ORDRE CLT/4/2013, de 2 de gener, per la qual s'aprova la tramitació telemàtica obligatòria dels procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d'ajuts de concurrència pública.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Cultura
Rango de LeyOrdre

En els darrers anys el Departament de Cultura ha dut a terme un procés per garantir que totes les persones sol·licitants d’ajuts puguin presentar la sol·licitud i relacionar-se amb l’Administració per mitjans telemàtics.

L’Ordre CLT/437/2005, d’11 de novembre, disposa que el procediment de concessió dels ajuts a la producció editorial en català i al foment de la lectura pública en català es tramita a través de mitjans telemàtics del portal del Sistema d’Adquisició Bibliotecària del Departament de Cultura.

Mitjançant l’Ordre CMC/81/2008, de 18 de febrer, es va aprovar la tramitació telemàtica dels procediments de concurrència pública de concessió i justificació de subvencions del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació adreçats a les administracions locals i entitats vinculades, sempre que es preveiés en les bases reguladores corresponents.

El Consell d’Administració de l’Institut Català de les Indústries Culturals va adaptar les bases d’ajuts a la tramitació telemàtica mitjançant acord de 25 de novembre de 2009, publicat mitjançant la Resolució CMC/3694/2009, de 17 de desembre. Així mateix l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural va acordar des de la seva posada en marxa al gener del 2012 la possibilitat de presentar les sol·licituds de subvencions per mitjans telemàtics a la finestreta única de subvencions del Departament de Cultura.

L’article 27.6 de la Llei estatal 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i l’article 43.2 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya preveuen que les administracions públiques puguin establir per reglament l’obligatorietat de comunicar-s’hi utilitzant només mitjans electrònics, quan els interessats sigui persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que, amb motiu de llur capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats, tinguin garantits l’accés als mitjans tecnològics necessaris i llur disponibilitat.

L’article 13 del Decret 56/2009, de 7 d’abril, per a l’impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l’Administració de la Generalitat estableix que es pot imposar, mitjançant ordre del conseller competent en la matèria, a les persones jurídiques o col·lectius de persones físiques l’obligació d’utilitzar només mitjans electrònics per a la comunicació amb l’Administració de la Generalitat i les entitats vinculades o dependents, sempre que es compleixin els requisits previstos en les lleis esmentades.

La voluntat del Departament de Cultura és aprofundir en el procés de tramitació telemàtica dels ajuts amb l’objectiu de millorar l’eficiència interna, l’eficàcia pública i les relacions de l’Administració amb la ciutadania, les empreses i les organitzacions. Per aquest motiu l’Ordre present preveu l’obligació d’utilitzar els mitjans telemàtics en els procediments de concessió, justificació, modificació i revocació d’ajuts en règim de concurrència pública que atorgui l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural i l’Institut Català de les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR