ORDRE CMC/137/2009, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Cultura i Mitjans de Comunicacio
Rango de LeyOrdre

ORDRE

CMC/137/2009, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.

Des del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació es vol donar suport als arxius de Catalunya per tal de garantir la conservació i l'accessibilitat dels ciutadans al patrimoni documental català i, alhora, promoure que aquests centres siguin agents actius en la defensa dels drets dels ciutadans i en l'agilitat i eficiència de l'Administració pública.

Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,

Ordeno:

Article únic

S'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya, que consten als annexos d'aquesta Ordre.

Disposició derogatòria

Es deroga l'Ordre CMC/65/2007, de 2 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 10 de març de 2009

Joan Manuel Tresserras i Gaju

Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació

Annex 1

Bases generals

.1 Objecte

1.1 Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions als arxius de Catalunya per tal d'impulsar la gestió i garantir la preservació, el coneixement i la difusió de la documentació que forma part del nostre patrimoni documental.

1.2 Les línies de subvenció són les següents:

  1. Subvencions per a l'elaboració d'instruments de descripció de fons documentals que formin part del patrimoni documental de Catalunya i que estiguin custodiats en arxius.

  2. Subvencions per a la restauració i conservació de béns integrants del patrimoni documental de Catalunya que estiguin custodiats en arxius.

    1.3 Les activitats subvencionades s'han d'executar durant l'any de publicació de la convocatòria i abans del 30 d'octubre.

    .2 Beneficiaris/àries

    Poden ser beneficiàries de les subvencions:

  3. En el cas de la línia de subvencions prevista a la base 1.2.a), les fundacions, les altres entitats privades sense finalitat de lucre, les universitats públiques i les entitats locals que siguin titulars d'arxius.

  4. En el cas de la línia de subvencions prevista a la base 1.2.b), les fundacions, les altres entitats privades sense finalitat de lucre i les entitats locals que siguin titulars d'arxius.

    .3 Definicions

    Als efectes de les subvencions previstes en aquestes bases, s'estableixen les definicions següents:

  5. Document: els béns definits per l'article 19.1 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català.

  6. Fons documentals: el conjunt orgànic de documents aplegats en un procés natural que han estat generats o rebuts per una persona física o jurídica, pública o privada, al llarg de la seva existència i en l'exercici de les activitats i les funcions que li són pròpies.

  7. Arxiu: entès com l'organisme o la institució des d'on es fan específicament funcions d'organització, de tutela, de gestió, de descripció, de conservació i de difusió de documents i fons documentals.

  8. Patrimoni documental: el conjunt integrat pels documents que preveu l'article 19.2, 19.3 i 19.4 de la Llei 9/1993, del patrimoni cultural català. Ho són també els documents de les institucions catalanes medievals i de l'antic règim vinculades a la Corona i els de les administracions de caràcter senyorial i jurisdiccional, singularment els documents inclosos en els fons que pels processos de desamortització són de propietat pública.

  9. Instrument de descripció: terme genèric que engloba qualsevol mitjà de descripció o de referència elaborat o rebut per un arxiu en el procés d'establiment d'un control administratiu o intel·lectual de la documentació. Els instruments de descripció fonamentals són les guies, inventaris, catàlegs, regestos, índexs, etc.

    .4 Condicions i despesa subvencionable

    4.1 Aquestes subvencions són compatibles amb l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que el conjunt d'ajuts o recursos no superi el 100% del cost de l'activitat.

    4.2 Es pot participar en més d'una línia de subvenció objecte de convocatòria, tenint en compte que s'ha de presentar una sol·licitud individualitzada per a cadascuna de les línies de subvenció i que només s'admet un projecte d'actuació per cada línia.

    4.3 No són admeses les sol·licituds que es refereixin a projectes d'actuació genèrics.

    4.4 Per poder participar en qualsevol de les línies de subvenció serà necessari que les entitats públiques comptin entre el seu personal propi amb un arxiver/a que ocupi la corresponent plaça de tècnic superior arxiver. Així mateix, i per a qualsevol dels sol·licitants, es requereix disposar d'un arxiu dirigit per un/a arxiver/a i dotat de les instal·lacions necessàries per garantir la preservació, el tractament i l'accessibilitat dels fons documentals, així com tenir un horari d'obertura al públic que ha d'ésser d'un mínim de deu hores setmanals.

    4.5 No són subvencionables les despeses que es refereixin a inversions en infraestructures, mobiliari, equipament tècnic, maquinari o programari informàtic.

    4.6 Respecte a les despeses de personal, només se subvencionaran les relatives al personal contractat o nomenat específicament per dur a terme el projecte subvencionat.

    .5 Quantia

    L'import de cada subvenció no pot ser superior, en cap cas, al 50% del cost total de l'activitat subvencionada.

    .6 Sol·licituds

    Els impresos de sol·licitud de les subvencions es poden recollir a la Direcció General del Patrimoni Cultural, c. Portaferrissa, 1, 08002 Barcelona, a les seus dels serveis territorials i a la pàgina d'Internet del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.

    Les sol·licituds es presentaran en el Registre de la seu de la Direcció General del Patrimoni Cultural, c. Portaferrissa, 1, 08002 Barcelona, al Registre del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, rambla de Santa Mònica, 8, 08002 Barcelona, a qualsevol dels serveis territorials del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, o bé en els llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

    .7 Documentació

    7.1 A les sol·licituds s'ha d'adjuntar la documentació següent:

  10. Fotocòpia compulsada del NIF del/de la sol·licitant de la subvenció.

  11. Si el/la sol·licitant és una entitat privada sense finalitat de lucre, documentació de la seva constitució, estatuts i, si escau, inscripció en el registre corresponent.

  12. Fotocòpia compulsada del document d'identitat del/de la signant de la sol·licitud i, si actua en representació d'altri, documentació acreditativa de la representació amb què actua. No cal aportar el document d'identitat si s'autoritza l'òrgan gestor per consultar les dades...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR