ORDRE GRI/73/2014, de 17 de març, de modificació de l'Ordre GAP/539/2010, de 16 de novembre, per la qual es regula la presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos, i de les liquidacions dels pressupostos dels ens locals de Catalunya, dels ens dependents i d'altres entitats públiques, i es crea l'Inventari públic de control del compliment de les obligacions de tramesa de la documentació economicofinancera al Departament de Governació i Administracions Públiques i a la Sindicatura de Comptes.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

Per l’Ordre GAP/539/2010, de 16 de novembre, es va regular el procediment per a la presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos dels ens locals de Catalunya, dels ens dependents i d’altres entitats públiques, i es creà l’Inventari públic de control del compliment de les obligacions de tramesa de la documentació economicofinancera al Departament de Governació i Administracions Públiques i a la Sindicatura de Comptes.

Aquesta Ordre desplegà i reglamentà el procediment per dur a terme l’obligació establerta en l’article 169.4 i 193.5 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprovà el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, pel que fa a la tramesa a la Generalitat de Catalunya dels pressupostos i liquidacions dels ens obligats a fer-ho.

Així mateix, l’article 41.4 de la Llei 18/2010, de 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes, preveu que els ens locals han de retre els comptes de cada exercici directament a aquesta institució abans del 15 d’octubre de l’any següent al tancament de l’exercici.

La tramesa de la documentació economicofinancera s’ha de realitzar per mitjans telemàtics, d’acord amb el que determina l’article 27 de la Llei estatal 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics; l’article 6.2 c) de la Llei catalana 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic, i l’article 11.3 del Decret 56/2009, de 7 d’abril, per a l’impuls i desenvolupament dels mitjans electrònics a l’Administració de la Generalitat.

Actualment, s’ha implementat un nou sistema per a la presentació telemàtica d’informació pressupostària al Departament de Governació i Relacions Institucionals i un nou procediment per a la suspensió del lliurament de subvencions als ens locals que no hagin tramès la documentació obligatòria i, en conseqüència, és necessari modificar determinats articles de l’Ordre GAP/539/2010 per tal d’adaptar-la al nou procediment i la normativa vigent.

Per tot el que s’ha exposat,

Ordeno:

Article únic

Es modifiquen l’article 3, l’apartat 1 de l’article 5 i l’article 6 de l’Ordre GAP/539/2010, de 16 de novembre, que queden redactats de la manera següent:

“Article 3

Procediment de presentació telemàtica de pressupostos i liquidacions

La presentació telemàtica dels qüestionaris dels pressupostos i de les liquidacions dels pressupostos, així com altra...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR