RESOLUCIÓ ENS/21/2004, de 19 de gener, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents i per a l'adquisició de noves especialitats.
Sección | Concursos i Anuncis |
Emisor | Institut Català de Seguretat Viària |
Rango de Ley | Resolució |
RESOLUCIÓ
ENS/21/2004, de 19 de gener, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents i per a l'adquisició de noves especialitats.
D'acord amb el que preveu l'article 5 del Reial decret 850/1993, de 4 de juny (BOE núm. 155, de 30.6.1993), pel qual es regula l'ingrés i l'adquisició d'especialitats en els cossos de funcionaris docents a què es refereix la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu; de conformitat amb el quedisposa el Reial decret 575/1991, de 22 d'abril (BOE núm. 97, de 23.4.1991), pel qual es regula la mobilitat entre cossos docents, d'acord amb la Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educació; d'acord amb el que disposa la Resolució GRI/3543/2003, de 5 de novembre, per la qual es dóna publicitat a l'Acord de la Comissió de Govern per a Assumptes Institucionals i Socials de 4 de novembre de 2003 (DOGC núm. 4018, de 26.11.2003), relatiu a l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2004 de 950 places per a cossos de funcionaris docents, i per tal de proveir les places dels cossos docents a Catalunya;
A proposta de la Direcció General de Recursos Humans,
Resolc:
Obrir convocatòria per a la realització de proves per a la provisió de 950 places de funcionari docent del cos de mestres, del cos de professors d'ensenyament secundari, del cos de professors tècnics de formació professional i del cos de professors d'escoles oficials d'idiomes a Catalunya, i per a l'adquisició de noves especialitats per part dels funcionaris del cos de mestres, del cos de professors d'ensenyament secundari i del cos de professors tècnics de formació professional, d'acord amb les bases següents:
TÍTOL 1
Procediments d'ingrés i d'accés
.1 Normes generals
1.1 Es convoquen proves selectives per cobrir 950 places.
La distribució per cossos és la que es detalla a continuació:
C=codi; N=nombre de places.
C
Cos
N
597
Mestres
620
590
Professors d'ensenyament secundari
194
591
Professors tècnics de formació professional
76
592
Professors d'escoles oficials d'idiomes
60
La distribució d'aquestes places per cossos i especialitats, i la determinació de les places de reserva, si s'escau, és la següent:
A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i nivell de complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb disminucions; T=total.
Cos de mestres
Codi
Especialitat
L
R
T
EES
Educació especial: pedagogia terapèutica
52
3
55
PEF
Educació física
57
3
60
INF
Educació infantil
428
22
450
PMU
Música
52
3
55
Totals
589
31
620
Cos de professors d'ensenyament secundari
Codi
Especialitat
E
L
R
T
AN
Anglès
15
13
2
30
AR
Aranès
1
1
.
2
MU
Música
8
6
1
15
TEC
Tecnologia
35
31
4
70
503
Assessoria i processos d'imatge personal
3
3
.
6
506
Hoteleria i turisme
3
3
.
6
507
Informàtica
5
5
.
10
511
Organització i processosde mantenimentde vehicles
4
4
.
8
512
Organització i projectes de fabricació mecànica
6
5
1
12
522
Processos i productes d'arts gràfiques
2
3
.
5
524
Sistemes electrònics
8
6
1
15
525
Sistemes electrotècnics i automàtics
7
7
1
15
Totals
97
87
10
194
Cos de professors tècnics de formació professional
Codi
Especialitat
L
R
T
601
Cuina i pastisseria
6
.
6
603
Estètica
6
.
6
606
Instal·lacions electrotècniques
9
1
10
609
Manteniment de vehicles
6
.
6
611
Mecanització i manteniment de màquines
8
.
8
618
Perruqueria
8
.
8
619
Procediments de diagnòstics clínics i ortoprotètics
7
.
7
620
Procediments sanitaris i assistencials
9
1
10
627
Sistemes i aplicacions informàtiques
11
1
12
629
Tècniques i procediments d'imatge i so
3
.
3
Totals
73
3
76
Cos de professors d'escoles oficials d'idiomes
Codi
Especialitat
A
L
R
T
133
Alemany
7
6
1
14
135
Italià
3
2
.
5
138
Rus
1
2
.
3
192
Francès
6
5
1
12
193
Anglès
13
12
1
26
Totals
30
27
3
60
1.2 En aquests procediments selectius és d'aplicació la normativa següent:
La Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre (BOE núm. 238, de 4.10.1990), d'ordenació general del sistema educatiu.
El Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre (DOGC núm. 2509, de 3.11.1997), pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
La Llei 17/1993, de 23 de desembre (BOE núm. 307, de 24.12.1993), sobre l'accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals d'altres estats membres de la Comunitat Europea.
El Reial decret 575/1991, de 22 d'abril (BOE núm. 97, de 23.4.1991), pel qual es regula la mobilitat entre els cossos docents i l'adquisició de la condició de catedràtic.
El Reial decret 1701/1991, de 29 de novembre (BOE núm. 288, de 2.12.1991), pel qual s'estableixen especialitats del cos de professorsd'ensenyament secundari, s'hi adscriuen els professors corresponents al cos esmentat i es determinen les àrees i matèries que haurà d'impartir el professorat respectiu.
El Reial decret 850/1993, de 4 de juny (BOE núm. 155, de 30.6.1993), pel qual es regula l'ingrés i l'adquisició d'especialitats en els cossos de funcionaris docents.
El Reial decret 1635/1995, de 6 d'octubre (BOE núm. 242, de 10.10.1995), pel qual s'adscriu el professorat dels cossos de professors d'ensenyament secundari i professors tècnics de formació professional a les especialitats pròpies de la formació professional específica.
El Reial decret 364/1995, de 10 de març (BOE núm. 85, de 10.4.1995), pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat.
El Reial decret 1692/1995, de 20 d'octubre (BOE núm. 268, de 9.11.1995), pel qual es regula el títol professional d'especialització didàctica, modificat pel Reial decret 325/2003, de 14 de març (BOE núm. 76, de 29.3.2003).
El Reial decret 777/1998, de 30 d'abril (BOE núm. 110, de 8.5.1998), pel qual es desenvolupen determinats aspectes de l'ordenació de la formació professional en l'àmbit del sistema educatiu.
El Decret 66/1999, de 9 de març (DOGC núm. 2852, de 22.3.1999), sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.La Llei 31/2002, de 30 de desembre (DOGC núm. 3791, de 31.12.2002), de mesures fiscals i administratives.
La Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre (BOE núm. 307, de 24.12.2002), de qualitat de l'educació.
L'Ordre ENS/6/2004, de 12 de gener (DOGC núm. 4051, de 19.1.2004), per la qual s'aprova la tramitació telemàtica del procediment de participació en les convocatòries de processos selectius per a l'ingrés a la funció pública docent i l'accés i l'adquisició de noves especialitats en els cossos docents.
Altres disposicions d'aplicació general, així com el que s'estableix en aquesta convocatòria.
.2 Requisits dels aspirants
Per tal de ser admès als procediments selectius, l'aspirant haurà de reunir els requisits següents:
2.1 Requisits generals.
a) Ser espanyol, tenir la nacionalitat d'altres estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats els quals en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s'hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea, sigui quina sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i, pel que fa als descendents, siguin menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.
b) Tenir divuit anys complerts i no excedir, en el moment del nomenament com a funcionari de carrera, l'edat establerta per a la jubilació forçosa dels funcionaris.
c) Estar en possessió, o reunir les condicions per a l'expedició, d'alguna de les titulacions que per a cada cos determina aquesta base. En cas que la titulació esmentada hagi estat obtinguda a l'estranger, caldrà que prèviament hagi estat concedida la corresponent homologació, o el reconeixement de la titulació per exercir la professió de mestre o de professor d'educació secundària, ambdós casos per part del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de la docència.
e) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
Els aspirants que participin i acullin al que estableix l'apartat a) d'aquesta base amb nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, igualment, que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a lafunció pública en el seu estat d'origen.
f) No ser funcionari de carrera o en pràctiques del mateix cos al qual aspiren ingressar.
2.2 Requisits específics per participar pel procediment d'ingrés lliure.
Per tal de participar pel procediment d'ingrés lliure, els aspirants hauran de reunir, a més de les condicions generals, els requisits següents:
2.2.1 Per a l'ingrés al cos de mestres:
Estar en possessió, o reunir les condicions per a la seva expedició, d'alguna de les titulacions següents: mestre, diplomat en professorat d'educació general bàsica, mestre d'ensenyament primari.
2.2.2 Per a l'ingrés al cos de professors d'ensenyament secundari:
a) Estar en possessió, o reunir les condicions per a la seva expedició, del títol de doctor, llicenciat, enginyer o...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba