ORDRE de 30 d'agost de 2000, per la qual s'aproven les bases reguladores dels Premis de la Generalitat a la Qualitat Social i se'n convoca la segona edició per a l'any 2000.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyOrdre

de 30 d’agost de 2000, per la qual s’aproven les bases reguladores dels Premis de la Generalitat a la Qualitat Social i se'n convoca la segona edició per a l’any 2000.

Atès que per Ordre de 9 de juliol de 1999, es va convocar la primera edició dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social (DOGC núm. 2940, de 28.7.1999);

Els sistemes de gestió de la qualitat estan vinculats a conceptes econòmics i de millora de la competitivitat de les empreses en el mercat laboral. Aquest fet ha implicat que en els darrers anys s’hagin consolidat sistemes de gestió de la qualitat total en gairebé tots els sectors econòmics com a elements imprescindibles per competir amb els productes d’altres països.

Paral·lelament, s’estan produint en l’anomenat món postindustrial una sèrie de fenòmens que estan modificant els elements de l’entorn laboral; es tracta d’unes transformacions tecnològiques i econòmiques que modifiquen els sistemes de producció actuals i que repercuteixen sobre el teixit social.

Davant d’aquesta situació, hi ha el risc d’una major polarització de la societat i el perill de tenir una societat de dues velocitats cada cop més accentuades.

Aquests aspectes obliguen a adoptar mesures destinades a afavorir la incorporació dels col·lectius de treballadors en risc d’exclusió en l’entorn laboral. Associat a aquest objectiu sorgeix el concepte de qualitat social, entès com el conjunt d’accions que s’estableixen dins les empreses i que s’integren en les seves estratègies per tal de beneficiar tot el conjunt de la societat, i en especial, els col·lectius que per diversos motius, ja siguin socials, psicològics, físics o econòmics, entre d’altres, hagin quedat exclosos o tenen múltiples dificultats per assolir la seva incorporació al mercat de treball. Es tracta, doncs, d’un concepte ètic i pragmàtic, que té com a finalitat la consecució d’una societat més justa.

L’empresa com activitat humana i com a organització de persones té repercussions socials. En aquest sentit, cal analitzar i entendre l’empresa no només des del mercat sinó també des de la societat.

La legitimació de l’empresa davant la societat implica que s’incorpori un nou discurs sobre la responsabilitat social de l’empresa. Aquesta responsabilitat social fa referència a la qualitat i al significat humà de totes les activitats empresarials. Així doncs, els valors ètics de l’empresa seran un factor d’identitat així com de diferenciació i legitimació.

Per això, a proposta de la directora general d’Economia Social, Cooperatives i Autoempresa, i en ús de les facultats legals que m’han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

S’aproven les bases que regulen la concessió dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social que figuren en l’annex d’aquesta Ordre.

Article 2

Es convoca la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR