DECRET 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l'activitat de prestació de serveis.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l'activitat de prestació de serveis.

Mitjançant el Decret 171/1991, de 16 de juliol, s'establí un model unificat de fulls de reclamació a l'hora que s'establia una relació d'establiments que estaven obligats a tenir-ne. Als esmentats establiments se n'hi afegiren d'altres, d'acord amb l'Ordre de 10 de desembre de 1996.

Malgrat el bon resultat que ha ofert aquest instrument que facilita als consumidors i consumidores la possibilitat de reclamar en els mateixos establiments comercials, és evident que algunes de les dades i requisits requereixen d'una millor adaptació a la situació actual.

Per aquest motiu, el present Decret pretén millorar el contingut del fulls de reclamació, a l'hora que amplia l'obligatorietat de disposar-ne als establiments i empreses abans exemptes. D'aquesta manera, es facilitarà al màxim la possibilitat que una persona consumidora o usuària pugui formular la seva reclamació al mateix establiment, sens perjudici que pugui presentar-la davant organismes de l'Administració Pública competent en la matèria;

En conseqüència i d'acord amb el que disposa l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Àmbit d'aplicació

1.1 Totes les persones físiques i jurídiques que comercialitzin béns o prestin serveis directament a les persones consumidores o usuàries en l'àmbit territorial de Catalunya hauran de disposar de fulls de reclamació/denúncia oficials, d'acord amb les dades que consten a l'annex i resten sotmeses a l'aplicació del present Decret.

1.2 Queden exclosos de l'aplicació d'aquest Decret tots aquells que desenvolupin les activitats següents:

Els i les professionals liberals que duguin a terme una activitat per a l'exercici de la qual sigui necessària la col-legiació prèvia a un Col-legi Professional legalment reconegut.

Els serveis públics prestats directament per l'Administració.

Els centres que imparteixen ensenyaments reglats.

Totes aquelles activitats que tenen normativa específica en matèria de fulls de reclamació o denúncia.

Article 2

Definicions

A efectes de la present disposició, es considerarà reclamació o denúncia, considerant la petició de la persona que tramet el full oficial de denúncia/reclamació, en els termes següents:

2.1 Reclamació: quan la petició de la persona consumidora és obtenir la reparació d'un dany, el rescabalament de quantitats, la rescissió d'un contracte, l'anul-lació d'un deute o una prestació per part del reclamat.

2.2 Denúncia: quan de la petició se'n dedueix que la persona consumidora vol posar en coneixement de l'administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa, a fi que l'administració competent actuï corregint els fets il-lícits.

Article 3

3.1 Els fulls de reclamació/denúncia oficials han de romandre a l'establiment on es dugui a terme l'activitat comercial o de serveis a la persona consumidora o usuària, i seran lliurats a la persona que ho sol-liciti, encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa.

3.2 En el cas de les activitats de venda de productes o prestació de serveis fora d'un establiment mercantil o fix, els fulls de reclamació/denúncia els portaran les persones venedores, les operàries o prestadores de serveis i els lliuraran a la persona consumidora o usuari en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR