DECRET 67/1996, de 20 de febrer, pel qual es regula l'adscripció dels mestres al primer cicle de l'educació secundària obligatòria i la readscripció en els centres d'educació infantil i primària, la normativa transitòria dels desplaçaments per modificacions de les plantilles docents, el desenvolupament dels requisits d'especialització, i el pla de formació i capacitació per a la recol·locació del professorat. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 2191, pàg. 3364, de 3.4.1996).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

La Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), dóna configuració jurídica a un profund procés de reforma de tot el sistema educatiu. Entre altres, la Llei ha previst diferents exigències formatives com l'ampliació del període d'obligatorietat escolar fins els 16 anys, la substitució de part de la segona etapa d'EGB pel primer cicle d'educació secundària obligatòria, i una modificació del batxillerat i la formació professional.

La nova ordenació del sistema defineix unes necessitats educatives que suposen una adequació qualitativa i quantitativa de les plantilles de professors dels centres docents, provocada per la nova organització curricular en la mesura que exigeix noves funcions docents i una organització pedagògica dels centres capaç de facilitar l'assoliment de les finalitats educatives, derivades d'aquest sistema educatiu. Aquesta redefinició de les plantilles docents haurà de tenir en compte necessàriament les especialitats docents requerides pel nou sistema educatiu en funció de les àrees i matèries que hauran d'impartir els professors, segons els coneixements específics necessaris per portar a terme les activitats educatives.

El principal objectiu d'aquest Decret és regular els procediments per a la redistribució del professorat durant el període de transició de l'aplicació de la Reforma Educativa, establir mesures transitòries que tendeixin a facilitar la mobilitat voluntària del professorat i evitar, tant com es pugui, els desplaçaments dels professors provocats per la modificació de les plantilles dels centres docents.

Amb la finalitat d'adequar els recursos docents a les noves exigències de l'ordenació acadèmica, aquest Decret estableix els procediments necessaris per regular la redistribució del professorat per tal d'obtenir un millor aprofitament dels recursos disponibles, preveu mesures transitòries per regular els desplaçaments dels professors del seu centre per l'aplicació de la reforma, i desenvolupa transitòriament els requisits d'especialització per tal que els professors mitjançant un pla específic de formació puguin exercir les seves activitats amb una capacitació més àmplia en la seva competència docent.

Així mateix, regula l'adscripció dels mestres a les vacants del primer cicle de l'educació secundària obligatòria, tal com estableix la disposició transitòria quarta de la LOGSE, segons la qual les vacants de l'esmentat primer cicle d'ESO s'oferiran als funcionaris del cos de mestres durant els primers deu anys de vigència de la Llei, amb els requisits d'especialització que s'estableixin.

De la mateixa forma, dintre d'un marc més ajustat a les necessitats actuals del sistema educatiu i amb el criteri general d'adequar els llocs de treball d'educació primària i la formació específica dels mestres, segons l'establert als articles 10 i 16 de la LOGSE, cal regular també el procediment de readscripció dels mestres a les vacants dels centres públics d'ensenyament primari, possibilitant així l'adequació de les preferències del professorat, en funció de les seves habilitacions i dels seus mèrits, als nous llocs de treball transformats per l'aplicació de la reforma.

Cal regular de manera transitòria el procediment per recuperar la destinació al mateix centre del qual hagin estat desplaçats durant el període de transició a la reforma, així com establir límits territorials i condicions específiques per ocupar altres llocs de treball per part dels professors desplaçats, amb caràcter provisional o definitiu.

Així mateix, el fet que la implantació del nou sistema educatiu sigui progressiva suposarà que convisquin durant uns anys models curriculars en extinció amb un altre de nou en procés d'implantació. Per tant, cal adoptar mesures que contribueixin a l'equilibri entre les plantilles actualment existents a secundària, les especialitats exigides pel nou sistema educatiu, i la mobilitat del professorat que impartirà aquests ensenyaments.

Amb aquesta finalitat, el projecte preveu la suspensió transitòria de la pèrdua definitiva de la destinació durant el període de transició, al mateix temps que proposa una regulació provisional dels requisits d'especialitat docent, en tots els nivells educatius, per tal de permetre un millor aprofitament dels recursos disponibles.

Finalment, i d'acord amb l'article 47 bis de la Llei 17/1985, de 23 de juliol, de la funció pública de l'Administració de la Generalitat, modificada per la Llei 9/1994, de 29 de juny, que faculta el Govern per aplicar mesures i instruments de racionalització de l'organització i del personal, el present Decret inclou un pla de formació i capacitació per a la recol·locació del professorat, entre les mesures necessàries per consolidar l'habilitació transitòria de l'especialitat i també per confirmar definitivament els professors en els seus llocs de treball segons les noves exigències d'especialització previstes a la Llei.

En la tramitació d'aquest Decret s'ha complert el previst a l'article 32 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, parcialment derogada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les Administracions Públiques.

En virtut d'això, a proposta del Conseller d'Ensenyament, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, vist el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Capítol 1 Adscripció dels mestres al primer cicle de l'ESO

Article 1

Definició dels llocs de treball que poden ocupar els mestres a l'ESO. 1.1 D'acord amb allò que preveu la disposició transitòria quarta de la LOGSE, les vacants a les quals poden ser adscrits els mestres corresponen als següents llocs de treball, en funció de les àrees de coneixement i de les necessitats educatives derivades del primer cicle de l'ESO: Ciències Socials. Ciències de la Naturalesa. Matemàtiques. Llengua Catalana i Literatura. Llengua Castellana i Literatura. Llengua estrangera: Anglès. Llengua estrangera: Francès. Educació Física. Música. Educació Visual i Plàstica. Tecnologia. Pedagogia Terapèutica 1.2 Quan l'organització del centre ho faci necessari per no haver-hi un nombre suficient d'hores lectives en una mateixa àrea en el primer cicle de l'ESO, i per tal d'atendre les necessitats educatives dels alumnes, es poden definir també llocs de treball que incloguin més d'una àrea curricular dins d'un mateix àmbit de coneixements (científico-tecnològic, humanitats i expressió).

Article 2

Requisits d'especialització 2.1 Els requisits d'especialitat que hauran de tenir els mestres que passin a prestar serveis al primer cicle de l'ESO seran, per als llocs de treball assenyalats a l'apartat 1 de l'article 1, els establerts en el Reial decret 895/1989, de 14 de juliol, modificat pel Reial decret 1664/1991, de 8 de novembre, i altra normativa d'aplicació, per ocupar determinats llocs de treball de l'EGB, corresponents a les mateixes àrees de coneixement de l'etapa d'ESO que hauran d'impartir. Per a les àrees d'Educació Visual i Plàstica i de Tecnologia, que no tenen correspondència amb la classificació de llocs de treball d'EGB, els requisits d'especialització seran els següents: Educació Visual i Plàstica: llicenciat en Belles Arts o haver superat els tres primers cursos, Arquitecte o haver superat els tres primers cursos, Arquitecte Tècnic, haver superat el postgrau en Didàctica de les Arts Plàstiques, i graduat d'Arts Aplicades, cursos de les Universitats de l'especialitat i altres cursos impartits per entitats reconegudes pel Departament d'Ensenyament, amb una duració mínima de 400 hores. Tecnologia: Enginyer, Arquitecte, llicenciat en Ciències Físiques, Ciències Químiques o Ciències, o haver superat els tres primers cursos complets, Enginyer Tècnic o Arquitecte Tècnic. També podran sol·licitar els llocs de treball corresponents a aquesta especialitat els mestres que hagin ocupat la plaça d'aula-taller, amb el nomenament administratiu corresponent, durant un mínim de dos cursos acadèmics. 2.2 Per ocupar els llocs de treball mixtos, segons el previst a l'apartat 2 de l'article 1, s'haurà d'acreditar l'habilitació per a cadascuna de les àrees incloses al lloc de treball, d'acord amb els requisits establerts a l'apartat anterior.

Article 3

Procediment d'adscripció dels mestres al primer cicle d'ESO 3.1 L'adscripció als llocs de treball classificats per a mestres dels centres públics que imparteixen el primer cicle d'educació secundària obligatòria, s'efectuarà mitjançant concurs de mèrits que s'anunciarà per les corresponents convocatòries públiques. Aquesta adscripció tindrà caràcter definitiu. Podran participar a les esmentades convocatòries els funcionaris del cos de mestres dependents dels Departaments d'Ensenyament o de Benestar Social amb destinació definitiva o provisional, sempre que reuneixin els requisits generals i específics establerts a les convocatòries. 3.2 La participació en aquests concursos d'adscripció a l'ESO serà voluntària. Per aquest motiu, els mestres que hi participin únicament hauran de sol·licitar, per ordre de prioritat, aquells llocs de treball als quals vulguin accedir i per als que reuneixin els requisits d'especialitat. En cap cas, per tant, no seran destinats amb caràcter definitiu d'ofici per l'Administració a un lloc de treball d'ESO que no hagi estat expressament sol·licitat. 3.3 Dintre dels procediments de provisió d'aquests...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR