RESOLUCIÓ GAP/1359/2006, de 2 de maig, de convocatòria del procés selectiu, torn de reserva especial, per a l'accés al cos de titulació superior de la Generalitat de Catalunya, arxivers, i al cos de diplomatura de la Generalitat de Catalunya, bibliotecaris (núm. de registre de convocatòria 117).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

GAP/1359/2006, de 2 de maig, de convocatòria del procés selectiu, torn de reserva especial, per a l'accés al cos de titulació superior de la Generalitat de Catalunya, arxivers, i al cos de diplomatura de la Generalitat de Catalunya, bibliotecaris (núm. de registre de convocatòria 117).

Els articles 23.2 i 103.3 de la Constitució determinen que la relació del personal al servei de les administracions públiques ha de restar sotmesa, amb caràcter general, a un règim estatutari, definit en primer lloc per la llei i de manera complementària pel reglament. D'altra banda, el Tribunal Constitucional ha interpretat que ha de ser també la llei la que ha de preveure en quins casos i amb quines condicions es poden preveure altres possibles vies d'accés a l'ocupació pública.

La previsió esmentada i la seva interpretació constitucional han estat el fonament de la modificació de la normativa reguladora del règim jurídic dels funcionaris públics, tant a nivell estatal com de comunitats autònomes; així com l'establiment, mitjançant normes amb rang legal, dels mecanismes i processos adients per tal d'adequar la vinculació del personal laboral fix que ocupa llocs de treball amb funciones pròpies de funcionaris.

Amb aquesta finalitat, les disposicions transitòries 10 i 12 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, regulen el procés de funcionarització i determinen que, el personal laboral que ocupa amb caràcter permanent, amb un contracte laboral fix, algun dels llocs classificats prèviament com a propis de funcionaris i també el que té una suspensió de contracte amb dret a reserva en un d'aquests llocs, poden participar en uns processos selectius específics d'accés als cossos o escales als quals estiguin adscrits els llocs esmentats, sempre que posseeixin la titulació necessària i compleixin la resta de requisits exigits per la convocatòria.

Així mateix, la disposició transitòria 13 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, disposa que podrà prendre part en els processos de funcionarització el personal laboral que, d'acord amb les disposicions transitòries 10 i 12 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, tingui suspès el seu contracte perquè té excedència voluntària per incompatibilitat o per interès particular, respecte d'un lloc propi de funcionari.

D'altra banda, la disposició transitòria III del VI Conveni col·lectiu únic del personal laboral de la Generalitat de Catalunya, preveu que durant la vigència d'aquest Conveni, l'Administració de la Generalitat durà a terme processos de funcionarització de les categories identificades amb un asterisc, de conformitat amb el que preveu el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre. Així mateix, el procés de funcionarització també està previst en el punt 6.6 de l'Acord general sobre condicions de treball del personal de l'àmbit d'aplicació de la Mesa General de Negociació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, de 15 de novembre de 2005.

Cal tenir present que es tracta d'un procés voluntari, i que la determinació d'un lloc de treball com a propi d'un cos o una escala de funcionaris no comporta el cessament del personal laboral que l'ocupava amb caràcter permanent.

Per tant, un cop aprovada per l'Acord de la Comissió de Govern de Política Institucional de 29 de novembre de 2005, modificat pels acords de la Comissió de Govern de Política Institucional de 10 de gener de 2006 i 21 de març de 2006, la classificació de les funcions que du a terme el personal laboral i determinats els llocs de treball que poden ser objecte de funcionarització en els termes establerts per les disposicions transitòries 10 i 12 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre; i complerts la resta de tràmits que preveuen els acords esmentats;

Atès que s'han dut a terme els tràmits que preveu la Llei 9/1987, de 12 juny, d'òrgans de representació, determinació de condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol;

Atès el que disposa la Resolució GAP/2665/2004, de 29 de setembre, de delegació de competències del conseller de Governació i Administracions Públiques en el director general de la Funció Pública (DOGC núm. 4233, de 6.1.2004), i d'acord amb el que estableix l'article 80 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Resolc:

Convocar el procés selectiu, torn de reserva especial, per a l'ingrés al cos de titulació superior de la Generalitat de Catalunya, arxivers, i al cos de diplomatura de la Generalitat de Catalunya, bibliotecaris (núm. de registre de convocatòria 117), de conformitat amb les bases que figuren a l'annex d'aquesta Resolució.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant el director general de la Funció Pública en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, o directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la Resolució al DOGC.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 2 de maig de 2006

P. D. (Resolució GAP/2665/2004, DOGC de 6.10.2004)

Joan Plana i Sola

Director general de la Funció Pública

Annex

.1 Aspectes generals

A aquestes bases se'ls aplicarà el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; el Decret 28/1986, de 30 de gener, de reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la resta de normativa vigent en la matèria.

.2 Descripció de les places

Es convoca el procés selectiu, torn de reserva especial (núm. de registre de la convocatòria 117), per proveir 6 places que es distribueixen de la manera següent:

Cos de titulació superior, arxivers: 3 places.

Cos de diplomatura, bibliotecaris: 3 places.

.3 Requisits i condicions generals

Per ser admesos/es a la realització d'aquest procés, els/les aspirants hauran de posseir els requisits següents:

a) Edat: haver complert 18 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació.

b) Titulació: tenir el títol que s'indica a continuació, o estar en condicions d'obtenir-lo. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Ciència.

Cos de titulació superior, arxivers: títol de llicenciat en filosofia i lletres, en geografia i història, en humanitats, en documentació, o qualsevol equivalent a aquests.

Cos de diplomatura, bibliotecaris: títol de diplomat en biblioteconomia i documentació.

c) Capacitat: posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades.

d) Habilitació: no estar inhabilitat/ada per a l'exercici de les funcions públiques, separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol administració pública ni pertànyer al mateix cos o escala objecte de convocatòria.

Els requisits indicats anteriorment s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s'han de continuar complint fins la presa de possessió com a funcionaris/àries de carrera.

e) Llengua catalana: estar en possessió del certificat de suficiència de català (C) o superior de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent.

.4 Requisits i condicions específics

Podran participar en aquest procés els/les aspirants que, a més de reunir els requisits generals exigits en aquesta convocatòria, compleixin la condició que s'expressa a l'apartat a) i les condicions de l'apartat b) o c):

a) Comunes:

Haver prestat serveis a l'Administració de la Generalitat de Catalunya en data 4.8.1994 (com a laboral fix) o en data 1.1.2001 (sigui quin sigui el tipus de vinculació), respecte d'algun dels grups i categories següents:

A1 Llicenciat.

B Tècnic de gestió.

b) Personal laboral fix que ocupa o té reserva d'un lloc de treball a funcionaritzar:

Ocupar o tenir reservat, en el cas de suspensió de contracte amb dret a reserva, un lloc de treball classificat a funcionaritzar per l'Acord de la Comissió del Govern de Política Institucional de 29 de novembre de 2005, i posteriors modificacions, segons s'indica a les notificacions individuals efectuades per la Direcció General de la Funció Pública.

També poden participar aquells/es aspirants que no es van presentar o no van superar els processos anteriors de funcionarització, les places dels quals ja van ser classificades pels Acords de Govern de 12 de juny de 2001 i de 14 de maig de 2002, i posteriors modificacions, de conformitat amb les notificacions individuals efectuades per la Direcció General de la Funció Pública, llevat dels/de les aspirants les places dels quals ja van ser convocades de nou en el marc de les convocatòries publicades per les resolucions GRI/2358/2003, GRI/2359/2003, GRI/2360/2003, GRI/2361/2003 i GRI/2362/2003 (DOGC núm. 3938, de 23.7.2003).

Trobar-se, el dia de la publicació de la convocatòria en el DOGC, i respecte de la Generalitat de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR