ORDRE SLT/25/2014, de 3 de febrer, per la qual s'actualitza la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal del Departament de Salut i de les entitats vinculades o que en depenen.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyOrdre

L’article 20.1 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, la modificació o la supressió de fitxers de les administracions públiques només es pot fer mitjançant una disposició general publicada en el Boletín Oficial del Estado o en el diari oficial corresponent.

Mitjançant l’Ordre SLT/519/2006, de 3 de novembre, per la qual es regulen fitxers que contenen dades de caràcter personal en l’àmbit del Departament de Salut, modificada pel Decret 159/2007, de 24 de juliol, pel qual es regula la recepta electrònica i la tramitació telemàtica de la prestació farmacèutica a càrrec del Servei Català de la Salut, es va actualitzar la relació dels fitxers en l’àmbit de l’Administració sanitària, tenint en compte les necessitats sorgides pel temps transcorregut des de la publicació de les disposicions reglamentàries que antecedien aquesta disposició i pels canvis organitzatius que s’havien produït, i amb la finalitat d’unificar en una sola norma la regulació dels fitxers que contenien dades de caràcter personal i garantir d’aquesta manera la màxima transparència en el tractament de dades de caràcter personal.

D’ençà de la publicació d’aquella Ordre, han sorgit noves necessitats que han fet que escaigui crear nous fitxers en l’àmbit del Departament de Salut i incloure, a banda dels del Departament mateix, els del Servei Català de la Salut, els de l’Institut Català de la Salut, els de les entitats del sector públic adscrites al Departament de Salut o al Servei Català de la Salut i els dels consorcis en què hi participen, inclosos els ens vinculats a aquests consorcis. En aquest sentit, s’aprofita l’avinentesa per adequar el contingut dels fitxers existents als aspectes mínims que preceptua el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, per millorar el llenguatge emprat, especialment pel que fa a l’ús no sexista o androcèntric, i per modificar-ne altres aspectes, entre els quals cal destacar la modificació dels fitxers en relació amb l’òrgan responsable i l’òrgan davant del qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició. Així mateix, es recullen els diferents canvis organitzatius que s’han produït en el si del Departament de Salut i del seu sector públic de resultes del Decret 56/2013, de 22 de gener, de reestructuració del Departament de Salut, i del Decret 9/2013, de 3 de gener, de reestructuració dels òrgans centrals i dels òrgans territorials del Servei Català de la Salut, fonamentalment. L’Ordre també s’adapta a l’extinció de l’Institut d’Estudis de la Salut i de l’Agència d’Informació, Avaluació i Qualitat en Salut i a la subrogació de les dues entitats a l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, duta a terme pel Decret llei 4/2010, de 3 d’agost, de mesures de racionalització i simplificació de l’estructura del sector públic de la Generalitat de Catalunya, i pel Decret 97/2013, de 5 de febrer, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, i a l’extinció de la personalitat jurídica de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques i Sanitàries, disposada per la Llei 2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, les funcions del qual passen a ser desenvolupades pel Departament de Salut. Així mateix, aquesta Ordre s’adequa a la dissolució de l’Institut Municipal d’Assistència Sanitària i la subrogació universal del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona en la posició jurídica d’aquell i a la nova regulació produïda pel Decret 151/2012, de 20 de novembre, pel qual s’estableixen els requisits per a la instal·lació i ús de desfibril·ladors externs fora de l’àmbit sanitari, i per a l’autorització d’entitats formatives per al seu ús, els fitxers que recullen dades relacionades amb la instal·lació i l’ús d’aparells desfibril·ladors fora de l’àmbit sanitari.

A fi de continuar mantenint el principi de màxima transparència en el tractament de dades de caràcter personal, i a efectes de seguretat jurídica, subsisteix la voluntat de regular en un únic text els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Salut i per les entitats que en depenen o s’hi vinculen, alhora que es realitzen les incorporacions i supressions dels fitxers que escaiguin.

La disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, habilita els consellers de la Generalitat, dins l’àmbit de les competències respectives, per a la creació, la modificació i la supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers que siguin pertinents.

D’acord amb l’informe emès per l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades;

De conformitat amb el que estableix la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, i d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte actualitzar la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Salut i per les seves entitats vinculades o que en depenen, les quals es detallen en l’annex.

Article 2

Creació de fitxers

Es creen els fitxers de dades de caràcter personal que recull l’annex d’aquesta Ordre amb la numeració i denominació següents:

A l’apartat 1 de l’annex, referit al Departament de Salut:

1.17. Fitxer de licitacions i convenis del Departament de Salut.

1.18. Fitxer d’ajuts, subvencions i transferències del Departament de Salut.

1.19. Registre de programes de detecció precoç de càncer.

1.20. Fitxer d’autoritzacions en el marc de la recerca biomèdica.

1.21. Registre del personal docent, avaluadors, assessors, col·laboradors i alumnat.

1.22. Registre de formació per a l’ús de desfibril·ladors pel personal no sanitari.

1.23. Registre d’acreditació, habilitació, certificació i reconeixement dels professionals de l’àmbit sanitari.

1.24. Registre de les persones formades preceptivament per treballar com a professionals aplicadors de tatuatge, micropigmentació i pírcing, per fer manteniment d’instal·lacions susceptibles de contaminar per legionel·la o per treballar amb aparells de bronzejat.

1.25. Registre de gestió de la incapacitat i avaluacions mèdiques.

A l’apartat 2 de l’annex, referit a l’àmbit del Servei Català de la Salut:

2.13. Registre d’estudis de qualitat.

2.14. Sistema integrat d’informació de salut de Catalunya.

2.15. Registre de malalties minoritàries.

A l’apartat 3 de l’annex, referit a l’àmbit de l’Institut Català de la Salut:

3.6. Fitxer de la borsa de treball temporal de l’Institut Català de la Salut.

3.7. Fitxer de pacients dels hospitals adscrits a l’Institut Català de la Salut.

3.8. Fitxer del biobanc de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

A l’apartat 4 de l’annex, referit a l’àmbit de les entitats del sector públic i consorcis:

4.7.4. Registre d’estudis i recerca de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.

4.7.5. Fitxer de licitacions i convenis de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.

4.8.4. Fitxer d’alumnat i personal docent de l’Institut Català d’Oncologia.

4.8.5. Fitxer d’estudis i recerca de l’Institut Català d’Oncologia.

4.9.4. Fitxer del biobanc del Banc de Sang i Teixits.

4.10.4. Fitxer de la borsa de treball del Parc Sanitari Pere Virgili.

4.10.5. Fitxer de participants en projectes divulgatius del Parc Sanitari Pere Virgili.

4.10.6. Fitxer de licitacions del Parc Sanitari Pere Virgili.

4.12.4. Fitxer del biobanc de la Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell.

4.12.5. Fitxer d’investigació clínica de la Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell.

4.15.6. Fitxer del biobanc del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona.

4.19.4. Fitxer de pacients capitatiu Maresme Central.

4.19.5. Fitxer d’investigació clínica del Consorci Sanitari del Maresme.

4.20.4. Fitxer de participants en cursos i jornades del Consorci Sanitari de l’Anoia.

4.20.5. Fitxer del butlletí del Consorci Sanitari de l’Anoia.

4.20.6. Fitxer de docència del Consorci Sanitari de l’Anoia.

Article 3

Modificació de fitxers

  1. Modificació general: es modifiquen tots els fitxers de dades de caràcter personal de l’annex d’aquesta Ordre, amb l’excepció dels de nova creació detallats a l’article 2, per tal d’incorporar-hi els apartats “Procedència de les dades” i “Sistema de tractament”, amb la finalitat d’adaptar-los als requeriments del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

  2. Modificacions específiques: sens perjudici del que estableix l’apartat a) d’aquest article, també es modifiquen els fitxers de dades de caràcter personal que recull l’annex d’aquesta Ordre d’acord amb la numeració i denominació que s’especifiquen a continuació.

A l’apartat 1 de l’annex, referit a l’àmbit del Departament de Salut:

1.1. Registre d’autoritzacions i acreditacions.

Es modifiquen els apartats següents: les persones i col·lectius afectats i l’estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal. També es modifica l’apartat relatiu a l’òrgan administratiu responsable i el relatiu a l’òrgan davant del qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, per tal d’adequar-los al Decret 56/2013, de 22 de gener, de reestructuració del Departament de Salut.

1.2. Registre d’avaluacions, inspeccions i sancions en matèria d’assistència sanitària.

Es modifica la denominació, que anteriorment era la de “Registre d’avaluacions, inspeccions i sancions de la Direcció General de Regulació, Planificació i Recursos Sanitaris”. També es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR