RESOLUCIÓ JUS/59/2011, de 5 de gener, per la qual, havent-ne comprovat prèviament l'adequació a la legalitat, s'inscriuen al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya els Estatuts del Col·legi de l'Advocacia de Lleida.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

JUS/59/2011, de 5 de gener, per la qual, havent-ne comprovat prèviament l'adequació a la legalitat, s'inscriuen al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya els Estatuts del Col·legi de l'Advocacia de Lleida.

Vist l'expedient d'adaptació dels Estatuts del Col·legi de l'Advocacia de Lleida a la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals, incoat arran de la sol·licitud de 30 d'abril de 2009, del qual resulta que en data 29 de desembre de 2010 es va presentar el text dels Estatuts adaptat als preceptes de la Llei esmentada, aprovat en les assemblees generals extraordinàries del Col·legi de dates 26 de gener de 2009, 2 de novembre de 2009, 22 de desembre de 2009 i 21 de desembre de 2010;

Atesos l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia; la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret legislatiu 3/2010, de 5 d'octubre, per a l'adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior; i els Estatuts col·legials vigents declarats adequats a la legalitat per la Resolució JUS/1887/2005, de 16 de juny (DOGC núm. 4411, de 22.6.2005);

Vist que els Estatuts s'adeqüen a la legalitat;

Vist que el present expedient ha estat promogut per una persona legitimada, que s'han aportat els documents essencials i que s'han complert tots els tràmits establerts;

D'acord amb el que disposen els articles 79 i 80 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques,

Resolc:

—1 Declarar l'adequació a la legalitat de l'adaptació dels Estatuts del Col·legi de l'Advocacia de Lleida a la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals i disposar la seva inscripció al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya;

—2 Disposar que el text dels Estatuts adaptats a la Llei 7/2006, de 31 de maig, es publiqui al DOGC, com a annex d'aquesta Resolució.

Barcelona, 5 de gener de 2011

Pilar Fernández Bozal

Consellera de Justícia

Annex

Estatuts del Col·legi de l'Advocacia de Lleida

Títol 1

El Col·legi

Article 1

Naturalesa i règim jurídic

  1. El Col·legi de l'Advocacia de Lleida és una corporació de dret públic i de caràcter professional al servei de la justícia i de les persones que el componen, dotat de personalitat jurídica i amb capacitat per a qualsevol classe d'actes, regit per una Junta de Govern i l'Assemblea General, constituïdes una i altra amb subjecció a aquests Estatuts.

  2. Les persones que formen part del Col·legi resten sotmeses a aquests Estatuts, als acords de l'Assemblea General, òrgan suprem del Col·legi, i als de la Junta de Govern, sempre que siguin adoptats d'acord amb allò que es prescriu en aquests Estatuts.

Article 2

Persones que el formen

  1. El Col·legi de l'Advocacia de Lleida és compost per les persones llicenciades en dret que, reunint els requisits exigits per aquests Estatuts, s'hi incorporin per dedicar-se professionalment, és a dir, de forma habitual, efectiva i independent, a la defensa jurídica dels drets d'altri, ja siguin públics o privats.

  2. També podran formar part del Col·legi, com a no exercents, aquelles persones que, reunint els requisits per a exercir la professió sense voler-s'hi dedicar, sol·licitin la seva incorporació per tal de gaudir dels altres drets inherents a la col·legiació. En aquest cas no podran utilitzar la denominació d'advocat o advocada.

Article 3

Àmbit territorial

  1. L'àmbit territorial del Col·legi de l'Advocacia de Lleida és el de l'actual demarcació provincial, amb seu a la ciutat de Lleida, si bé es podrà, per acord de la Junta de Govern, establir delegacions a les comarques on ho requereixin els interessos professionals i amb les facultats que per a cada cas s'acordin.

  2. El Col·legi de l'Advocacia de Lleida té el seu domicili en aquesta ciutat, a la Plaça Sant Joan, 6-8, 1r. La seu del col·legi es podrà modificar per acord de l'Assemblea General.

Article 4

Finalitats

  1. Són finalitats específiques del Col·legi:

    1. Vetllar per tal que la professió s'exerceixi amb dignitat, llibertat i independència.

    2. Garantir el compliment de la bona pràctica professional i de les obligacions deontològiques de la professió.

    3. Estimular els sentiments de companyonia dins de l'advocacia.

    4. Impulsar l'imperi del dret i de la justícia en totes les branques de l'activitat social.

  2. També té com a finalitat l'ordenació, la representació i la defensa de l'advocacia i dels interessos professionals de les persones col·legiades.

Article 5

Funcions

  1. Per a l'acompliment de les seves finalitats, el Col·legi exerceix funcions pròpies i delegades d'altres administracions o entitats.

  2. Són funcions pròpies del Col·legi, de naturalesa pública, les següents:

    1. Garantir que l'exercici de l'advocacia s'adeqüi a la normativa vigent, a la deontologia professional i a les bones pràctiques, i que es respectin els drets i els interessos de les persones que en són les destinatàries.

    2. Ordenar, en l'àmbit de la seva competència, l'exercici de l'advocacia, vetllant per la seva adequació a les normes ètiques i jurídiques que la regulen, pel compliment dels deures i de les obligacions de les persones col·legiades, per la dignitat professional i pel respecte dels drets dels ciutadans.

    3. Proposar a les administracions i als poders públics l'adopció de mesures en relació amb l'ordenació i la regulació de l'accés i de l'exercici de l'advocacia, el bon funcionament de l'Administració de Justícia, el perfeccionament de la legislació i el desenvolupament de la cultura jurídica.

    4. Vetllar i defensar els drets dels advocats en l'exercici de la seva professió i la seva llibertat i independència.

    5. Vetllar pels drets i pel compliment dels deures i les obligacions de les persones col·legiades, exercir la potestat disciplinària, exigir l'estricte compliment del règim d'incompatibilitats de l'exercici professional i perquè no es produeixin actes d'intrusisme, de competència deslleial o altres actuacions irregulars en relació amb la professió col·legiada, adoptant, si s'escau, les mesures i les accions establertes per l'ordenament jurídic.

    6. Participar en el procediment d'obtenció de l'acreditació d'aptitud per a l'exercici de l'advocacia en els casos que sigui exigible.

    7. Promoure i desenvolupar la formació professional i el perfeccionament permanent, doctrinal i pràctic, de les persones col·legiades i d'aquelles que cursin estudis de dret, potenciant activament l'escola de pràctica jurídica existent, i mantenint les relacions oportunes amb la universitat. Tindrà al seu càrrec l'organització de les activitats de formació continuada de les persones col·legiades exercents, dins del marc de la llei de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals.

    8. Ordenar les especialitats en l'exercici de l'advocacia i els requisits per a la seva acreditació d'acord amb la normativa vigent.

    9. Fomentar i difondre la mediació, dur a terme la formació específica i declarar la capacitació de les persones mediadores. Realitzar la funció deontològica i disciplinària respecte d'aquells advocats que exerceixin la mediació.

    10. Adoptar les mesures necessàries per a facilitar l'exercici professional no permanent, en compliment del que estableixen la normativa de la Unió Europea i les lleis.

    11. Organitzar i regular el torn d'ofici i el servei d'assistència al detingut, i qualsevol altre servei o prestació jurídica que s'estableixi en benefici de la comunitat ciutadana.

      I) Col·laborar amb l'Administració pública mitjançant la participació en òrgans administratius quan així es prevegi legalment i emetre els informes que li siguin requerits per òrgans o autoritats administratives i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR