DECRET 136/2007, de 19 de juny, pel qual es crea el Registre de Convenis i Contractes en l'àmbit de l'assistència sanitària pública.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

136/2007, de 19 de juny, pel qual es crea el Registre de Convenis i Contractes en l'àmbit de l'assistència sanitària pública.

El Decret 376/1996, de 2 de desembre, de reestructuració de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya, i l'Ordre de 26 de febrer de 1997, de posada en funcionament del sistema informàtic de comunicació de dades al Registre públic de contractes, regulen el Registre Públic de Contractes que ha d'incloure els contractes adjudicats per l'Administració de la Generalitat, les seves entitats autònomes i la resta d'entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat, així com les modificacions, les pròrrogues o variacions de terminis i l'extinció dels contractes, amb inclusió de les dades relatives a l'execució que es determinin.

L'article 7 de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya, estableix que és funció del Servei Català de la Salut, entre d'altres, la gestió dels serveis i les prestacions del sistema sanitari públic de Catalunya, afegint que aquesta funció es pot desenvolupar directament o mitjançant fórmules de gestió indirecta. En aquest sentit, actualment, el Decret 345/2001, de 24 de desembre, regula l'establiment dels convenis i contractes de gestió de serveis sanitaris en l'àmbit del Servei Català de la Salut.

El precitat Decret 345/2001, de 24 de desembre, estableix que es poden establir contractes de gestió de serveis sanitaris, en qualsevol de les modalitats que estableix l'article 156 del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, i convenis amb entitats titulars dels hospitals inclosos en la Xarxa Hospitalària d'Utilització Pública per prestar assistència hospitalària, d'acord amb el que preveuen l'article 67 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i l'article 43 de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya; o amb entitats de dret públic creades per prestar serveis sanitaris, així com amb entitats de dret privat en el capital de les quals sigui exclusiva la participació de l'Administració o d'un ens públic d'aquesta i que tinguin com a finalitat prestar serveis sanitaris.

La moció 25/VII del Parlament de Catalunya, sobre política sanitària, aprovada en el Ple del Parlament de 28 d'octubre de 2004, va instar al Govern de la Generalitat a desenvolupar la normativa necessària per a crear un Registre públic on s'inscriguin els convenis i contractes de prestació de serveis sanitaris, així com les subcontractacions. D'altra banda, la moció 40/VII, aprovada en el Ple del Parlament de 7 d'abril de 2005, sobre la transparència, la qualitat i l'eficiència del sistema de salut català, insta al Govern a publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya els concerts amb els centres sanitaris i la consolidació econòmica d'aquests.

Atès que el Registre Públic de Contractes, tant pel seu àmbit subjectiu (Administració de la Generalitat, les seves entitats autònomes i la resta d'entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat) com pel seu àmbit objectiu (que no inclou els convenis) resulta insuficient per donar compliment a la precitada moció 25/VII del Parlament de Catalunya, per la qual cosa resulta necessari crear un registre específic;

Atès, d'altra banda, que aquesta especificitat, derivada de la mateixa normativa sectorial d'aplicació, justifica, a efectes registrals, un tractament únic per a tota l'activitat convencional en l'àmbit dels serveis sanitaris, diferenciat del Registre de convenis de col·laboració i cooperació, creat i regulat mitjançant el Decret 52/2005, de 5 d'abril, i modificat pel Decret 322/2006, de 22 d'agost, com un instrument de publicitat i transparència de l'activitat convencional de la Generalitat;

Atès que l'Agència Catalana de Protecció de Dades, d'acord amb l'article 5.1.j) de la Llei 5/2002, de 19 d'abril, així com la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, d'acord amb l'article...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR