ORDRE SSS/249/2002, d'1 de juliol, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

ORDRE

SSS/249/2002, d'1 de juliol, per la qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

L'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només pot fer-se mitjançant una disposició general publicada al Boletín Oficial del Estado o al diari oficial que correspongui.

La disposició addicional primera de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, estableix també que les administracions públiques responsables de fitxers de titularitat pública hauran d'aprovar la pertinent disposició de regulació dels fitxers o adaptar l'existent en un termini de tres anys, comptadors des de la seva entrada en vigor.

Mitjançant el Decret 29/1995, de 10 de gener (DOGC núm. 2013, de 17.2.1995), es varen regular els fitxers automatitzats amb dades de caràcter personal existents, en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social, amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de les dades de caràcter personal, derogada per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Posteriorment, s'han regulat altres fitxers automatitzats de nova creació.

Tenint en compte les activitats desenvolupades en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social i de l'Institut d'Estudis de la Salut, es fa necessari crear nous fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal, així com modificar-ne els ja regulats, als efectes d'adaptar-los a les previsions de la normativa vigent.

La disposició addicional tercera de la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades estableix que els consellers de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, resten habilitats per a la creació, la modificació i la supressió, mitjançant ordre, dels fitxers que siguin pertinents.

En conseqüència, atès el que preveu aquesta disposició i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social que figuren a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

En el mateix annex 1, s'estableix per a cada fitxer:

L'àmbit.

La denominació del fitxer.

La finalitat del fitxer i els usos previstos.

Les persones i col·lectius afectats.

El procediment de recollida de les dades de caràcter personal.

L'estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal.

Les cessions de dades de caràcter personal previstes.

L'òrgan administratiu responsable del fitxer.

L'òrgan davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Les mesures de seguretat.

Article 2

Es modifiquen els fitxers regulats en el Decret 29/1995, de 10 de gener, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social que figuren a l'annex 2 d'aquesta Ordre. Per a cada fitxer modificat s'indica quina o quines són les modificacions que s'estableixen.

Article 3

3.1 Se suprimeix el fitxer automatitzat anomenat registre de metges col·legiats de Catalunya, regulat pel Decret 29/1995, de 10 de gener, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social. No escau adoptar mesures per a la seva destrucció atès que aquest fitxer automatitzat no ha estat mai operatiu ni s'hi han incorporat dades de caràcter personal.

3.2 Se suprimeix el fitxer automatitzat anomenat gestió del personal del Departament de Sanitat i Seguretat Social, regulat pel Decret 29/1995, de 10 de gener, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Sanitat i Seguretat Social. Les dades s'integren al fitxer automatitzat de gestió integrada de personal/sistema integrat de personal GIP/SIP de la Direcció General de la Funció Pública del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

Article 4

Els òrgans responsables dels fitxers regulats o modificats a l'empara d'aquesta Ordre han d'adoptar les mesures tècniques, de gestió i organitzatives per tal de garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com totes les mesures necessàries destinades a fer efectius els drets de les persones afectades reconeguts a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, i en els seus desplegaments reglamentaris.

Disposició final

Única

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 1 de juliol de 2002

Eduard Rius i Pey

Conseller de Sanitat i Seguretat Social

Annex 1

Departament de Sanitat i Seguretat Social

Àmbit: Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Denominació: gestió integrada de dades per a la prevenció de riscos laborals.

Finalitat i usos previstos: registrar i tractar les dades identificatives, personals i de salut del col·lectiu afectat amb la finalitat de gestionar l'activitat que preveu la Llei de prevenció de riscos laborals. Gestió i control sanitaris. Historial clínic. Investigació epidemiològica i activitats anàlogues. Formació de personal. Finalitats científiques, històriques o estadístiques. Gestió d'estadístiques internes.

Persones i col·lectius afectats: personal del Departament de Sanitat i Seguretat Social, Institut d'Estudis de la Salut i Servei Català de la Salut.

Procediment de recollida de les dades: enquestes o entrevistes, formularis o transmissió electrònica de dades.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: dades relatives a la salut, dades identificatives (nom i cognoms, data de naixement, DNI/NIF, número d'afiliació a la Seguretat Social, adreça, telèfon, número de registre personal), dades de característiques personals (dades de família i d'estat civil, data i lloc de naixement, edat, sexe, nacionalitat, llengua materna, característiques físiques o antropomètriques), dades de circumstàncies socials (afeccions i estils de vida), dades acadèmiques i professionals (formació, titulacions, experiència professional), dades d'ocupació (cos i escala, categoria i grau, historial de la persona treballadora).

Cessions de dades previstes: no es preveuen.

Òrgan administratiu responsable: Direcció General de Serveis. Secretaria General.

Òrgan davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Direcció General de Serveis. Secretaria General.

Mesures de seguretat: de nivell alt.

Àmbit: Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Denominació: subscripció a les novetats de la web.

Finalitat i usos previstos: registrar i tractar les dades identificatives de les persones que volen rebre totes les novetats de la web.

Persones i col·lectius afectats: qualsevol persona que disposi de correu electrònic.

Procediment de recollida de dades: Inscripció voluntària en un formulari en la pàgina web de tothom que vulgui rebre periòdicament les novetats que es produeixen a la web del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: nom i cognoms, correu electrònic, professió, franja d'edat, sexe.

Cessions de dades previstes: no es preveuen.

Òrgan administratiu responsable: Direcció General de Serveis. Secretaria General.

Òrgan davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Direcció General de Serveis. Secretaria General.

Mesures de seguretat: de nivell bàsic.

Àmbit: Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Denominació: registre d'acreditació de persones malaltes de sida com a malaltes cròniques (ACREDIT.REC).

Finalitat i usos previstos: regular la concessió de l'acreditació de malaltia crònica als malalts de sida. Prestacions d'assistència social.

Persones i col·lectius afectats: persones malaltes de sida que desitgen acollir-se a l'acreditació de malaltia crònica.

Procediment de recollida de les dades: declaracions o formularis.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: dades relatives a la salut, dades identificatives (nom i cognoms, DNI/NIF, número d'afiliació a la Seguretat Social, codi d'identificació personal, adreça, telèfon, signatura) i dades de característiques personals (data i lloc de naixement, sexe).

Cessions de dades previstes: no es preveuen.

Òrgan administratiu responsable: Direcció General de Drogodependències i Sida.

Òrgan davant el qual es poden exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Programa per a la prevenció i l'assistència de la sida.

Mesures de seguretat: de nivell alt.

Àmbit: Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Denominació: DIDA.MDB.

Finalitat i usos previstos: controlar el subministrament de llet artificial als fills i filles de dones infectades pel VIH durant el primer any de vida. Prestacions d'assistència social.

Persones i col·lectius afectats: fills i filles de dones seropositives menors d'un any d'edat els pares i mares dels quals sol·liciten rebre llet gratuïtament.

Procediment de recollida de les dades: declaracions o formularis.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: dades identificatives (nom i cognoms), dades de característiques personals (data i lloc de naixement, sexe) i hospital on es visita el nen o nena.

Cessions de dades previstes: no es preveuen.

Òrgan administratiu responsable: Direcció General de Drogodependències i Sida.

Òrgan davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició: Programa per a la prevenció i l'assistència de la sida.

Mesures de seguretat: de nivell alt.

Àmbit: Departament de Sanitat i Seguretat Social.

Denominació: sistema...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR