RESOLUCIÓ EMC/283/2020, de 7 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a doctorats industrials (DI).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Empresa i Coneixement
Rango de LeyResolució

La Llei 7/2001, de 31 de maig (DOGC núm. 3407, de 12.6.2001), crea l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) com a entitat de dret públic que ajusta la seva actuació al dret privat, amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat d'obrar i patrimoni propi per a l'acompliment de les seves funcions.

Correspon a l'AGAUR l'execució de programes de beques, de préstecs, de subvencions i d'altres activitats de foment de l'estudi universitari, de la recerca científica i tècnica i de la innovació tecnològica a Catalunya.

L'AGAUR, mitjançant la Secretaria d'Universitats i Recerca, està adscrita al Departament d'Empresa i Coneixement, d'acord amb el que preveu el Decret 282/2018, de 20 de desembre, de reestructuració del Departament d'Empresa i Coneixement.

És aplicable el que disposen el capítol ix del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, en relació amb el règim jurídic de les subvencions i les transferències de la Generalitat de Catalunya; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Als ajuts objecte d'aquestes bases els serà aplicable, si escau, el Reglament general d'exempció per categories (en endavant, RGEC), és a dir, el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, publicat al Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) i el Marc sobre ajuts estatals de recerca i desenvolupament i innovació (Marc R+D+I) de la Comissió Europea (DOUE C 198, de 27.6.2014), pel qual el finançament públic que reben els organismes de recerca per al desenvolupament d'activitats no econòmiques no es considera un ajut d'Estat.

És aplicable l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions.

És aplicable l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre.

L'article 11 dels Estatuts de l'AGAUR, aprovats pel Govern de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Decret 168/2002, d'11 de juny, disposa que correspon al Consell de Direcció aprovar les convocatòries de beques i subvencions, així com resoldre-les. Aquestes facultats s'han delegat, en data 5 de desembre de 2002, al president o presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris (CEAU) i també en el president o presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts de Recerca (CEAR).

Per tot això,

Resolc:

Article únic

Aprovar les bases reguladores dels ajuts a doctorats industrials (DI), les condicions de les quals figuren a l'annex d'aquesta Resolució.

Disposició derogatòria

Queda derogada la Resolució EMC/394/2019, de 19 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a doctorats industrials (DI), la qual manté però els seus efectes mentre no finalitzi la tramitació dels ajuts concedits en el marc de la convocatòria corresponent, oberta mitjançant la Resolució EMC/581/2019, de 28 de febrer.

Disposició final

Aquesta Resolució exhaureix la via administrativa i pot ser objecte de recurs potestatiu de reposició davant el president o presidenta de la CEAU i el president o presidenta de la CEAR, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 7 de febrer de 2020

P. d. (Resolució UNI/73/2003, de 14 de gener, DOGC núm. 3808, de 27.1.2003)

M. Victòria Girona Brumós

Presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris

Joan Gómez Pallarès

President de la Comissió Executiva d'Ajuts de Recerca

Annex

  1. Preàmbul

    Catalunya actualment té un sistema universitari de primera línia que, al llarg de les darreres dècades, ha estat capaç de generar innovacions i descobriments d'impacte mundial i de formar persones que estan a l'avantguarda del coneixement i que disposen d'equipaments i instal·lacions capdavanteres.

    La transferència d'aquesta tecnologia i d'aquests coneixements és el repte de la propera dècada per al desenvolupament econòmic i social de Catalunya.

    En concret, cal continuar impulsant el sistema universitari com a motor de desenvolupament econòmic i social que ajudi a donar resposta als reptes del nostre país en tots els àmbits, i que el nostre sistema productiu, el que existeix i el que pot existir, trobi en les universitats i altres organismes de recerca el soci científic, tecnològic i formatiu amb el qual pugui consolidar projectes.

    Un dels mecanismes que des de fa anys s'ha mostrat com a adequat en altres entorns com ara França o Dinamarca, i que la Comissió Europea ha incorporat entre els seus instruments per facilitar el procés de transferència de coneixement entre universitats i empreses en els darrers programes marc, són els anomenats doctorats industrials . Són, per explicar-ho de manera breu, projectes de recerca desenvolupats entre universitats i empreses i que integren la formació d'estudiants de doctorat.

    En aquesta línia, la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats públiques i privades i els organismes de recerca, va posar en marxa l'any 2013 el Pla de Doctorats Industrials (en endavant, Pla DI).

    El Pla DI és un instrument del Govern de Catalunya que promou l'establiment de ponts de col·laboració entre el món acadèmic i el món socioeconòmic. La seva finalitat és la millora de la competitivitat i de la innovació del teixit productiu del país a partir de projectes de col·laboració publicoprivada que permetin la generació de transferència de coneixement i la formació de talent.

    Els elements essencials del Pla DI són els projectes de doctorat industrial, és a dir, projectes estratègics de recerca d'empreses i institucions en què els doctorands o doctorandes desenvolupen la seva formació investigadora en col·laboració amb organismes de recerca, ja siguin universitats, centres de recerca, fundacions hospitalàries, centres tecnològics o altres institucions sense finalitat de lucre que tinguin com a activitat principal la recerca, i que són objecte de tesis doctorals.

  2. Disposicions comunes

    —1 Objecte

    1.1 L'objecte d'aquestes bases és regular les subvencions en règim de concurrència competitiva per al desenvolupament de projectes de Doctorat Industrial (en endavant, projectes DI) en qualsevol àmbit de coneixement i en qualsevol sector empresarial. El projecte de recerca s'ha de desenvolupar en el marc estratègic d'una empresa o entitat de l'entorn empresarial i, alhora, en el si d'un grup de recerca d'un organisme de recerca, en els quals el doctorand o doctoranda ha de dur a terme la seva formació investigadora, amb l'objectiu de fer una tesi doctoral. En concret, es preveuen les modalitats següents:

    1. Projectes DI cofinançats, en els quals l'entorn empresarial té un centre de treball a Catalunya i el doctorand o doctoranda es dedicarà al projecte de recerca a temps complet. En aquesta modalitat tant l'entorn acadèmic com l'empresarial són beneficiaris de l'ajut. Les disposicions específiques d'aquesta modalitat estan definides en l'apartat III.

    2. Projectes DI específics, previstos per a casos especials, com dedicació parcial del doctorand o doctoranda o que l'entorn empresarial estigui fora de Catalunya. En aquesta modalitat només l'entorn acadèmic tindrà la consideració de beneficiari. Les disposicions específiques d'aquesta modalitat estan definides en l'apartat IV.

      -2 Definicions

      A efectes d'aquesta resolució s'entén per:

    3. Empresa (o “entorn empresarial”): tota entitat, independentment de la seva forma jurídica, que de forma habitual exerceixi una activitat econòmica consistent a oferir béns i serveis en un determinat mercat, amb independència del seu estatus jurídic (societat mercantil, professional independent, entitat sense ànim de lucre, fundació o associació, tant si té caràcter públic com privat) i de la seva forma de finançament (pública o privada).

    4. “Entorn acadèmic”: Universitats, Centres de Recerca, Centres Tecnològics i Hospitals Universitaris amb independència de la seva condició jurídica (de dret públic o privat) o de la seva forma de finançament, el principal objectiu de la qual sigui realitzar recerca i difondre'n els resultats mitjançant l'ensenyament, la publicació o la transferència de coneixement. Quan aquesta entitat desenvolupi també activitats econòmiques, el finançament, els costos i els ingressos respectius, hauran de consignar-se per separat. Les empreses que puguin exercir una influència decisiva en l'entitat (perquè en són accionistes o membres) no podran gaudir d'accés preferent als resultats que generi.

    5. Col·laboració efectiva: col·laboració entre almenys dues parts independents per a l'intercanvi de coneixement o tecnologia, o per assolir un objectiu comú sobre la base de la divisió del treball, en la qual les parts implicades defineixen conjuntament l'àmbit del projecte en col·laboració, contribueixen a la seva aplicació i comparteixen els seus...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR