RESOLUCIÓ ENS/406/2017, de 24 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula d'alumnes als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2017-2018.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyResolució

D'acord amb la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació (DOGC núm. 5422, de 16.7.2009), i el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics (DOGC núm. 4852, de 29.3.2007), cal regular el procediment de preinscripció i matrícula als centres educatius del Servei d'Educació de Catalunya o altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics.

En conseqüència i de conformitat amb el que disposa la normativa citada i les normes reguladores dels ensenyaments objecte d'aquesta Resolució,

Resolc:

—1 Àmbit d'aplicació

1.1 Aquesta Resolució s'aplica a l'admissió d'alumnes als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics de segon cicle d'educació infantil, d'educació primària, d'educació secundària obligatòria, de batxillerat, de formació professional de grau mitjà i de grau superior, de curs de formació específic per a l'accés als cicles de grau mitjà, de curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior, d'artístics, d'esportius, d'idiomes, d'educació d'adults, de programes de formació i inserció, dels cicles formatius d'animació en circ i de tècniques d'actuació teatral (títols propis de la Generalitat) i a les llars d'infants o escoles bressol públiques, sense perjudici de les competències atribuïdes al Consorci d'Educació de Barcelona i als ajuntaments que, d'acord amb el que preveu la Llei 12/2009, d'educació, i la disposició addicional 4 del Decret 75/2007, hagin assumit la competència en matèria d'admissió.

L'admissió d'alumnes als ensenyaments de formació professional bàsica per al curs 2017-2018 s'ha de dur a terme d'acord amb el procediment que estableixi el Departament d'Ensenyament.

1.2 Als annexos que es detallen a continuació, s'estableix el calendari per al curs 2017-2018 i es regulen els aspectes específics dels ensenyaments següents:

Annex 1: Segon cicle d'educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria (ESO).

Annex 2: Música o dansa integrades amb l'educació primària, l'educació secundària obligatòria o el batxillerat.

Annex 3: Primer cicle d'educació infantil en llars d'infants o escoles bressol públiques.

Annex 4: Ensenyaments artístics professionals de música i professionals de dansa.

Annex 5: Ensenyaments artístics superiors.

1.3 Per resolució, es regularan les qüestions específiques dels ensenyaments següents: batxillerat, cicles formatius de formació professional de grau mitjà i grau superior, cicles formatius d'arts plàstiques i disseny, de grau mitjà i grau superior, ensenyaments esportius, ensenyaments d'idiomes en escoles oficials d'idiomes, ensenyaments impartits en centres i aules de formació d'adults, curs de formació específic per a l'accés als cicles de grau mitjà, programes de formació i inserció, cicles formatius d'animació en circ i tècniques d'actuació teatral i curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior.

—2 Oferta de places escolars

2.1 Amb anterioritat a l'inici del procés de preinscripció, el Departament d'Ensenyament ha d'informar de l'oferta per centre en cada ensenyament objecte d'aquesta Resolució.

Per als ensenyaments de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de formació professional i d'arts plàstiques i disseny i per als programes de formació i inserció, aquesta informació es fa pública i es pot consultar al web de la Generalitat de Catalunya (preinscripcio.gencat.cat), als centres educatius, a les oficines municipals d'escolarització i a altres mitjans de difusió que el Departament d'Ensenyament determini. En la resta d'ensenyaments de règim especial i en l'educació d'adults, la informació es fa pública i es pot consultar als centres educatius que els ofereixen i, si escau, a les seves pàgines web.

2.2 El nombre de vacants per a cada curs és el que resulta de deduir del nombre de places escolars dels grups assignats la reserva corresponent a la previsió d'alumnes procedents del curs anterior que s'espera que progressin de curs i la reserva corresponent a la previsió d'alumnes del mateix centre que han de repetir curs. A aquest efecte, es considera repetidor qui ha de cursar de nou la totalitat del currículum corresponent a un curs determinat d'un pla d'estudis.

En el segon cicle d'educació infantil i en els ensenyaments obligatoris, les reserves s'actualitzen d'acord amb la matrícula de nous alumnes al centre al llarg del període comprès entre la publicació de l'oferta inicial i l'assignació de places.

Al primer curs del segon cicle d'educació infantil i al primer curs de qualsevol ensenyament postobligatori, llevat del batxillerat de modalitats diferents de la d'arts, no es fa cap reserva per a alumnes que progressen del curs anterior.

Els alumnes que han de romandre un any més en un curs determinat s'escolaritzen al mateix centre si aquest continua oferint els ensenyaments corresponents, llevat que manifestin la seva voluntat en sentit contrari.

2.3 Als efectes d'aconseguir una distribució equilibrada de l'alumnat, es preveu una reserva de places per a l'alumnat que presenti necessitats educatives específiques, segons els criteris previstos en l'article 10 d'aquesta resolució.

  1. A les llars d'infants es reserva un lloc escolar de cada grup per alumnes amb necessitats educatives.

  2. Al segon cicle d'educació infantil, a l'educació primària i a l'educació secundària obligatòria, i als cicles de formació professional de grau mitjà o grau superior, es reserven dues places amb caràcter general de cada grup per a alumnes amb necessitats educatives específiques.

  3. Al batxillerat i a l'educació d'adults no es fa cap reserva amb caràcter general, però per resolució del director o directora dels serveis territorials es pot establir, en els centres on sigui convenient, una reserva per atendre alumnes amb necessitats educatives específiques.

  4. En els ensenyaments artístics, el director o directora dels serveis territorials pot establir, un cop valorats els casos i en els centres on sigui convenient, un increment de ràtio per atendre alumnes amb necessitats educatives especials que vulguin cursar aquests ensenyaments i compleixin els requisits establerts per fer-ho.

  5. En cada grup dels programes de formació i inserció es fa una reserva d'un lloc per a alumnat amb necessitats educatives especials.

    2.4 Vigència de les reserves per a alumnes amb necessitats educatives específiques.

    Aquestes reserves són vigents fins al dia anterior a la publicació de les llistes d'admesos, quan ja s'han atès totes les sol·licituds que afecten aquests alumnes presentades durant el procés de preinscripció.

    2.5 Modificació de l'oferta i oferta final.

    La direcció general competent pot modificar el nombre de grups i places vistes les dades de preinscripció, les necessitats d'escolarització i escoltats els òrgans de garanties d'admissió.

    La reserva de places per a alumnes amb necessitats educatives específiques es pot modificar per resolució del director o directora dels serveis territorials, d'acord amb les previsions de l'article 19 del Decret 75/2007 i de l'article 48.1 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació.

    L'oferta final, que inclou les modificacions, es comunica i es fa pública pels mateixos mitjans que l'oferta inicial. L'assignació de places es fa d'acord amb aquesta oferta final.

    —3 Procés

    3.1 El procés de preinscripció i matrícula s'inicia amb la publicació de l'oferta inicial i finalitza amb la matriculació de l'alumne; aquests dos tràmits i totes les accions que hi estan relacionades es porten a terme segons els calendaris establerts.

    3.2 Cal presentar la sol·licitud de preinscripció en els casos següents:

    - Per ser admès per primera vegada en un centre per cursar qualsevol ensenyament sufragat amb fons públics.

    - Per accedir al segon cicle d'educació infantil.

    - Per accedir al batxillerat de la modalitat d'arts, a qualsevol modalitat de batxillerat si s'està cursant o s'ha cursat un cicle formatiu o a qualsevol altre ensenyament postobligatori, encara que s'imparteixin en el mateix centre o aula on s'està matriculat, i per accedir al batxillerat si es prové d'una secció d'institut.

    - Per accedir a centres integrats (centres que imparteixen educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat i també ensenyaments de música o de dansa).

    - Per accedir als ensenyaments professionals de dansa en un centre integrat.

    - Per accedir als ensenyaments professionals de música en un centre integrat.

    3.3 La sol·licitud es formalitza mitjançant el formulari disponible al web del Departament d'Ensenyament, als centres educatius i, en el cas de l'educació infantil i els ensenyaments obligatoris, a les oficines municipals d'escolarització.

    En el segon cicle d'educació infantil, els ensenyaments obligatoris, el batxillerat i els cicles formatius de formació professional i d'arts plàstiques i disseny, la sol·licitud també es pot fer mitjançant el formulari en suport informàtic disponible al web del Departament d'Ensenyament. En aquest supòsit, cal finalitzar el tràmit amb la presentació, en el termini establert al centre demanat en primera opció, del document que genera l'aplicació informàtica, signat, junt amb la documentació oportuna.

    3.4 És obligatori fer constar en la sol·licitud el número identificador de l'alumne en el cas que l'alumne hagi estat escolaritzat a Catalunya a partir del curs 2015-2016 al segon cicle d'educació infantil, als ensenyaments obligatoris, al batxillerat o als cicles formatius de formació professional o d'arts plàstiques i disseny. La direcció del centre on hagi cursat aquests ensenyaments és la responsable de facilitar el número identificador de l'alumne a les famílies.

    3.5 El formulari de sol·licitud s'ha de presentar al centre demanat en primer lloc durant el termini establert per a cada ensenyament al calendari del procés i ha d'anar acompanyat de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR