DECRET 23/1999, de 9 de febrer, pel qual es transforma temporalment en un centre experimental de règim especial el centre d'educació primària i artística Oriol Martorell, de Barcelona.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET 23/1999, de 9 de febrer, pel qual es transforma temporalment en un centre experimental de règim especial el centre d'educació primària i artística Oriol Martorell, de Barcelona. La Llei 8/1983, de 18 d'abril, de centres docents experimentals, defineix els centres experimentals de règim especial (CERE) com a centres dedicats específicament a la investigació i l'experimentació educatives, com a projecte global del centre. El Decret 214/1985, de 6 de juny, sobre la regulació dels centres experimentals, estableix els requisits que han de complir els programes experimentals que han de posar en pràctica els CERE. Pel Decret 111/1997, de 13 de maig, es va crear el centre d'educació primària i artística Oriol Martorell, com a centre pilot on es pogués cursar simultàniament la música, la dansa i l'educació primària. El desenvolupament dels ensenyaments de règim general i de les arts citades en un únic centre és una experiència totalment innovadora que ha propiciat la creació d'un centre específic per a dur-la a terme. D'aquesta forma el CEPA Oriol Martorell va iniciar les activitats docents i, en el temps de funcionament del centre, s'ha evidenciat la necessitat de cohesionar, en major grau, un projecte pilot que es desenvolupa al llarg dels sis cursos de l'ensenyament primari. El desenvolupament simultani d'ensenyaments de règim divers requereix prendre les mesures oportunes de coordinació atès que els ensenyaments de la música i de la dansa són de règim especial, i l'educació primària pertany al règim general. També cal tenir present que el CEPA Oriol Martorell, en tractar-se d'un centre de nova creació, implanta progressivament els diversos cursos que completaran la seva oferta educativa, de manera que es troba en un procés de creixement al mateix temps que ha d'impartir, amb la coordinació adequada, la música, la dansa i l'educació primària. Els factors esmentats fan aconsellable garantir una progressiva i harmònica posada en funcionament d'aquest centre, alhora que és necessari un procés de recerca i investigació pedagògica. Per aquests motius és del tot indicada la transformació temporal en un centre experimental de règim especial. Atesa la sol·licitud del centre per tal de transformar-se en centre experimental de règim especial; Vist el programa experimental que presenta l'esmentat centre per cursar simultàniament la música, la dansa i l'educació primària, és convenient classificar el centre...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR