DECRET 324/1994, de 16 de novembre, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i els seus organismes autònoms.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

L'apartat segon de la disposició addicional 2 de la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal, relatiu als fitxers automatitzats existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor, estableix que les administracions públiques responsables de fitxers automatitzats hauran d'adoptar una disposició de regulació del fitxer o adaptar la que hi hagi.

Atès el Reial decret-llei 20/1993, de 22 de desembre, pel qual es prorroga el termini que s'estableix en la disposició addicional 2 de la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal;

En conseqüència, a fi de fer efectiu el mandat legal d'adaptació dels fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats per aquest Departament i els seus organismes autònoms, i per tal de garantir la màxima transparència en el tractament automatitzat de dades de caràcter personal, assegurant així als ciutadans de Catalunya l'exercici dels seus drets legítims;

D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta de la consellera de Governació i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

En l'annex al present Decret es fa pública la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i els seus organismes autònoms, i que estan subjectes a tots els efectes previstos en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal.

Article 2

Per a cada fitxer es regula el seu tractament automatitzat establint, en el mateix annex, la seva denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones i els col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal, els procediments de recollida de dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, les cessions de dades previstes, l'òrgan administratiu responsable i les unitats administratives en les quals es poden exercir, si s'escau, els drets d'accés, de rectificació i de cancel·lació.

Article 3

Els titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer automatitzat que conté dades de caràcter personal adoptaran, sota la supervisió directiva de la consellera de Governació, les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per tal de garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com totes aquelles mesures necessàries destinades a fer efectius els drets dels afectats reconeguts en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, i en els seus desplegaments reglamentaris.

Disposició final Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 16 de novembre de 1994

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

M. Eugènia Cuenca i Valero Consellera de Governació

Annex

Fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació

Direcció General d'Administració Local

Base de dades de llocs de treball de les corporacions locals del personal amb habilitació de caràcter nacional

Finalitat: Disposar d'una base de dades de tots els llocs de treball de les corporacions locals de Catalunya de les categories de secretari, interventor i tresorer.

Usos previstos: Verificar que la informació que es rep a la Direcció General compleix la normativa vigent.

Persones i col·lectius afectats: Personal de les administracions locals de Catalunya de les categories de secretari, interventor i tresorer.

Procediment de recollida de dades: Dades comunicades mitjançant una fitxa pels ens locals.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: Codi del lloc de treball. Identificació de l'ens local. Nom del titular. Data i lloc de naixement. DNI. Dades del registre de personal.

Cessions de dades previstes: no hi ha cessions.

Òrgan administratiu responsable: Director general d'Administració Local, Via Laietana, 69, 08003 Barcelona.

Base de dades del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya

Finalitat: Gestió dels expedients del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya.

Usos previstos: Seguiment de la tramitació dels expedients.

Persones i col·lectius afectats: Contractistes i directors de les obres incloses en el Pla.

Procediment de recollida de dades: Les dades s'obtenen dels expedients de l'obra que envia l'ajuntament.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: NIF del contractista i del director de l'obra. Nom del contractista i del director de l'obra. Adreça del contractista i del director de l'obra.

Cessions de dades previstes: Tramesa d'informació al Ministeri per a les Administracions Públiques i als ens locals afectats.

Òrgan administratiu responsable: Director general d'Administració Local, Via Laietana, 69, 08003 Barcelona.

Direcció General de la Funció Pública

Base de dades de Gestió Integrada de Personal (GIP). Registre de personal creat pel Decret 71/1987, de 15 de gener, i gestió de nòmines i dietes

Finalitat: Gestionar les dades personals, econòmiques i laborals de tot el personal que integra la plantilla orgànica de la Generalitat.

Usos previstos: Registre de les dades personals. Relació de llocs de treball. Funcions i relacions de persones, llocs i centres laborals. Nòmines i pagament de dietes, quilometratges. Comptabilització dels pagaments. Règim disciplinari. Vincles i nomenaments. Històric de dades generals. Consultes i confecció d'estadístiques. Informació per al disseny i posta en marxa de polítiques de personal. Cens electoral, eleccions sindicals.

Persones i col·lectius afectats: Funcionaris, interins, laborals, eventuals i alts càrrecs que pertanyen a la plantilla de la Generalitat, ja sigui dels serveis centrals, organismes autònoms i entitats gestores.

Procediment de recollida de dades: Mitjançant les altes i modificacions del personal gestionades pels departaments.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: Les dades que consten en el registre són les establertes en els articles 7, 8, 9 i següents del Decret 71/1987, de 15 de gener.

Cessions de dades previstes: Tramesa de cintes amb informació de les retencions d'IRPF al Ministeri d'Economia i Hisenda. Tramesa semestral de dades generals al Ministeri per a les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR