ORDRE EDU/356/2006, de 10 de juliol, per la qual es convoca concurs públic per seleccionar centres educatius privats concertats que subscriguin, amb caràcter experimental, un contracte programa amb el Departament d'Educació i Universitats per als ensenyaments obligatoris i el segon cicle de l'educació infantil.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EDU/356/2006, de 10 de juliol, per la qual es convoca concurs públic per seleccionar centres educatius privats concertats que subscriguin, amb caràcter experimental, un contracte programa amb el Departament d'Educació i Universitats per als ensenyaments obligatoris i el segon cicle de l'educació infantil.

El Pacte Nacional per a l'Educació defineix entre els seus objectius l'establiment d'un marc de prestacions educatives equivalents a tots els centres educatius que integren el servei públic educatiu de Catalunya, que permeti donar garanties de gratuïtat en els centres privats concertats en condicions equivalents als centres de titularitat pública.

El concert educatiu és l'instrument jurídic que disposen els centres privats que volen impartir l'educació bàsica en règim de gratuïtat, i té per objecte garantir la impartició de l'educació bàsica obligatòria en centres privats mitjançant l'assignació de fons públics destinats per l'Administració a la prestació del servei públic de l'educació i en els termes previstos a la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.

El concert educatiu ha de garantir, doncs, la gratuïtat dels ensenyaments objecte del concert. Així mateix, en el marc del Pacte Nacional per a l'Educació s'estableix el compromís de fer un estudi econòmic per determinar els costos estàndards del sosteniment dels centres educatius finançats amb fons públics amb la finalitat d'establir un mòdul econòmic suficient. Alhora, l'actual aplicació del mòdul econòmic del concert, que és única per a tots els centres, no permet tractar de manera diferenciada aquelles necessitats específiques dels centres que haurien de ser objecte de consideració. Finalment, els centres ofereixen activitats, complementàries o de serveis, que, pel seu caràcter voluntari, no formen part del concert. Aquests factors dificulten l'accés als centres privats concertats de tot l'alumnat, especialment d'aquell en situació socioeconòmica desafavorida.

Amb la finalitat d'evitar les barreres econòmiques d'accés de tot l'alumnat als centres privats concertats i d'incrementar el nombre d'alumnes amb necessitats educatives específiques en aquests centres de manera que en cada centre la proporció d'alumnes d'aquestes característiques sigui anàloga a la dels altres centres de la mateixa zona, tot respectant la normativa vigent d'admissió d'alumnat, es fa necessari dotar el sistema de concerts de la flexibilitat necessària per tal que, dins el marc de la concertació educativa, es puguin portar a terme accions de singularització de les dotacions de recursos als centres educatius de tal manera que sigui possible la prestació del servei públic educatiu en condicions d'equitat i d'igualtat d'oportunitats per a tot l'alumnat, tant en l'accés com al llarg de l'escolaritat.

El Pacte Nacional per a l'Educació preveu que el contracte programa, complementari al concert educatiu, mitjançant el qual es concretaran els compromisos recíprocs del Departament d'Educació i Universitats i de la titularitat dels centres que el signin sigui l'instrument que permeti, d'una banda, avançar en la línia d'adequar el mòdul econòmic en tant que no es disposa de l'estudi per determinar els costos estàndards dels centres i, de l'altra, singularitzar la dotació de recursos a cada centre, d'acord amb les necessitats de l'alumnat i de l'entorn on es troba ubicat, amb la finalitat que la prestació del servei educatiu d'interès públic que fa el centre sigui efectivament gratuïta.

En aquest sentit, la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en l'article 117.7, estableix que les administracions educatives podran incrementar els mòduls per als centres privats concertats que escolaritzen alumnes amb necessitat específica de suport educatiu en proporció major a l'establerta amb caràcter general. D'altra banda, l'article 122 de la Llei esmentada preveu que les administracions educatives puguin assignar majors dotacions de recursos a determinats centres públics o privats concertats en funció dels projectes que ho requereixin, o en atenció a les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR