ORDRE EMO/218/2011, de 31 d'agost, per la qual s'obre la convocatòria i s'aproven les bases reguladores per a l'any 2011 de la línia de finançament a càrrec del Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques (FOMIT).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EMO/218/2011, de 31 d'agost, per la qual s'obre la convocatòria i s'aproven les bases reguladores per a l'any 2011 de la línia de finançament a càrrec del Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques (FOMIT).

El Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques (FOMIT), regulat pel Reial decret 937/2010, de 23 de juliol, té per finalitat donar suport financerament als plans de renovació, modernització i reconversió integral de destinacions turístiques madures que es desenvolupin per les administracions locals i organismes dependents d'aquestes, i pels consorcis o altres ens creats amb la finalitat de portar a terme un pla de modernització i reconversió integral d'una destinació turística madura, amb la participació de l'Administració General de l'Estat.

Des de la seva posada en marxa l'any 2004, el FOMIT ha significat una gran potencialitat a l'hora d'adequar les destinacions turístiques amb major projecció en els mercats turístics internacionals als nous requeriments de la demanda.

Així mateix, la sentència del Tribunal Constitucional 200/2009, de 28 de setembre, sobre el conflicte positiu de competència número 3800/2009, plantejat per la Junta de Galícia contra diversos preceptes del Reial decret 1916/2008, de 21 de novembre, pel qual es regula la iniciativa de modernització de destinacions turístiques madures, va declarar inconstitucionals i nuls, per vulnerar competències autonòmiques, determinats preceptes d'aquest, fonamentalment els relatius a la regulació del FOMIT en la vessant dels préstecs subvencionats.

D'acord amb la sentència anterior, s'aprova el nou Reial decret 937/2010, de 23 de juliol, pel qual es regula el Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques on s'estableix a l'article 11.3 que correspon a les comunitats autònomes, dins el seu àmbit territorial, convocar i gestionar els préstecs amb càrrec al FOMIT d'acord amb el calendari de convocatòria i tramitació acordat a la Conferència Sectorial de Turisme.

El Reial decret 937/2010, de 23 de juliol, també estableix a l'article 15 que correspon a les comunitats autònomes portar a terme el control i seguiment de les actuacions finançades amb càrrec al FOMIT, verificant la seva adequació als projectes presentats i la seva execució en els terminis previstos.

L'Estatut d'Autonomia de Catalunya, a l'article 171.f), en relació amb el 114, assenyala que correspon a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a través dels seus òrgans competents, la fixació dels criteris, la regulació de les condicions i l'execució i el control de les línies públiques d'ajut i de promoció del turisme.

A aquestes bases els són aplicables el Reial decret 937/2010, de 23 de juliol, pel qual es regula el Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques, el Text refós de la Llei de finances públiques, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Vist l'informe previ de l'Assessoria Jurídica, i en virtut de les facultats que em són conferides,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Obrir la convocatòria i aprovar les bases reguladores de la línia de finançament a càrrec del Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques 2011.

Article 2

Finalitat de la línia de finançament

A càrrec del FOMIT es recolzaran financerament els plans de renovació i modernització de les destinacions turístiques madures que es desenvolupin paral·lelament per les administracions locals i per les empreses turístiques privades en el territori de Catalunya.

També podran donar-se suport financerament aquells projectes que es desenvolupin en el marc d'un Pla de reconversió o modernització integral d'una destinació turística madura, l'execució del qual es realitzi per un consorci o entitat constituïda a aquest efecte per l'Administració General de l'Estat, una altra o altres administracions públiques o entitats públiques o privades.

Als efectes de l'aplicació de l'esmentat Reial decret 937/2010, de 23 de juliol, tindran la consideració de destinacions turístiques madures, en atenció als recursos i oferta turística reglada que disposen, les que reuneixin, almenys, tres de les característiques següents:

a) Sobrecàrrega urbanística i ambiental.

b) Sobreexplotació de recursos.

c) Obsolescència dels seus equipament turístics.

d) Escassa inversió del sector turístic privat.

e) Oferta i demanda turística estabilitzada o decreixent.

Article 3

Beneficiaris i requisits

  1.  Amb caràcter general, podran ser beneficiaris d'aquests préstecs:

    a) Les entitats locals enumerades en l'article 3 de la Llei 7/1985, de 2 abril, de bases del règim local, els organismes autònoms locals, les entitats públiques empresarials locals i les societats mercantils locals.

    Els projectes d'inversió públics desenvolupats per una entitat local en el seu àmbit territorial seran finançats sempre que, en aquest àmbit, hi hagi inversions del sector turístic privat que es desenvolupin paral·lelament a les públiques i que la quantia neta representi com a mínim el 30% de l'import que es vulgui finançar.

    b) Els consorcis o entitats constituïdes per executar projectes que es desenvolupin en el marc d'un Pla de reconversió o modernització integral d'una destinació turística madura, en les quals participi l'Administració General de l'Estat juntament amb una altra o altres administracions públiques o entitats públiques o privades.

  2.  En tot cas seran requisits indispensables per arribar a la condició de beneficiari d'un préstec a càrrec del FOMIT no incórrer en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari recollides als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i acreditar davant l'òrgan concedent haver obtingut l'autorització d'endeutament regulada a l'article 53 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; a l'article 23 del Text refós de la Llei general d'estabilitat pressupostària aprovat per Reial decret legislatiu 2/2007, de 28 de desembre; i l'article 25 del Reial decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'estabilitat pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals, i no incórrer en la prohibició d'endeutament establerta a l'article 9.2 del Reial decret llei 5/2009, de 24 d'abril, o estant-hi, no tenir romanent de tresoreria pendent de sanejament.

Article 4

Característiques

  1.  A càrrec del FOMIT podran otorgar-se préstecs d'amortització a llarg termini, incloent períodes de carència i baixos tipus d'interès, que responguin a les característiques següents:

    a) Quan es tracti d'entitats a les quals es refereix...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR