ACORD GOV/130/2006, de 3 d'octubre, pel qual s'aprova definitivament el Pla director territorial de l'Empordà.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyAcord

ACORD

GOV/130/2006, de 3 d'octubre, pel qual s'aprova definitivament el Pla director territorial de l'Empordà.

La Llei 23/1983, de 21 de novembre, de política territorial, en la redacció donada per la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives, crea un nou instrument de planificació territorial en l'article 19 bis, el pla director territorial, el qual té per objecte concretar les directrius generals del planejament contingudes en el Pla territorial general de Catalunya o bé en els plans territorials parcials en les àrees i per als aspectes sobre els quals incideixen.

El 22 d'abril de 2003 el conseller de Política Territorial i Obres Públiques va resoldre encarregar a la Secretaria per a la Planificació Territorial la formulació del Pla director territorial de l'Empordà, que comprèn les comarques de l'Alt Empordà i el Baix Empordà, arran d'una proposta formulada per la Secretaria esmentada atesa la idoneïtat que es va considerar de fixar uns objectius comuns, unes directrius conjuntes i més coherència en l'ordenació física d'uns territoris amb una clara interrelació econòmica en un context de forta dependència del sector turístic.

L'àmbit territorial d'aquest Pla director territorial, d'acord amb el que disposa l'article 19 bis de la Llei 23/1983, és inferior als àmbits de planificació establerts per la Llei 1/1995, de 16 de març, per la qual cosa s'aprova el Pla territorial general de Catalunya, en la redacció establerta per la Llei 24/2001, de 31 de desembre, i, així mateix, supera l'àmbit municipal. En concret, i com s'ha fet esment anteriorment, el Pla comprèn les comarques de l'Alt Empordà i el Baix Empordà, ambdues integrants de l'àmbit d'aplicació del futur Pla territorial parcial de les comarques gironines, que són l'Alt Empordà, el Baix Empordà, la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany, el Ripollès i la Selva.

La disposició addicional tercera del Decret 142/2005, de 12 de juliol, d'aprovació del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, determina que els plans directors territorials el contingut dels quals sigui assimilable al d'un pla territorial parcial s'han d'elaborar i tramitar d'acord amb les disposicions establertes en aquest Decret.

En compliment d'aquesta disposició, l'avantprojecte de Pla director territorial de l'Empordà elaborat l'any 2005 per la Secretaria per a la Planificació Territorial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través del Programa de Planejament Territorial, es va sotmetre al corresponent procés de participació i un cop valorades les observacions, suggeriments i propostes presentades, es va elaborar el Projecte de pla, el qual va ser aprovat inicialment pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques en data 8 de juny de 2006.

Una vegada conclòs el període d'informació pública i el tràmit d'audiència previstos a l'article 13 del Decret 142/2005, de 12 de juliol, el Programa de Planejament Territorial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha elaborat un Text refós amb la incorporació de les propostes i al·legacions acceptades. Aquest Text refós ha estat aprovat provisionalment pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques en data 19 de setembre de 2006.

Finalment, en data 26 de setembre de 2006, la Comissió de Coordinació de Política Territorial ha emès informe favorable amb observacions en relació amb el Pla director territorial de l'Empordà aprovat provisionalment. Aquestes observacions han estat incorporades en un nou Text refós elaborat pel Programa de Planejament Territorial.

D'acord amb la disposició transitòria del Decret 142/2005, de 12 de juliol, l'avaluació ambiental del Pla s'ha efectuat a partir de l'informe mediambiental contingut en l'avantprojecte i s'ha mantingut al llarg de tota la tramitació del Pla. El Pla, en compliment de la normativa aplicable sobre avaluació ambiental de plans i programes, conté també una memòria ambiental sobre la qual s'ha pronunciat favorablement el Departament de Medi Ambient i Habitatge.

Per tot això, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, vist el dictamen de la Comissió de Coordinació de Política Territorial, i de conformitat amb l'article 15.1 del Decret 142/2005, de 12 de juliol, d'aprovació del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, el Govern

Acorda:

.1 Aprovar definitivament el Pla director territorial de l'Empordà, elaborat per la Secretaria per a la Planificació Territorial a través del Programa de Planejament Territorial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

.2 Disposar la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya d'aquest Acord i de la normativa del Pla director territorial de l'Empordà que consta com a annex, a l'efecte de la seva executivitat immediata.

L'expedient restarà, per a la consulta i la informació que preveu l'article 16.2 del Decret 142/2005, de 12 de juliol, d'aprovació del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, a l'arxiu del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, avinguda Josep Tarradellas, 2-6, planta baixa, 08029 Barcelona.

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveu l'article 107 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva notificació o publicació al DOGC, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

Barcelona, 3 d'octubre de 2006

Ramon García-Bragado i Acín

Secretari del Govern

Assignació de funcions per Resolució PRE/3066/2006, de 23 de setembre (DOGC núm. 4726, de 26.9.2006)

Annex

Normes d'ordenació territorial

TÍTOL I

Disposicions de caràcter general

Article 1.1

Objecte i àmbit d'aplicació

El Pla director territorial de l'Empordà (en endavant, el Pla) ordena el territori de les comarques de l'Alt i el Baix Empordà. L'Empordà forma part del territori de l'àmbit funcional de planificació de les comarques gironines delimitat pel Pla territorial general de Catalunya, aprovat per la Llei 1/1995, de 16 de març, modificada per la Llei 24/2001, de 31 de desembre, de reconeixement de l'Alt Pirineu i Aran com a àrea funcional de planificació.

Per a aquest àmbit de l'Empordà el Pla estableix determinacions que han de ser respectades i desenvolupades per les actuacions territorials, en especial les urbanístiques, les d'infraestructures de mobilitat, i les derivades de les polítiques de protecció del patrimoni ambiental, cultural, social i econòmic.

Article 1.2

Naturalesa jurídica

El Pla té naturalesa i contingut de pla director territorial, d'acord amb el que estableixen els articles 19 bis i 19 ter de la Llei 23/1983, de 21 de novembre, de política territorial, modificada per la Llei 31/2002, de 30 de desembre.

Article 1.3

Marc legal

El Pla, que desenvolupa el Pla territorial general de Catalunya, s'ha redactat d'acord amb la legislació territorial, sectorial i urbanística vigent, com també amb la resta de disposicions legals aplicables.

Tota referència a la "legislació territorial, sectorial i urbanística vigent" s'ha d'entendre que remet a l'ordenament aplicable a Catalunya.

Article 1.4

Finalitat

El Pla té per finalitat ordenar el territori per tal de garantir el benestar de la població actual i futura. Per això el Pla estableix les pautes espacials per a un desenvolupament del territori que compleixi les condicions següents:

  1. Que doni cabuda a les previsions de necessitats d'habitatge i llocs de treball adoptades com a hipòtesis de futur per a l'àmbit del Pla.

  2. Que contribueixi a la generació de riquesa a partir de l'aprofitament ordenat i sostenible dels recursos del territori i del desvetllament del seu potencial endogen.

  3. Que la distribució d'usos i la disposició de les xarxes d'infraestructures en el territori afavoreixin una eficiència econòmica creixent considerada en el conjunt de l'àmbit i en el conjunt de Catalunya.

  4. Que els ciutadans, amb independència del seu lloc de residència, disposin d'unes condicions raonablement equiparables en l'accés a la renda i els serveis.

  5. Que el desenvolupament sigui sostenible i que respongui als criteris del Programa de Planejament Territorial de Catalunya explicitats en la memòria del Pla i que tenen l'enunciat següent:

  1. Afavorir la diversitat del territori...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR