DECRET 113/2010, de 31 d'agost, pel qual es regula el procediment d'integració en la condició de personal estatutari de l'Institut Català de la Salut del personal sanitari del Departament de Justícia adscrit als serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil.

Fecha de Entrada en Vigor22 de Septiembre de 2010
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET

113/2010, de 31 d'agost, pel qual es regula el procediment d'integració en la condició de personal estatutari de l'Institut Català de la Salut del personal sanitari del Departament de Justícia adscrit als serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil.

Mitjançant el Decret 399/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'assignen al Departament de Salut les funcions en matèria de salut i sanitàries de les persones privades de llibertat i de menors i joves internats en centres de justícia juvenil, i s'integren en el sistema sanitari públic els serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil, es va fer efectiva, en compliment del que preveu la disposició addicional sisena de la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, la integració en el sistema sanitari públic dels serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil. Correspon al Departament de Salut, mitjançant el Servei Català de la Salut, garantir el dret de les persones privades de llibertat i dels menors i joves internats a l'assistència sanitària integral, que comprèn tant la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia com les accions curatives i rehabilitadores necessàries, amb el mateix nivell d'atenció mèdica i sanitària que el que es dispensa al conjunt de la població, i garantint, així mateix, la continuïtat de l'assistència d'aquestes persones en el medi comunitari.

L'assistència sanitària de les persones privades de llibertat i dels menors i joves internats es duu a terme amb subjecció a la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya, i a la normativa de contractació de serveis sanitaris, mitjançant la xarxa d'entitats sanitàries de provisió pública, sens perjudici que, tal com estableix el Decret 399/2006, de 24 d'octubre, l'assistència de l'àmbit de l'atenció primària hagi de ser prestada, en especial, pels serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil.

L'article 1.2 del Decret 399/2006, de 24 d'octubre, integra els serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil, que fins aquest moment eren adscrits a la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil del Departament de Justícia, en l'estructura organitzativa de l'Institut Català de la Salut, que n'assumeix la gestió, sens perjudici de les facultats del Departament de Justícia de dirigir i supervisar el funcionament dels centres penitenciaris.

Com a conseqüència de l'adscripció d'aquests serveis a l'estructura organitzativa de l'Institut Català de la Salut, l'article 2.3 del Decret 399/2006, de 24 d'octubre, adscriu funcionalment a l'Institut Català de la Salut el personal sanitari del Departament de Justícia que presta serveis en els serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil i el personal administratiu de la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil que consta detallat a l'annex 2 del mateix Decret i determina que l'adscripció orgànica del personal sanitari del Departament de Justícia es durà a terme una vegada resolt el procediment d'estatutarització que preveu l'article 3.1 del mateix Decret.

L'article 3.1 del Decret 399/2006, de 24 d'octubre, estableix que l'Institut Català de la Salut ha de dur a terme un procediment per a la integració directa en la condició de personal estatutari del personal sanitari del Departament de Justícia amb la condició de personal funcionari i personal laboral fix que a l'empara del que preveu l'article 2.3 del mateix Decret s'hagi adscrit funcionalment a l'Institut Català de la Salut. D'acord amb l'article 3.2 del mateix Decret, els termes i les condicions que han de regir el procediment d'estatutarització, previst a l'apartat anterior, es regularan mitjançant decret. Aquest Decret dóna compliment a aquestes previsions.

La integració suposarà per a aquest personal l'adquisició de la condició de personal estatutari de l'Institut Català de la Salut en la categoria que correspongui de l'Institut Català de la Salut, segons el cos o categoria professional d'origen, d'acord amb la taula d'equivalències establerta a l'annex d'aquest Decret.

El marc jurídic del procediment d'estatutarització que es regula en aquest Decret, d'acord amb el que estableix el Decret 399/2006, de 24 d'octubre, es fonamenta en la disposició addicional cinquena de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, que habilita les administracions sanitàries públiques, amb la finalitat d'homogeneïtzar les relacions de treball del personal de cada un dels centres, institucions o serveis de salut, a establir procediments d'integració directa, amb caràcter voluntari, en la condició de personal estatutari del personal que presti servei en aquests centres, serveis o institucions amb la condició de funcionari o en virtut de contracte laboral fix.

Des de la integració dels serveis sanitaris penitenciaris i de justícia juvenil en l'estructura organitzativa de l'Institut Català de la Salut, que es va fer efectiva a partir de l'entrada en vigor del Decret 339/2006, de 24 d'octubre, s'han produït diverses modificacions en la plantilla de personal adscrita als serveis penitenciaris i de justícia juvenil, derivades d'un procés de mobilitat interna i de l'ampliació de la plantilla per tal de cobrir les necessitats de personal del Centre Penitenciari Brians 2, del Centre Educatiu de Justícia Juvenil Can Llupià, del Centre Penitenciari Lledoners i del Centre Penitenciari de Joves, creats per l'Ordre JUS/69/2007, de 21 de març, l'Ordre JUS/68/2007, de 20 de març, l'Ordre JUS/302/2008, de 16 de juny, i l'Ordre JUS/413/2008, d'1 de setembre, respectivament. D'altra banda, s'ha de preveure que una plantilla de personal està subjecta a variabilitat i que fins que es tanqui el període per accedir a l'estatutarització es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR