ORDRE ECF/193/2008, de 29 d'abril, per la qual s'aprova l'aplicació del Gestor Electrònic d'Expedients de Contractació (GEEC).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ECF/193/2008, de 29 d'abril, per la qual s'aprova l'aplicació del Gestor Electrònic d'Expedients de Contractació (GEEC).

La incorporació de les noves tecnologies en els processos administratius per obtenir una major eficàcia, publicitat, transparència i millora de les relacions amb la ciutadania i les empreses té especial rellevància en l'àmbit específic de la contractació pública. A nivell europeu, les directives comunitàries 2004/18/CE i 2004/17/CE han significat un impuls decidit en l'ús dels mitjans electrònics en la contractació de les administracions públiques. Addicionalment, el Pla d'Acció i2010 sobre e-governement d'abril de 2006, que recull les conclusions de la Conferència Ministerial de Manchester de novembre de 2005 amb la finalitat de donar impuls a la modernització administrativa dels estats membres, fixa com a un dels seus objectius principals que a l'any 2010 s'arribi a l'adjudicació per mitjans electrònics del 50 per 100 dels contractes subjectes a directives comunitàries.

A Espanya, amb l'aprovació de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, s'ha recollit aquest mandat de la Unió Europea i, per primera vegada en una norma amb rang legal de l'àmbit de la contractació pública, s'inclouen normes específiques sobre l'ús de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en els procediments regulats per la Llei.

En aquest context d'impuls a la modernització administrativa a través de la incorporació de les TIC als processos administratius, en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya s'ha iniciat un procés de transformació dels sistemes d'informació orientant-los cap a la tramitació electrònica. El Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l'Administració de la Generalitat, ja va crear el marc jurídic perquè els procediments de licitació i d'adjudicació de contractes públics es realitzin amb mitjans electrònics.

En aquest escenari, mitjançant l'Acord del Govern de 5 de setembre de 2006 es va encarregar al Departament d'Economia i Finances, a través de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa i amb la col·laboració del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, la direcció i gestió del projecte de disseny, construcció i implementació d'un Gestor Electrònic d'Expedients de Contractació de caràcter corporatiu (GEEC). El Gestor Electrònic d'Expedients de Contractació (GEEC) té per missió esdevenir el backoffice de la contractació pública de la Generalitat de Catalunya i permetrà la gestió de la tipologia de contractes prevista per la legislació de contractes actual i l'adaptació a les necessitats pròpies de cada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR