DECRET 173/1993, de 12 de juliol, de creació del Comitè Director per a l'Organització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de la Comissió de Coordinació Interdepartamental.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 130/1995.

Mitjançant els decrets 23/1986, de 30 de gener, 69/1989, de 4 d'abril, i 183/1992, d'1 de setembre, es va crear el Comitè Assessor per a l'estudi de l'Organització de l'Administració de la Generalitat, i se'n va desenvolupar el funcionament i modificar l'adscripció.

El Comitè Assessor, en els seus anys d'existència, ha aprofundit en l'estudi i el coneixement de la nostra Administració, com també en els models organitzatius d'altres administracions estrangeres, a fi d'establir les bases d'una administració moderna, eficaç i eficient, que té com a objectius més immediats el servei al ciutadà i la millora de la gestió i de la qualitat del servei públic.

Després d'aquest període d'estudi, assessorament i elaboració de propostes d'organització, és convenient crear un òrgan central especialitzat que tingui per objectiu establir els criteris i les directrius de millora de la gestió en l'àmbit de l'organització, amb la participació i responsabilitat plenes dels departaments.

Per tot això, d'acord amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Govern de la Generalitat,

Decreto:

Article 1

Creació i objectius del Comitè Director 1.1 Es crea el Comitè Director per a l'Organització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, del qual formen part els titulars de les secretaries generals dels departaments de la Generalitat i les persones responsables de les àrees de l'Administració que tenen caràcter horitzontal, els quals es relacionen amb el Comitè per mitjà d'un Ple. El Comitè Director, que és presidit pel president de la Generalitat, s'adscriu al Departament de la Presidència, atès el caràcter interdepartamental de les seves atribucions. 1.2 El Comitè Director per a l'Organització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya té com a objectiu bàsic el disseny i la posada en marxa de la política de modernització de l'Administració, orientada a aconseguir una cultura de responsabilitat en l'exercici de les funcions que els òrgans tenen encomanades, d'austeritat en l'ús dels recursos i de millora en la qualitat de la prestació dels serveis. Amb aquesta finalitat, les iniciatives i les actuacions dels departaments han d'adreçar-se a l'assoliment dels objectius següents:

  1. Millorar la informació i la comunicació de l'Administració amb els ciutadans.

  2. Aconseguir una gestió dels recursos humans idònia per al bon funcionament dels serveis públics, mitjançant la introducció de mecanismes que afavoreixin especialment la seva flexibilitat, l'avaluació del rendiment i la millora de les tècniques aplicables a l'exercici de la funció directiva.

  3. Adequar les estructures a un funcionament més eficaç i eficient dels serveis, mitjançant l'estudi dels models organitzatius i el disseny de plans que facilitin la redistribució i l'ajust dels recursos disponibles per aconseguir-ne l'optimització.

  4. Desenvolupar i impulsar l'ús de les tècniques de direcció, seguiment i control de les actuacions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR