RESOLUCIÓ 140/2012, de 30 de gener, sobre delegació de competències.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorUniversitats Catalanes
Rango de LeyResolució

FETS

  1. La UPC va endegar i potenciar un procés de desconcentració a les seves unitats i, com a conseqüència d’aquest procés, el rector va procedir a delegar competències a favor d’altres òrgans per acordar i resoldre determinades resolucions i actes administratius dels procediments relatius a matèries de gestió de personal, gestió econòmica, gestió de la contractació administrativa, gestió acadèmica i procediments de diversa naturalesa gestionats des del Centre de Transferència de Tecnologia de la UPC.

  2. Pels motius exposats al punt anterior es van dictar les següents resolucions sobre delegació de competències: Resolució 3010/2006, de 13 de desembre (DOGC núm. 4800, de 16.1.2007); Resolució 3614/2007, de 30 de novembre (DOGC núm. 5029, de 14.12.2007); Resolució 3041/2008, de 2 d’octubre (DOGC núm. 5241, de 22.10.2008); Resolució 2547/2009 de 21 d’octubre de 2009 (DOGC núm. 5506, de 16.11.2009); Resolució 1433/2010, de 14 de juny (DOGC Núm. 5560, de 30.06.2010)

  3. Les delegacions de competències van contribuir a agilitzar els processos de gestió de la universitat i van afavorir un apropament entre els òrgans de decisió de la UPC i la comunitat universitària. Aquesta actuació va respondre als principi d’eficàcia, celeritat i proximitat, amb l’objecte de millorar el servei a les persones interessades

  4. Els darrers canvis normatius, conjuntament amb la nova reestructuració i distribució de funcions del Consell de Direcció de la UPC han fet necessari revisar les delegacions de competències, per adequar-les a l’actual estructura organitzativa.

    FONAMENTS DE DRET

  5. L’article 20.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’universitats (LOU), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril atorga al rector, amb caràcter general, totes les competències que no s’atribueixen a altres òrgans.

  6. Els Estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya, aprovats pel Decret 225/2003 de 23 de setembre, atribueixen al rector competències relatives a procediments relacionats amb la gestió de personal, gestió econòmica, contractació administrativa, gestió acadèmica i procediments de diversa naturalesa gestionats des del Centre de Transferència de Tecnologia de la UPC. L’article 67.1 de dels Estatuts de la UPC també atorga al rector, amb caràcter general , totes les competències no atribuïdes a altres òrgans.

  7. L’article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener) estableix que els òrgans de les diferents administracions podran delegar l’exercici de les competències que tinguin atribuïdes a favor d’altres òrgans de la mateixa administració. Aquest article també estableix que les delegacions de competències i les seves revocacions s’hauran de publicar en el Butlletí Oficial de l’Estat, en el de la comunitat autònoma o en el de la província, segons l’administració a què pertanyi l’òrgan delegant i l’àmbit territorial de competència d’aquest.

    Per tots els fets i fonaments de dret exposats, i de conformitat amb les atribucions que em confereixen l’article 20 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’universitats (LOU), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril (LOMLOU), així com els articles 67 i 147 dels Estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya i d’acord amb el que preveu l’article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú (modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener)

    RESOLC

    PRIMER. Delegar les competències que es detallen a l’ANNEX 1 per resoldre i acordar les resolucions i els actes administratius corresponents als procediments de: gestió econòmica (002), gestió de contractació administrativa (003), gestió acadèmica dels estudis de 1r i 2n cicle, grau i màster (004), gestió acadèmica de 3r cicle (005), procediments gestionats des del Centre de Transferència de Tecnologia de la UPC (006).

    SEGON. Les resolucions administratives que s’adoptin en virtut d’aquesta delegació es consideraran dictades pel rector i, per tant, exhauriran la via administrativa.

    TERCER. Les resolucions o actes que s’adoptin per delegació han d’incloure, abans de la signatura, les paraules “Per delegació” (o en forma abreujada P. d.) i caldrà indicar el número i data d’aquesta resolució de delegació de competències, així com també el número i data de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

    QUART. La present resolució es publicarà al DOGC, i tindrà plens efectes des de l’endemà de la seva publicació

    CINQUÈ. La present resolució revoca i per tant deixa sense efectes: els procediments amb referència 002 (gestió econòmica), 003 (gestió de contractació administrativa) 004 (gestió acadèmica de 1r i 2n cicle), 005 (gestió acadèmica de 3r cicle) que figuren a l’Annex 1 de la Resolució 3010/2006, de 13 de desembre, sobre delegació de competències (DOGC núm. 4800, de 16.1.2007); la Resolució 3614/2007, de 30 de novembre, per la qual s’acorda la rectificació d’una errada detectada a l’annex de la Resolució 3010/2006, de 13 de desembre (DOGC núm. 5029, de 14.12.2007); la Resolució 3041/2008, de 2 d’octubre, que modifica parcialment la Resolució 3010/2006, de 13 de desembre (DOGC núm. 5241, de 22.10.2008); la Resolució 2547/2009 de 21 d’octubre de 2009 de delegació de competències dels procediments gestionats des del CTT (DOGC núm. 5506, de 16.11.2009); la Resolució 1433/2010, de 14 de juny, per la qual es fa pública la modificació parcial d’unes resolucions (DOGC núm. 5560, de 30.06.2010). Aquesta resolució també revoca i per tant deixa sense efectes qualsevol altra delegació de les competències que s’atribueixen a l’ANNEX 1 i que s’hagin efectuat amb anterioritat a la present.

    Barcelona, 30 de gener de 2012

    Antoni Giró i Roca

    Rector

    ANNEX 1

    002- PROCEDIMENTS EN MATÈRIA DE GESTIÓ ECONÒMICA

    DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES DEL RECTOR A D’ALTRES ÒRGANS

    002 PROCEDIMENTS EN MATÈRIA DE GESTIÓ ECONÒMICA
    REFERÈNCIA DENOMINACIÓ DE L’ACTE O PROCEDIMENT QUE ES DELEGA DELEGACIÓ
    AUTORITZACIÓ DE DESPESES
    002-0 *Autorització de despeses / reconeixement d’obligació / *ordenació de pagaments d’acord amb l’assignació que es faci en cada càrrec en el pressupost anual de la UPC Vicerectors o vicerectores / Secretari o secretària general / Gerent o gerenta / Vicegerents o vicegerentes / *Adjunts a gerència / *Cap del Gabinet del rector / Caps de Gabinet/*Caps de Servei / * Secretari o secretària del Consell Social (1)
    PAGAMENTS
    002-1 Pagaments realitzats pel Servei d’Economia a proveïdors / creditors (per relació o individualitzats) Gerent o gerenta / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures / Cap del Servei d’Economia / Cap de la Unitat de Tresoreria (2)
    002-2 Pagament de nòmines Gerent o gerenta / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures / Cap del Servei d’Economia / Cap de la Unitat de Tresoreria (2)
    002-3 Pagament de les retencions de nòmines (quota obrera, drets passius, MUFACE) Gerent o gerenta / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures / Cap del Servei d’Economia / Cap de la Unitat de Tresoreria (2)
    002-4 Pagament d’impostos i retenció d’IRPF Gerent o gerenta / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures / Cap del Servei d’Economia / Cap de la Unitat de Tresoreria (2)
    COBRAMENTS
    002-5 Acceptació d’ingressos de deutes a favor de la UPC en el cas de: liquidació de societats, per requeriment judicial o a instància de l’Agència Tributària Cap de la Unitat de Tresoreria (A) / Cap del Servei d’Economia (B) (3)
    TRASPASSOS
    002-6 Traspassos entre comptes de la UPC Gerent o gerenta / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures / Cap del Servei d’Economia / Cap de la Unitat de Tresoreria (2)
    CONTRACTES / COMPROMISOS
    002-7 Endossos, contractes de facturatge, certificats de deute Cap de la unitat de Tresoreria (A) / Cap del Servei d’Economia (B) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (C) (4)
    002-8 Contractació de préstecs a curt termini Gerent o gerenta
    002-9 Contractació de descoberts en comptes corrents Gerent o gerenta
    002-10 Contractació de pòlisses generals per a prestacions de garanties bancàries, rellevament de fiances i per a operacions de comerç exterior Gerent o gerenta (A) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (B) / Cap del Servei d’Economia (C) (4)
    002-11 Contractació i cancel·lació d’avals vinculats o no vinculats a pòlisses generals Gerent o gerenta (A) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (B) / Cap del Servei d’Economia (C) (4)
    002-12 Contractació de sistemes de cobrament amb targetes (TPV) Cap de la Unitat de Tresoreria (A) / Cap del Servei d’Economia (B) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (C) (4)
    002-13 Contractació de sistemes de banca electrònica Cap de la Unitat de Tresoreria (A) / Cap del Servei d’Economia (B) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (C) (4)
    002-14 Acceptació de liquidacions per indemnització de sinistres Cap del Servei d’Economia (A) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (B) (3)
    COMPTES
    002-15 Autorització per obertura de comptes corrents Cap del Servei d’Economia (A) / Vicegerent o vicegerenta d’Economia , Contractació i Infraestructures (B) (3)
    INVERSIONS EN DEUTE PÚBLIC
    002-16 Documents d’ordre d’inversió en deute públic
    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR