RESOLUCIÓ ENS/19/2003, de 13 de gener, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents i per a l'adquisició de noves especialitats.
Sección | Concursos i Anuncis |
Emisor | Institut Català de Seguretat Viària |
Rango de Ley | Resolució |
RESOLUCIÓ
ENS/19/2003, de 13 de gener, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents i per a l'adquisició de noves especialitats.
D'acord amb el que preveu l'article 5 del Reial decret 850/1993, de 4 de juny (BOE núm. 155, de 30.6.1993), pel qual es regula l'ingrés i l'adquisició d'especialitats en els cossos de funcionaris docents a què es refereix la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu; de conformitat amb el que disposa el Reial decret 575/1991, de 22 d'abril (BOE núm. 97, de 23.4.1991), pel qual es regula la mobilitat entre cossos docents, d'acord amb la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educació; d'acord amb el que disposa la Resolució GRI/3826/2002, de 30 de desembre, per la qual es dóna publicitat a l'Acord del Govern de la Generalitat de 24 de desembre de 2002 (DOGC núm. 3798, de 13.1.2003), pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública dels cossos de funcionaris docents per a l'any 2003, i per tal de proveir les places dels cossos docents a Catalunya;
A proposta de la Direcció General de Recursos Humans,
Resolc:
Obrir convocatòria per a la realització de proves per a la provisió de 460 places de funcionari docent del cos de mestres, del cos de professors d'ensenyament secundari, del cos de professors tècnics de formació professional i del cos de professors d'escoles oficials d'idiomes a Catalunya, i per a l'adquisició de noves especialitats per part dels funcionaris del cos de mestres, del cos de professors d'ensenyament secundari i del cos de professors tècnics de formació professional, d'acord amb les bases següents:
Títol 1
Procediments d'ingrés i d'accés
-1 Normes generals
1.1 Es convoquen proves selectives per cobrir 460 places.
La distribució per cossos és la que es detalla a continuació:
C=codi; N=nombre de places.
C
Cos
N
597
Mestres
240
590
Professors d'ensenyament secundari
168
591
Professors tècnics de formació professional
30
592
Professors d'escoles oficials d'idiomes
22
La distribució d'aquestes places per cossos i especialitats, i la determinació de les places de reserva, si s'escau, és la següent:
A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i nivell de complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb disminucions; T=total.
cos de mestres
Codi
Especialitat
L
R
T
EES
Educació especial:pedagogia terapèutica
14
1
15
PEF
Educació física
47
3
50
INF
Educació infantil
142
8
150
PMU
Música
24
1
25
Totals
227
13
240
cos de professors d'ensenyament secundari
Codi
Especialitat
E
L
R
T
AN
Anglès
10
9
1
20
TEC
Tecnologia
40
36
4
80
503
Assessoria i processosd'imatge personal
2
2
-
4
506
Hoteleria i turisme
3
3
-
6
507
Informàtica
5
4
1
10
511
Organització i processos de manteniment de vehicles
4
4
-
8
512
Organització i projectes de fabricació mecànica
5
4
1
10
524
Sistemes electrònics
8
6
1
15
525
Sistemes electrotècnics i automàtics
8
6
1
15
Totals
85
74
9
168
cos de professors tècnics de formació professional
Codi
Especialitat
L
R
T
601
Cuina i pastisseria
6
-
6
609
Manteniment de vehicles
5
-
5
611
Mecanització i manteniment de màquines
6
-
6
623
Producció en arts gràfiques
3
-
3
627
Sistemes i aplicacions informàtiques
9
1
10
Totals
29
1
30
cos de professors d'escoles oficials d'idiomes
Codi
Especialitat
A
L
T
133
Alemany
4
4
8
134
Àrab
2
1
3
192
Francès
1
2
3
193
Anglès
4
4
8
Totals
11
11
22
1.2 En aquests procediments selectius és d'aplicació la normativa següent:
La Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre (BOE núm. 238, de 4.10.1990), d'ordenació general del sistema educatiu.
El Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre (DOGC núm. 2509, de 3.11.1997), pel qual s'aprova la refosa en un Text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
La Llei 17/1993, de 23 de desembre (BOE núm. 307, de 24.12.1993), sobre l'accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals d'altres estats membres de la Comunitat Europea.
El Reial decret 575/1991, de 22 d'abril (BOE núm. 97, de 23.4.1991), pel qual es regula la mobilitat entre els cossos docents i l'adquisició de la condició de catedràtic.
El Reial decret 1701/1991, de 29 de novembre (BOE núm. 288, de 2.12.1991), pel qual s'estableixen especialitats del cos de professors d'ensenyament secundari, s'hi adscriuen els professors corresponents al cos esmentat i es determinen les àrees i matèries que haurà d'impartir el professorat respectiu.
El Reial decret 850/1993, de 4 de juny (BOE núm. 155, de 30.6.1993), pel qual es regula l'ingrés i l'adquisició d'especialitats en els cossos de funcionaris docents.
El Reial decret 1635/1995, de 6 d'octubre (BOE núm. 242, de 10.10.1995), pel qual s'adscriu el professorat dels cossos de professors d'ensenyament secundari i professors tècnics de formació professional a les especialitats pròpies de la formació professional específica.
El Reial decret 364/1995, de 10 de març (BOE núm. 85, de 10.4.1995), pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.
El Reial decret 1692/1995, de 20 d'octubre (BOE núm. 268, de 9.11.1995), pel qual es regula el títol professional d'especialització didàctica, modificat pel Reial decret 321/2000, de 3 de març (BOE núm. 55, de 4.3.2000).
El Reial decret 777/1998, de 30 d'abril (BOE núm. 110, de 8.5.1998), pel qual es desenvolupen determinats aspectes de l'ordenació de la formació professional en l'àmbit del sistema educatiu.
El Decret 66/1999, de 9 de març (DOGC núm. 2852, de 22.3.1999), sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.
Llei 31/2002, de 30 de desembre (DOGC núm. 3791, de 31.12.2002), de mesures fiscals i administratives.
Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educació.
Altres disposicions d'aplicació general, així com el que s'estableix en aquesta convocatòria.
-2 Requisits dels aspirants
Per tal de ser admès als procediments selectius, l'aspirant haurà de reunir els requisits següents:
2.1 Requisits generals.
a) Ser espanyol, tenir la nacionalitat d'altres estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea, o estar inclòs en algun dels supòsits previstos a la Llei 17/1993, de 23 de desembre, sobre l'accés a determinats sectors de la Funció Pública dels nacionals dels Estats membres de la Comunitat Europea.
b) Tenir divuit anys complerts i no excedir, en el moment del nomenament com a funcionari de carrera, l'edat establerta per a la jubilació forçosa dels funcionaris.
c) Estar en possessió, o reunir les condicions per a l'expedició, d'alguna de les titulacions que per a cada cos determina aquesta base. En cas que la titulació esmentada hagi estat obtinguda a l'estranger, caldrà que prèviament hagi estat concedida la corresponent homologació, o el reconeixement de la titulació per exercir la professió de mestre o de professor d'educació secundària.
d) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de la docència.
e) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
Els aspirants que participin acollint-se al que s'estableix a l'apartat a) d'aquesta base amb nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, igualment, que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen.
f) No ser funcionari de carrera o en pràctiques del mateix cos al qual aspiren ingressar.
El compliment dels requisits esmentats anteriorment s'entendrà que s'ha de produir en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió com a funcionari de carrera.
2.2 Requisits específics per participar pel procediment d'ingrés lliure.
Per tal de participar pel procediment d'ingrés lliure, els aspirants hauran de reunir, a més de les condicions generals, els requisits següents:
2.2.1 Per a l'ingrés al cos de mestres:
Estar en possessió, o reunir les condicions per a la seva expedició, d'alguna de les titulacions següents: mestre, diplomat en professorat d'educació general bàsica, mestre d'ensenyament primari.
2.2.2 Per a l'ingrés al cos de professors d'ensenyament secundari:
a) Estar en possessió, o reunir les condicions per a la seva expedició, del títol de doctor, llicenciat, enginyer o arquitecte, o equivalent a efectes de docència.
D'acord amb el que estableix la disposició addicional 1 del Reial decret 850/1993, de 4 de juny, es declaren equivalents a les titulacions exigides amb caràcter general, a efectes de docència, per a l'accés a l'especialitat de tecnologia els títols d'enginyer tècnic, arquitecte tècnic i diplomat de la marina civil.
D'acord amb el que estableix l'annex VI.a) del Reial decret 777/1998, de 30 d'abril, es declaren equivalents a efectes de docència, per a l'accés a determinades especialitats, els títols que es detallen a continuació:
Hoteleria i turisme:
Diplomat en turisme.
Informàtica:
Diplomat en estadística.
Diplomat en informàtica.
Enginyer tècnic en informàtica de gestió.
Enginyer tècnic en informàtica de sistemes.
Organització i processos de manteniment de vehicles:
Enginyer tècnic aeronàutic, en totes les seves especialitats.
Enginyer tècnic industrial, en totes les seves especialitats.
Enginyer tècnic naval (especialitat propulsió i serveis del...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba