DECRET 224/1994, de 30 d'agost, de reestructuració de la Direcció General de Justícia Juvenil.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Justícia i Interior
Rango de LeyDecret

La Direcció General de Justícia Juvenil va ser reestructurada orgànicament pels decrets 358/1988, d'1 de desembre, i 191/1989, de 17 de juliol, i per l'Ordre de 28 de setembre de 1989, amb la finalitat d'adequar-ne l'estructura a les noves competències assignades al Departament de Justícia a partir de la Llei 12/1988, de 21 de novembre, que va modificar la Llei 11/1985, de protecció de menors, i del Decret 332/1988, de la mateixa data.

La Llei orgànica 4/1992, de 5 de juny, sobre reforma de la Llei reguladora de la competència i el procediment dels jutjats de menors, ha introduït canvis substancials en la regulació del procés seguit als menors d'edat penal i ha atribuït funcions més rellevants a les entitats públiques competents en matèria de menors, consistents en l'assessorament tècnic preceptiu, previ a qualsevol decisió judicial, la intervenció en els programes de conciliació-reparació extrajudicials i l'execució d'un catàleg de mesures que s'ha ampliat considerablement respecte del catàleg anterior.

La publicació d'aquesta Llei i la pràctica diària aconsellen la revisió de l'estructura orgànica de la Direcció General de Justícia Juvenil, per tal d'aconseguir una millor operativitat en l'execució de les funcions que té encomanades pels decrets 332/1988, de 21 de novembre, i 313/1992, de 14 de desembre.

La nova estructura consisteix, bàsicament, en la unificació de les funcions d'assessorament tècnic, d'execució dels programes de conciliació-reparació extrajudicials i de gestió i tramitació d'expedients, que es caracteritzen per ser prèvies a la decisió judicial, en un Servei d'Assessorament Tècnic i Gestió d'Expedients; mentre que les funcions d'elaboració i execució dels programes adients, en centres i en medi obert, per donar compliment a les mesures judicials, i les de suport als processos de reinserció, que es caracteritzen per ser conseqüència de les resolucions adoptades judicialment, resten unificades en un Servei d'Acció Educativa, amb la qual cosa es millora l'estructura actual, d'un Servei de Centres i d'un Servei de Medi Obert.

D'altra banda, es crea el Servei de Gestió Administrativa, amb les funcions de dirigir, organitzar i controlar l'activitat econòmica i gestionar els assumptes de personal dels centres de Justícia Juvenil i de les diferents unitats administratives de la Direcció General.

Els tres serveis esmentats depenen de la Subdirecció General de Justícia Juvenil, mentre que la Secció de Relacions Externes i Inspecció, per l'especialitat de les seves funcions, depèn directament del director general de Justícia Juvenil.

En virtut de tot això, i atès el que disposen els articles 12.c) i 25 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Justícia i d'acord amb el Govern de la Generalitat de Catalunya,

Decreto:

Article 1

Depenen de la Direcció General de Justícia Juvenil els òrgans següents:

  1. La Subdirecció General de Justícia Juvenil.

  2. La Secció de Relacions Externes i Inspecció.

  3. Funcionalment, les delegacions territorials del Departament de Justícia en matèria de Justícia Juvenil.

Article 2

La Subdirecció General de Justícia Juvenil té les funcions següents:

  1. Donar assistència i suport al director general en l'exercici de les seves funcions.

  2. Organitzar, coordinar, programar i impulsar les funcions de les unitats que en depenen, d'acord amb les directrius establertes pel director general.

  3. Coordinar criteris d'actuació de les unitats i personal tècnic de la Direcció General, per tal de poder oferir un nivell homogeni d'intervenció que alhora garanteixi plenament els drets de cada individu.

  4. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pel superior jeràrquic.

Article 3

- 1 Depenen de la Subdirecció General de Justícia Juvenil els òrgans següents:

  1. Servei d'Assessorament Tècnic i Gestió d'Expedients.

  2. Servei d'Acció Educativa.

  3. Servei de Gestió Administrativa.

Article 4

Es crea el Servei d'Assessorament Tècnic i Gestió d'Expedients, que té assignades les funcions següents:

  1. L'elaboració, avaluació i control de l'execució dels programes d'observació, en medi obert i en centres, destinats a assessorar sobre les circumstàncies personals i socials dels menors i joves, valorar les possibilitats...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR