ACORD del 23 de febrer de 2016, relatiu al Tribunal de Recursos Contractuals del Parlament de Catalunya (exp. 395-00008/11).

SecciónDisposicions Generals
EmisorParlament de Catalunya
Rango de LeyAcord

Exposició de motius

L'entrada en vigor de la Llei de l'Estat 34/2010, del 5 d'agost, de modificació de les lleis 30/2007, del 30 d'octubre, de contractes del sector públic, 31/2007, del 30 d'octubre, sobre procediments de contractació en els sectors de l'aigua, l'energia, els transports i els serveis postals, i 29/1998, del 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, per a l'adaptació a la normativa comunitària de les dues primeres, produïda el 5 de setembre de 2010, va modificar substancialment el règim jurídic de la contractació pública per a adaptar-lo a la Directiva 89/665/CEE, anomenada Directiva de recursos, i a les seves modificacions posteriors.

Aquesta modificació, a més d'afectar aspectes generals del procediment licitatori, va comportar –sobretot per a les contractacions protegides pels llindars de la Unió Europea, o harmonitzades, i per a determinats contractes de servei– dues novetats importants: d'una banda, la creació d'un nou sistema d'impugnacions en matèria contractual amb la incorporació del recurs especial i de la qüestió de nul·litat, i d'una altra, l'obligatorietat d'atribuir el coneixement i la resolució d'aquestes impugnacions a un òrgan especialitzat i independent amb relació a l'òrgan adjudicador del contracte.

Posteriorment, l'aprovació del Reial decret legislatiu 3/2011, del 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic (TRLCSP) va harmonitzar i regularitzar les disposicions en matèria de contractació contingudes en les diferents normes amb rang de llei, i va afectar també les relatives a la creació d'aquest nou òrgan i les seves competències.

En aquest sentit, mentre l'article 41.1 del TRLCSP crea en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals i n'estableix la naturalesa, la composició i el funcionament, l'article 41.3 fa possible que tant les administracions autonòmiques com les assemblees legislatives autonòmiques creïn per mitjà de llurs normes respectives un òrgan independent competent per a resoldre els recursos especials.

En l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, la disposició addicional quarta de la Llei 7/2011, del 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres va crear l'Òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de Catalunya com a òrgan administratiu especialitzat que actua amb plena independència funcional en l'exercici de les seves competències. Aquest òrgan, adscrit al Departament de la Presidència, és competent per a pronunciar-se sobre les qüestions i els recursos en matèria de contractació pública promoguts per l'Administració de la Generalitat i per les entitats i els organismes que en depenen, sempre que tinguin la consideració de poders adjudicadors.

En aquest context i en la condició que té el Parlament de Catalunya de poder...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR