ORDRE TES/173/2014, de 2 de juny, per la qual es regulen els fitxers de dades de caràcter personal gestionats per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Territori i Sostenibilitat |
Rango de Ley | Ordre |
L’Agència de l’Habitatge de Catalunya, creada per la Llei 13/2009, de 22 de juliol, constitueix una entitat de dret públic, de les previstes a l’article 1.b.1 del Text refós de la Llei 4/1985, de 29 de març, de l’Estatut de l’empresa pública catalana, aprovat pel Decret legislatiu 2/2002, de 24 de desembre, de conformitat amb el que estableix el Decret 157/2010, de 2 de novembre, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Agència de l’Habitatge.
D’acord amb el que disposa l’article 3 de la Llei 13/2009, de 22 de juliol, de creació de l’Agència de l’Habitatge, aquesta té atribuït un ventall d’activitats molt ampli, que inclou les relatives a la gestió, execució i coordinació dels ajuts destinats a la promoció, el foment i la compra d’habitatges amb protecció oficial, a la rehabilitació d’habitatges i edificis d’habitatges i mediació social; a l’administració i gestió del parc d’habitatges de titularitat de la Generalitat de Catalunya, així com dels d’altres promotors públics que li encarreguin la gestió i, si escau, d’habitatges amb protecció oficial provinents de promocions privades i dels habitatges obtinguts per cessió i destinats a lloguer social; a la gestió i coordinació del Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial; a la tramitació, instrucció i gestió de les adjudicacions d’habitatges; a la gestió i execució dels programes socials d’habitatges; a la gestió i execució del programa d’inspecció tècnica d’edificis; a la tramitació, inspecció i control de les cèdules d’habitabilitat; a la gestió dels registres d’agents vinculats amb l’habitatge; a la inspecció i sanció en matèria d’habitatge; a l’elaboració d’estudis sobre actuacions en barris i àrees en risc d’exclusió social; a la comprovació de l’aplicació de la normativa vigent en matèria d’ecoeficiència energètica en col·laboració amb els col·legis professionals; a la promoció d’accions i mesures que garanteixin l’accessibilitat física del parc d’habitatges construïts; i, finalment, a l’assegurament i la garantia de la protecció dels consumidors i els usuaris d’habitatges.
D’ençà de la publicació de l’Ordre MAH/272/2006, de 18 de maig, mitjançant la qual es varen regular els fitxers amb dades de caràcter personal gestionats per l’antic Departament de Medi Ambient i Habitatge i les entitats adscrites, i de les diverses inscripcions en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya dels fitxers de titularitat privada d’Adigsa dels anys 2008 i 2010, s’han produït una sèrie de canvis organitzatius en l’estructura dels departaments de la Generalitat, recollits en el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i en el Decret 342/2011, de 17 de maig, de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, així com la dissolució de l’empresa pública Adigsa, amb efectes de l’1 de gener de 2011. En conseqüència, es considera necessari dictar una nova ordre per tal d’introduir els esmentats canvis i així donar compliment al mandat establert a l’article 20 de la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i a l’article 52 del Reglament de desplegament d’aquesta Llei, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
Els tractaments de dades de caràcter personal que porten a terme les entitats no són estàtics, sinó que responen a les necessitats de la seva activitat, per la qual cosa s’han d’adaptar a noves formes d’organització i gestió. Això comporta que en aquest moment sigui necessari procedir a la revisió dels fitxers actuals, a fi d’adequar-los a les noves realitats, i que les dades que contenen i les finalitats que persegueixen, entre d’altres aspectes, es corresponguin amb els tractaments de dades que es volen portar a terme. Per aquest motiu, cal modificar alguns dels fitxers, actualment competència de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, suprimir-ne d’altres i crear-ne de nous. També, i per tal de recollir en una mateixa disposició tots els fitxers que gestiona l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, s’incorpora el fitxer creat per l’Ordre TES/291/2011, de 27 d’octubre, denominat “Fitxer comú d’inspeccions tècniques d’edificis d’habitatges”.
De conformitat amb l’article 20 de La Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la creació de fitxers de les administracions públiques només pot fer-se mitjançant una disposició general publicada al diari oficial corresponent. Aquesta previsió ha estat confirmada per l’article 53 del Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.
Pel que fa a la regulació dels fitxers mitjançant una ordre departamental, la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, habilita els consellers i les conselleres de la Generalitat, dins l’àmbit de les competències respectives, per a la creació, la modificació i la supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers dels seus departaments o dels ens públics vinculats o que en depenguin.
L’article 156 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, aprovat mitjançant la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, disposa que correspon a la Generalitat de Catalunya la competència executiva en matèria de protecció de dades de caràcter personal respecte a les garanties dels drets fonamentals. Aquesta competència executiva s’exerceix respecte de la competència exclusiva que l’article 137 del mateix Estatut atribueix a la Generalitat en matèria d’habitatge.
L’article 3 de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, disposa que l’àmbit d’actuació d’aquesta Autoritat comprèn els fitxers i els tractaments de dades de caràcter personal que duen a terme, entre d’altres, les entitats de dret públic vinculades a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
En conseqüència, de conformitat amb el que disposa l’article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, atesa la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, i d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,
Ordeno:
Objecte
1.1 Es creen els fitxers de dades de caràcter personal següents, que es detallen a l’annex 1 d’aquesta Ordre:
Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Catalunya
Adjudicació i altres formes de transmissió d’habitatge amb protecció oficial
Llogaters i propietaris d’habitatge no protegit
Mediació en matèria d’habitatge
Consultes, queixes i suggeriments en matèria d’habitatge
Ajuts socials en matèria d’habitatge
Ajuts a instal·lacions, adequació i rehabilitació
Relacions institucionals i protocol·làries
Videovigilància
Control d’accessos
Registre d’accessos a Internet
Recursos humans
Gestió econòmica i contractació
Serveis jurídics
1.2 Es modifiquen els fitxers següents, tal com s’especifica a l’annex 2 d’aquesta Ordre:
1.2.1 Es modifica l’annex 2, apartat E), números 2, 4 i 5, de l’Ordre MAH/272/2006, del 18 de maig, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Medi Ambient i Habitatge i les entitats adscrites, en els termes que s’indiquen a l’annex 2 d’aquesta Ordre i en relació amb els fitxers següents:
Expedients de règim sancionador d’habitatges, que passa a denominar-se Règim sancionador en matèria d’habitatge
Se’n modifiquen els apartats següents: Denominació, Finalitat i usos previstos, Persones i col·lectius afectats, Estructura bàsica del fitxer i tipus de dades de caràcter personal, Responsable del fitxer i Unitat administrativa davant la qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició. S’hi afegeix l’apartat Procedència de les dades.
Cèdules d’habitabilitat
Se’n modifiquen els apartats següents: Finalitat i usos previstos, Persones i col·lectius afectats, Estructura bàsica del fitxer i tipus de dades de caràcter personal, Responsable del fitxer i Unitat administrativa davant la qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició. S’hi afegeix l’apartat Procedència de les dades.
Expedients de qualificació d’habitatges amb protecció oficial
Se’n modifiquen els apartats següents: Finalitat i usos previstos, Persones i col·lectius afectats, Procediment de recollida, Estructura bàsica del fitxer i tipus de dades de caràcter personal, Responsable del fitxer, Unitat administrativa davant la qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, i Nivell de seguretat. S’hi afegeix l’apartat Procedència de les dades.
1.2.2 Es modifica el fitxer “Registre d’Agents Immobiliaris de Catalunya”, regulat a l’annex 3 del Decret 12/2010, de 2 de febrer, pel qual es regulen els requisits per exercir l’activitat d’agent immobiliari i es crea el Registre d’Agents Immobiliaris de Catalunya, en els termes que s’indiquen a l’annex 2 d’aquesta Ordre.
Se’n modifiquen els apartats següents: Finalitat i usos previstos, Persones i col·lectius afectats, Procediment de recollida, Estructura bàsica del fitxer i tipus de dades de caràcter personal, Cessions de dades, Responsable del fitxer i Unitat administrativa davant la qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició. Se’n suprimeix l’apartat Òrgans administratius encarregats del tractament.
1.3 Se suprimeixen els fitxers següents, en els termes que s’especifiquen a continuació:
1.3.1 Se suprimeix el fitxer “Expedients d’ajuts a l’adquisició d’habitatges”, regulat a l’annex 2...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba