ORDRE TRI/215/2004, de 15 de juny, per la qual es modifica l'Ordre TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball i Industria
Rango de LeyOrdre

ORDRE TRI/215/2004, de 15 de juny, per la qual es modifica l'Ordre TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball.

Dins del pla d'actuació e-Europe 2002, de les ComunitatsEuropees, la Generalitat de Catalunya va endegar, mitjançant l'Acord de 13 de juliol de 1999, el projecte d'Administració Oberta de Catalunya, amb la finalitat d'apropar els seus serveis al ciutadà mitjançant la utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.

D'acord amb l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat de Catalunya l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral.

Mitjançant l'Ordre TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball, el Departament de Treball i Indústria va ampliar els canals d'informació i de prestació del servei de declaració electrònica dels accidents de treball que preveu l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per formalitzar-los i tramitar-los, modificada per l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, amb la incorporació d'aquest servei a l'Administració Oberta de Catalunya.

D'acord amb l'article 5.1 de l'Ordre TRI/10/2004, de 26 de gener, la persona interessada, per tal de fer la presentació telemàtica de la notificació d'accidents de treball o de gestions associades al procediment, com ara consultes sobre el seu contingut i l'obtenció de còpies, s'ha d'identificar i autenticar quan accedeixi al portal de l'Administració Oberta de Catalunya, i ha d'utilitzar la signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut expedit per una entitat prestadora de serveis de certificació i que estigui classificat per l'Agència Catalana de Certificació amb nivell 3 o superior. En tot cas, ha de garantir la identitat, la confidencialitat, la integritat, la disponibilitat, el no-rebuig i la conservació de la informació de l'interessat.

Segons la disposició transitòria única de l'Ordre, l'identificador de les empreses i les entitats gestores o col·laboradores usuàries amb la contrasenya corresponent gestionats per l'empresa Serveis Públics Electrònics, SA, per al portal de l'Administració Oberta de Catalunya es podrà utilitzar alternativament a la signatura electrònica avançada que preveu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR