DECRET 130/2014, de 30 de setembre, de modificació del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família.

Fecha de Entrada en Vigor 1 de Enero de 2015
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Benestar Social i Família
Rango de LeyDecret

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, va establir les competències del Departament de Benestar Social i Família i li va atribuir, a més de les que ja tenia, l’acció comunitària, la coordinació i la gestió de la xarxa d’equipaments cívics i socials, la sensibilització cívica i social, i el suport a les entitats i el voluntariat.

El Decret 63/2011, de 4 de gener, d’estructuració del Departament de Benestar Social i Família, va adequar la configuració del Departament per a l’exercici del nou àmbit competencial i en va establir l’estructura bàsica.

Posteriorment, el Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, va establir l’estructura completa del Departament, en va detallar les funcions i l’estructura dels diferents òrgans que el componen i va definir les funcions de les entitats i els organismes adscrits.

Aquest Decret el va modificar parcialment el Decret 60/2012, de 29 de maig, de reestructuració parcial del Departament d’Empresa i Ocupació i del Departament de Benestar Social i Família.

Recentment, mitjançant la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, se suprimeix l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS) com a entitat gestora de la Seguretat Social, i el departament competent en matèria de serveis socials n’assumeix les finalitats, els objectius i les competències.

Per aquest motiu, aquest Decret crea una nova secretaria sectorial, la Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal, que assumeix l’estructura i les finalitats de l’ICASS, així com les seves funcions.

D’altra banda, mitjançant la disposició final primera d’aquest Decret, les competències atribuïdes a l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials en determinats articles de l’Ordre ASC/573/2010, de 3 de desembre, de desplegament parcial de la Llei 19/2009, de 26 de novembre, de l'accés a l'entorn de les persones acompanyades de gossos d'assistència, s’atribueixen a la secretaria general del departament competent en matèria de serveis socials.

Per tot això, de conformitat amb l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta de la consellera de Benestar Social i Família, i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Es modifica l’article 1.1 i 1.2 del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, que queda redactat de la manera següent:

1.1 El Departament de Benestar Social i Família, sota la direcció del/de la conseller/a, s’estructura en els òrgans següents:

a) La Secretaria General.

”b) La Secretaria de Família.

”c) La Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal.

”d) La Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

”e) La Direcció General per a la Immigració.

”f) La Direcció General de Joventut.

”g) La Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària.

”1.2 Resten adscrits al Departament de Benestar Social i Família, en els termes que preveuen aquest Decret i la normativa que els regula, les entitats i els organismes següents:

”a) L’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció.

”b) L’Institut Català de les Dones.”

Article 2

Es modifica el títol del capítol 9 del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, que queda redactat de la manera següent:

Capítol 9

Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal.”

Article 3

Es modifica l’article 87 del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, que queda redactat de la manera següent:

Article 87

Estructura i funcions de la Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal

”87.1 La Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal, amb rang orgànic de secretaria general, en els termes que preveu l’article 11.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, exerceix, en el seu àmbit competencial, les funcions següents:

”a) Promoure i facilitar que les persones assoleixin l’autonomia personal i funcional en les unitats familiars o de convivència que desitgin, per potenciar-ne la qualitat de vida i la integració social.

”b) Prevenir, atendre i promoure la inserció social en les situacions d’exclusió social.

”c) Atendre els dèficits de les persones, bé siguin de caràcter personal, econòmic o social, que en comprometin el desenvolupament, l’autonomia i la integració social.

”d) Promoure i atendre les persones amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, i també promoure’n la integració social per aconseguir-ne el desenvolupament personal i la millora de la qualitat de vida.

”e) Atendre i promoure el benestar de les persones grans per facilitar les condicions de vida que contribueixin a la conservació de la plenitud de les seves facultats i la seva integració.

”f) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.

”87.2 La Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal s’estructura en els òrgans següents:

”a) La Subdirecció General d’Anàlisi i Programació.

”b) La Subdirecció General d’Atenció i Promoció de l’Autonomia Personal.

”c) La Subdirecció General de Gestió de Recursos.

”d) La Subdirecció General de Prestacions Socials.”

Article 4

Es modifica l’article 88 del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, que queda redactat de la manera següent:

Article 88

Subdirecció General d’Anàlisi i Programació

”88.1 Corresponen a la Subdirecció General d’Anàlisi i Programació les funcions següents:

”a) Avaluar les noves necessitats d’atenció dels col·lectius amb dificultats especials i la seva adequació als serveis i les prestacions existents.

”b) Coordinar i avaluar l’elaboració dels models d’atenció adreçats a les persones usuàries dels serveis socials bàsics i especialitzats.

”c) Impulsar les polítiques d’inclusió i inserció social en coordinació amb les diferents administracions i les entitats d’iniciativa social en tot el territori de Catalunya.

”d) Coordinar i avaluar la implementació de la programació territorial dels recursos d’atenció social bàsica i especialitzada a Catalunya.

”e) Coordinar l’elaboració, el manteniment i l’actualització de la Cartera de serveis socials en l’àmbit de les competències de la Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal.

”f) Col·laborar amb altres departaments de la Generalitat de Catalunya per tal de garantir el contínuum assistencial de les persones usuàries de serveis socials.

”g) Dur a terme l’anàlisi dels costos i els beneficis dels plans i projectes impulsats per la Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal per determinar l’impacte econòmic i social de les propostes, així com avaluar el resultat de les actuacions implementades per adaptar-les, si s’escau, a les noves necessitats.

”h) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.

”88.2 La Subdirecció General d’Anàlisi i Programació s’estructura en els òrgans següents:

”a) El Servei de Programes Sectorials.

”b) El Servei de Programació.”

Article 5

Es modifica l’article 89 del Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, que queda redactat de la manera següent:

Article 89

Servei de Programes Sectorials

”El Servei de Programes Sectorials té les funcions següents:

”a) Elaborar i organitzar programes i serveis d’atenció adreçats a col·lectius amb dificultats especials i amb necessitats d’atenció assistencial.

”b) Proposar la regulació normativa necessària per actualitzar les condicions materials i funcionals dels serveis socials.

”c) Executar les polítiques d’inserció social dels col·lectius amb dificultats especials en coordinació amb les diferents...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR