català d'Assistència i Serveis Socials
Expedients de prestacions individuals.
Sistema d'atenció a persones discapacitades.
Gestió de reclamacions, queixes i suggeriments.
Sistema Servei d'Atenció Precoç.
Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària
Xarxa Punt TIC-Òmnia.
Xarxa d'equipaments cívics de Catalunya (Xecat).
GABINET DEL CONSELLER
Nom del fitxer: Publitramesa del Gabinet del Conseller.
Finalitat i usos previstos:
La finalitat és la gestió del directori de persones de contacte per a la gestió i manteniment de les relacions institucionals i protocol·làries de la conselleria del Departament de Benestar Social i Família mitjançant l'enviament de comunicacions i convocatòries d'actes institucionals.
Els usos del fitxer són els derivats de la gestió, la convocatòria i la comunicació de la informació.
Persones i col·lectius afectats:
Particulars, entitats i mitjans de comunicació.
Procediment de recollida de dades:
Entrevista o enquesta.
Procedència de les dades:
De la persona interessada.
Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal:
-
Dades identificatives: nom i cognoms, adreça postal i electrònica, telèfon.
-
Dades de característiques personals, sexe.
-
Dades d'ocupació laboral, càrrec, empresa.
Sistema de tractament de dades:
Automatitzat.
Comunicacions de dades:
No estan...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba