ORDRE GRI/308/2013, de 2 de desembre, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'accés a l'escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior.

SecciónCàrrecs i Personal
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

L’Acord del Govern GOV/154/2013, de 12 de novembre, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública parcial per a l’any 2013 de 112 places de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal (DOGC núm. 6501, de 14 de novembre de 2013), autoritza la convocatòria de 12 places de la subescala de secretaria, categoria superior.

Així, d’acord amb el que disposa l’article 11 del Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya (DOGC núm. 5232, de 9.10.2008), i amb la finalitat d’atendre les necessitats de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal a Catalunya, amb l’informe previ de la Direcció General d’Administració Local, s’acorda convocar el procés selectiu per a l’accés a la subescala de secretaria, categoria superior.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d’igualtat de tracte entre homes i dones pel que fa a l’accés a l’ocupació, d’acord amb l’article 14 de la Constitució espanyola, la Directiva comunitària de 9 de febrer de 1976 i el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Atès el que disposa l’apartat quart de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic,

Ordeno:

-1 Convocar el procés selectiu per cobrir 12 places vacants de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior (núm. de registre de convocatòria 211), i aprovar les bases que han de regir la convocatòria esmentada que figuren en l’annex 1.

-2 Publicar aquesta convocatòria i les bases en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre-la al ministeri competent en matèria d’administracions públiques perquè la publiqui en el Boletín Oficial del Estado .

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller o la consellera de Governació i Relacions Institucionals en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la darrera publicació oficial o directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la darrera publicació oficial.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 2 de desembre de 2013

Joana Ortega i Alemany

Vicepresidenta del Govern i consellera de Governació i Relacions Institucionals

Annex 1

Bases de la convocatòria

-1 Normes generals

1.1 Es convoca el procés selectiu per cobrir 12 places vacants de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior (núm. de registre de convocatòria 211) i amb la distribució següent:

6 places a cobrir pel sistema de proves d’aptitud.

6 places a cobrir pel sistema de concurs de mèrits.

Les persones aspirants poden participar en ambdós sistemes d’accés.

De les sis places convocades a cobrir pel sistema de proves d’aptitud, una queda reservada perquè sigui coberta per persones amb minusvalidesa amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, d’acord amb l’article 59 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i l’article 1.2 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició sense obtenir plaça pel contingent de reserva per a persones amb discapacitat poden optar, en igualtat de condicions, a les places restants.

La plaça reservada per a persones amb discapacitat que no es cobreixi, s’acumularà al contingent general a cobrir pel sistema de proves d’aptitud.

1.2 Al procés selectiu que estableix aquesta convocatòria se li apliquen la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; el Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya i, supletòriament, el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, i el Decret 232/2013 de 15 d’octubre, pel qual es crea la Seu electrònica.

-2 Requisits de les persones aspirants

Per a l’accés a la categoria superior, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

  1. Pertànyer a la subescala de secretaria, categoria d’entrada, de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

  2. Tenir, com a mínim, dos anys d’antiguitat en la subescala de secretaria, categoria d’entrada, a comptar a partir de la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estado o diari oficial corresponent.

  3. No patir cap malaltia ni estar afectades per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions.

  4. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitades per a l’exercici de funcions públiques.

  5. Estar en possessió de coneixements de nivell de suficiència de llengua catalana (nivell C) o superar la prova prevista a tal efecte en la base 7 d’aquesta convocatòria.

    Els requisits establerts en aquesta base s’han de tenir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu fins al moment previst en la base 12. La presentació de la sol·licitud per formar part del procés selectiu portarà implícita la declaració de la persona aspirant de complir amb els requisits exigits en aquesta base, sens perjudici de la seva posterior acreditació, de conformitat amb la base 11.

    Per determinar l’antiguitat de les persones aspirants, es prendran en consideració tant els serveis efectius prestats en la subescala com les situacions administratives diferents del servei actiu que, segons la normativa legal vigent, siguin computables a l’efecte d’antiguitat.

    -3 Sol·licituds

    3.1 Termini

    El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial de l’Estat . En cas que la publicació no fos simultània, l’inici del còmput del termini de vint dies naturals es produirà a partir de la data de la darrera publicació oficial. Només s’admetran les sol·licituds presentades en el termini indicat.

    3.2 Obtenció, formalització i presentació de les sol·licituds

    Les sol·licituds s’adrecen al director o a la directora general d’Administració Local i es poden formalitzar i presentar a través d’un dels canals següents:

  6. Telemàtic: a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat de Catalunya (http://www.gencat.cat/ovt/gri/convocatoria211). Les sol·licituds tramitades per aquest canal queden registrades automàticament en el Registre general electrònic.

  7. Presencial: el model de sol·licitud en suport paper es pot obtenir al Departament de Governació i Relacions Institucionals (Via Laietana, 26, 08003 Barcelona), a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (carrer de Girona, 20, 08010 Barcelona) i als serveis territorials de Governació i Relacions Institucionals:

    Barcelona: carrer de la Tapineria, 10, 08002 Barcelona

    Girona: plaça de Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona

    Lleida: carrer de Lluís Companys, 1, 25003 Lleida

    Tarragona: carrer de Sant Francesc, 3, 43003 Tarragona

    Catalunya Central: plaça Major, 37,08500 Vic

    Les Terres de l’Ebre: carrer de Montcada, 23 (Palau Abària), 43500 Tortosa

    La presentació de sol·licituds es pot realitzar en els registres de les seus abans esmentades.

    També s’admetran les sol·licituds que es presentin en els registres de qualsevol dels òrgans o oficines que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com l’article 25 de la Llei 26/2010 de 3 d’agost, del règim jurídic i del procediment de les administracions públiques de Catalunya.

    3.3 Dades de la sol·licitud

    Per emplenar la sol·licitud, la persona interessada ha de fer constar les dades personals, les dades de contacte i totes les dades necessàries de participació en el procés seguint les instruccions següents:

  8. Torn de participació: el sistema que s’hi ha de fer constar és promoció interna.

  9. Sistema d’accés: s’hi ha de fer constar proves d’aptitud, concurs de mèrits o ambdós sistemes.

  10. Titulació: cal fer-hi constar la titulació oficial que s’al·lega com a requisit de participació.

  11. Participació per la via de reserva: les persones que tinguin una discapacitat reconeguda igual o superior al 33% que vulguin acollir-se a la via de reserva i/o demanar adaptació de les proves, ho hauran de fer constar a la sol·licitud tenint en compte el que preveu la base 3.4.2.

  12. Llengua catalana: cal fer-hi constar, si escau, el nivell de coneixement de la llengua catalana, i l’organisme emissor del document acreditatiu.

  13. Exempcions i bonificacions: cal fer-hi constar si s’està en algun dels supòsits d’exempció o bonificació. En els casos de bonificació cal fer-hi constar el número de títol de família nombrosa (especial / general) o monoparental i la data final de validesa. Per tal que l’òrgan convocant faci les comprovacions d’ofici, cal tenir en compte la base 3.4.1.

    A més a més de les dades consignades en els apartats anteriors, en les sol·licituds en suport paper cal fer constar:

  14. Dades de la convocatòria: cal indicar-hi el número de registre de la convocatòria (211), la data de publicació de la convocatòria en el DOGC, la subescala de participació (secretaria)...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR