DECRET 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l'activitat de prestació de serveis.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de la Presidencia |
Rango de Ley | Decret |
DECRET 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l'activitat de prestació de serveis.
Mitjançant el Decret 171/1991, de 16 de juliol, s'establí un model unificat de fulls de reclamació a l'hora que s'establia una relació d'establiments que estaven obligats a tenir-ne. Als esmentats establiments se n'hi afegiren d'altres, d'acord amb l'Ordre de 10 de desembre de 1996.
Malgrat el bon resultat que ha ofert aquest instrument que facilita als consumidors i consumidores la possibilitat de reclamar en els mateixos establiments comercials, és evident que algunes de les dades i requisits requereixen d'una millor adaptació a la situació actual.
Per aquest motiu, el present Decret pretén millorar el contingut del fulls de reclamació, a l'hora que amplia l'obligatorietat de disposar-ne als establiments i empreses abans exemptes. D'aquesta manera, es facilitarà al màxim la possibilitat que una persona consumidora o usuària pugui formular la seva reclamació al mateix establiment, sens perjudici que pugui presentar-la davant organismes de l'Administració Pública competent en la matèria;
En conseqüència i d'acord amb el que disposa l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Àmbit d'aplicació
1.1 Totes les persones físiques i jurídiques que comercialitzin béns o prestin serveis directament a les persones consumidores o usuàries en l'àmbit territorial de Catalunya hauran de disposar de fulls de reclamació/denúncia oficials, d'acord amb les dades que consten a l'annex i resten sotmeses a l'aplicació del present Decret.
1.2 Queden exclosos de l'aplicació d'aquest Decret tots aquells que desenvolupin les activitats següents:
Els i les professionals liberals que duguin a terme una activitat per a l'exercici de la qual sigui necessària la col-legiació prèvia a un Col-legi Professional legalment reconegut.
Els serveis públics prestats directament per l'Administració.
Els centres que imparteixen ensenyaments reglats.
Totes aquelles activitats que tenen normativa específica en matèria de fulls de reclamació o denúncia.
Definicions
A efectes de la present disposició, es considerarà reclamació o denúncia, considerant la petició de la persona que tramet el full oficial de denúncia/reclamació, en els termes següents:
2.1 Reclamació: quan la petició de la persona consumidora és obtenir la reparació d'un dany, el rescabalament de quantitats, la rescissió d'un contracte, l'anul-lació d'un deute o una prestació per part del reclamat.
2.2 Denúncia: quan de la petició se'n dedueix que la persona consumidora vol posar en coneixement de l'administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa, a fi que l'administració competent actuï corregint els fets il-lícits.
3.1 Els fulls de reclamació/denúncia oficials han de romandre a l'establiment on es dugui a terme l'activitat comercial o de serveis a la persona consumidora o usuària, i seran lliurats a la persona que ho sol-liciti, encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa.
3.2 En el cas de les activitats de venda de productes o prestació de serveis fora d'un establiment mercantil o fix, els fulls de reclamació/denúncia els portaran les persones venedores, les operàries o prestadores de serveis i els lliuraran a la persona consumidora o usuari en...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba