REIAL DECRET 756/2006, de 16 de juny, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'expedició del títol de gestor administratiu.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyReial Decret

REIAL DECRET

756/2006, de 16 de juny, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'expedició del títol de gestor administratiu.

La Constitució Espanyola, al seu article 149.1.30, reserva a l'Estat la competència exclusiva sobre regulació de les condicions d'obtenció, expedició i homologació de títols acadèmics i professionals.

D'altra banda, l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, estableix al seu article 9.23 la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de col·legis professionals i exercici de les professions titulades, sens perjudici del que disposen els articles 36 i 139 de la Constitució.

El Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol, determina les normes i el procediment a què s'han d'ajustar els traspassos de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya.

De conformitat amb el que disposa el Reial decret esmentat, que també regula el funcionament de la Comissió Mixta de Transferències prevista a la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aquesta Comissió va adoptar, a la seva reunió del dia 29 de maig de 2006, el corresponent acord, que ha de ser aprovat pel Govern per Reial decret.

En compliment del que disposa la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, a proposta del Ministre d'Administracions Públiques i amb la deliberació prèvia del Consell de Ministres en la reunió del dia 16 de juny de 2006,

Disposo:

Article 1

S'aprova l'Acord de la Comissió Mixta de Transferències prevista a la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aprovat pel Ple de l'esmentada Comissió en la reunió del dia 29 de maig de 2006, pel qual es traspassen a la Generalitat de Catalunya les funcions i els serveis en matèria d'expedició del títol de gestor administratiu.

Article 2

En conseqüència, queden traspassats a la Generalitat de Catalunya les funcions i els serveis en els termes que resulten del propi Acord.

Article 3

Aquest traspàs serà efectiu a partir de la data assenyalada a l'acord de la Comissió Mixta, sens perjudici que el Ministeri d'Administracions Públiques produeixi, fins a l'entrada en vigor d'aquest reial decret, si és el cas, els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim i nivell de funcionament que tinguessin en el moment de l'adopció de l'Acord.

Disposició final única

Aquest reial decret es publicarà simultàniament al Butlletí Oficial de l'Estat i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació.

Madrid, 16 de juny de 2006

Juan Carlos R.

Jordi Sevilla Segura

Ministre d'Administracions Públiques

Annex

La senyora Pilar Andrés Vitoria i el senyor Jaume Vilalta i Vilella, secretaris de la Comissió Mixta prevista a la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'autonomia de Catalunya

Certifiquen:

Que a la sessió plenària de la Comissió Mixta de Transferències del dia 29 de maig de 2006, es va adoptar un acord pel qual es traspassen a la Generalitat de Catalunya les funcions relatives a l'expedició del títol de gestor administratiu en els termes que a continuació s'expressen:

  1. Referència a les normes constitucionals, estatutàries i legals en què s'empara el traspàs.

    La Constitució Espanyola, al seu article 149.1.30, reserva a l'Estat la competència exclusiva sobre regulació de les condicions d'obtenció, expedició i homologació de títols acadèmics i professionals.

    D'altra banda, l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, estableix al seu article 9.23 la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de col·legis professionals i exercici de les professions titulades, sens perjudici del que disposen els articles 36 i 139 de la Constitució.

    També, l'Estatut orgànic de la professió de Gestor Administratiu, aprovat pel Reial decret 424/1963, d'1 de març, modificat per diversos reials decrets, regula l'exercici personal de la professió de Gestor Administratiu.

    Finalment, la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i el Reial decret 1666/1980, de 31 de juliol, estableixen les normes que regulen la forma i les condicions a què s'han d'ajustar els traspassos de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya.

    Sobre la base d'aquestes previsions constitucionals, estatutàries i legals cal realitzar el traspàs de funcions de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'expedició del títol de gestor administratiu.

  2. Funcions de l'Administració de l'Estat que assumeix la Generalitat de Catalunya.

    Es traspassen a la Generalitat de Catalunya les següents funcions que en matèria de gestors administratius ve desenvolupant l'Administració de l'Estat en l'àmbit d'aquesta comunitat autònoma:

    1. La convocatòria i el desenvolupament de les proves per a l'obtenció del títol de gestor administratiu, de conformitat amb el Consell General de Col·legis de Gestors Administratius.

    2. L'expedició del títol de gestor administratiu que tindrà validesa a qualsevol altre lloc del territori espanyol.

    La Generalitat de Catalunya col·laborarà amb l'organització col·legial de Gestors Administratius corresponent a l'àmbit territorial de Catalunya en la confecció i redacció del temari de les proves per a l'obtenció del títol de gestor administratiu, especialment per garantir el coneixement del dret propi de Catalunya i de la llengua catalana.

    També, la Generalitat de Catalunya, d'acord amb els preceptes constitucionals, garantirà, la validesa al seu àmbit territorial, en els mateixos termes i condicions que els expedits per aquesta Comunitat Autònoma, dels títols de gestor administratiu que hagin estat expedits, pel Ministeri d'Administracions Públiques.

  3. Funcions que es reserva l'Administració de l'Estat.

    El reconeixement, convalidació i homologació, si és el cas, dels títols de gestor administratiu d'altres estats de la Unió Europea que habiliten per a l'exercici a Espanya d'aquesta professió.

  4. Data d'efectivitat del traspàs.

    El traspàs objecte d'aquest acord serà efectiu a partir del dia 1 de juliol de 2006.

    I perquè així consti, expedim aquest certificat a Madrid el dia 29 de maig de 2006.

    Pilar Andrés Vitoria

    Jaume Vilalta i Vilella

    Secretaris de la Comissió Mixta

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR