DECRET 270/1998, de 21 d'octubre, de modificació de determinats aspectes de la concessió de l'autopista A-17, Meridiana-Montmeló, i A-19, Montgat-connexió amb la carretera GI-600, de Blanes a Hostalric.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

270/1998, de 21 d'octubre, de modificació de determinats aspectes de la concessió de l'autopista A-17, Meridiana-Montmeló, i A-19, Montgat-connexió amb la carretera GI-600, de Blanes a Hostalric.

La Generalitat de Catalunya ha assumit, d'acord amb el marc constitucional i estatutari, la gestió de les autopistes i vies de peatge de la seva titularitat, les quals tenen una gran incidència i repercussió econòmica i social.

En aquest sentit, pel Reial decret 902/1995, de 2 de juny, es van traspassar a la Generalitat de Catalunya les autopistes A-17, Barcelona-Montmeló, i l'A-19, Montgat-connexió amb la carretera GI-600, una vegada segregades de la concessió administrativa unificada de la qual és concessionària la societat Autopistas, Concesionaria Española, SA (ACESA), i donades de baixa de la xarxa de carreteres de l'Estat mitjançant Reial decret 912/1995, de 2 de juny.

El creixement econòmic i social de les comarques i municipis on transcorre l'autopista A-17 converteix aquesta via en un element bàsic de la xarxa de comunicacions viàries a la conurbació de Barcelona i els seus municipis, de gran incidència per als seus usuaris i el desenvolupament econòmic i industrial, i fa necessària l'aprovació d'un nou règim de tarifes per a aquesta autopista, on es preveu una reducció màxima que possibilita alhora l'harmonització de les tarifes de la concessió de titularitat de la Generalitat, tot garantint el seu equilibri econòmic i financer.

Paral·lelament, la necessitat de reordenar la xarxa viària que complementa i de donar servei als usuaris, juntament amb les autopistes A-2 i A-7, obliga a abordar la construcció de diferents obres, especialment entre l'itinerari Montmeló-el Papiol de l'autopista A-7 i la via desdoblada B-30, integrades dins de la xarxa de carreteres de l'Estat, així com l'establiment d'unes noves tarifes reduïdes.

Tot i la titularitat exclusiva de cadascuna de les administracions pel que fa a la seva respectiva concessió, les modificacions proposades, així com les mesures compensatòries corresponents, incideixen en les bases econòmiques i financeres aprovades, d'aplicació a ambdues concessions. Ateses la circumstància i la repercussió esmentades, es fa imprescindible la formulació i l'aprovació d'un conveni amb l'objecte d'establir l'abast de les modificacions a ambdues concessions, les obres d'ampliació previstes, i l'establiment de les noves tarifes aplicables una vegada prevista la seva reducció, així com les mesures compensatòries corresponents a restablir l'equilibri econòmic de les concessions amb l'aprovació d'un nou pla econòmic i financer.

En conseqüència, de conformitat amb el que estableixen els articles 24 i 25 bis de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació d'autopistes en règim de concessió, amb l'audiència i la conformitat de la societat concessionària, amb l'informe previ del Departament d'Economia i Finances, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

El règim jurídic de la concessió administrativa, integrada per les autopistes A-17 i A-19, de la qual és concessionària la societat Autopistas, CESA (ACESA), serà l'actualment vigent amb les modificacions que respecte a la mateixa s'estableixen en el Conveni que s'aprova per aquest Decret i que s'incorpora com a annex.

Article 2

2.1 Les tarifes en pessetes de l'any 1998 per quilòmetre, sense incloure l'IVA, aplicables en els trams de les autopistes que integren la concessió administrativa seran, per a cadascuna de les categories de vehicles, les indicades a continuació:

L=lleugers; P1=pesants 1; P2=pesants 2.

Tram L P P Montgat-Mataró 8,23 13,19 16,45 Mataró-Malgrat 7,40 11,89 14,79 Barcelona-Montmeló 8,47 13,58 17,00 2.2 Les tarifes base aprovades a l'apartat anterior seran revisades anualment d'acord amb el procediment que s'estableix a la clàusula 45 del plec de clàusules generals per a la construcció, conservació i explotació d'autopistes en règim de concessió, modificada pel Reial decret 210/1990, de 16 de febrer.

En la primera revisió anual sol·licitada per la societat concessionària es considerarà per a la determinació de l'increment de l'índex de preus de consum (IPC) la variació corresponent al mes de gener de 1998 fins a l'últim publicat per l'Institut Nacional d'Estadística.

Article 3

S'estableix com a data final del termini de la concessió el dia trenta-u d'agost de l'any dos mil vint-i-u.

Disposicions finals

--1 Es faculta el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per adoptar les mesures necessàries per al desenvolupament d'aquest Decret i per formalitzar la signatura del Conveni que s'aprova i es publica com annex.

--2 Aquest Decret entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al DOGC i al BOE, llevat de l'article 2 que ho farà dins dels 10 dies naturals de la mateixa publicació oficial.

Barcelona, 21 d'octubre de 1998

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Pere Macias i Arau

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex

Conveni entre l'Administració general de l'Estat, la Generalitat de Catalunya i Autopistas, Concesionaria Española, SA, pel qual es modifiquen determinats termes de les concessions que té atorgades

Madrid,

Reunits

D'una part, l'Excm. Sr. D. Rafael Arias Salgado, ministro de Fomento, que actua en nom i representació de l'Administració general de l'Estat, segons la delegació atorgada per acord del Consell de Ministres de 21 de juliol de 1995.

De l'altra, l'Honorable Sr. Pere Macias i Arau, conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que actua en nom i representació de la Generalitat de Catalunya i,

D'altra part, el Sr. Josep Manel Basañez i Villaluenga, conseller director general d'Autopistas, Concesionaria Española, SA, que actua en nom i representació de la societat esmentada, en virtut dels poders que té atorgats.

Reconeixent-se totes les parts prou capacitades per signar aquest Conveni, a l'empara dels articles 24 i 25 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, i de la clàusula 103 del plec de clàusules generals per a la construcció, conservació i explotació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR