ORDRE EDC/102/2006, de 9 de març, de convocatòria de concurs públic per a la selecció de projectes d'innovació educativa duts a terme per centres educatius públics i privats concertats.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EDC/102/2006, de 9 de març, de convocatòria de concurs públic per a la selecció de projectes d'innovació educativa duts a terme per centres educatius públics i privats concertats.

El Departament d'Educació considera la innovació com un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació al repte que l'evolució social planteja.

Una educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn, que prioritza el gust per aprendre, el dret a pensar i a entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l'alumnat i del professorat.

Tot procés d'innovació ha d'establir mecanismes que potenciïn l'intercanvi i la cooperació entre els centres educatius i que afavoreixin la informació i la comunicació horitzontal d'aquestes innovacions. Per tal que els processos d'innovació resultin realment eficaços, cal potenciar la reflexió, la crítica i l'autocrítica sobre el treball que es realitza per part de tots els agents implicats.

El sistema educatiu ha de garantir que la formació dels ciutadans i ciutadanes els faci capaços d'entendre i intervenir amb responsabilitat davant els reptes que la societat planteja.

Amb els programes d'innovació educativa que es proposen es pretén impulsar el desenvolupament d'accions transversals vinculades a algun dels reptes de la societat actual: la necessitat de gestionar el coneixement sabent buscar i interpretar la informació i potenciant el plaer pel saber i per la lectura, la necessitat d'educar per a un desenvolupament sostenible, de promoure una educació per a la salut que ajudi a prevenir conductes de risc i desenvolupar conductes saludables, el foment de les relacions positives i la resolució pacífica de conflictes, així com la promoció de la igualtat real d'oportunitats i l'eliminació de tota mena de discriminacions per raó de sexe, la necessitat de ser autònoms respecte als missatges que ens arriben a través dels mitjans de comunicació i la necessitat de fomentar el desenvolupament dels valors democràtics i la participació ciutadana.

El desenvolupament de programes d'innovació transversals, que impregnin totes les àrees del currículum, és clau per aconseguir un aprenentatge que permeti fer front als canvis ràpids d'una societat dinàmica com la nostra, per consolidar i difondre la tasca innovadora de molts equips de mestres i professors i, en definitiva, per contribuir, des de l'educació i l'escola, als reptes de futur de la societat del segle XXI.

D'acord amb l'exposat, i de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, quant a la participació dels centres educatius privats concertats i dels de titularitat municipal,

A proposta de la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa,

Ordeno:

Article 1

Convocar concurs públic per a la selecció de projectes d'innovació educativa a dur a terme per centres educatius d'educació infantil, primària o secundària de titularitat del Departament d'Educació, privats en règim de concert o municipals, que s'emmarquin en alguna de les temàtiques següents:

  1. Educació ambiental.

  2. Educació en comunicació audiovisual.

  3. Biblioteca escolar: "puntedu", espai de coneixement i d'aprenentatge.

  4. Coeducació.

  5. Educació per a la ciutadania.

  6. Educació per a la salut.

  7. Convivència i mediació escolar.

  8. Tecnologies de la informació i de la comunicació.

  9. Altres projectes de caràcter transversal.

Article 2

La despesa derivada de l'assignació econòmica extraordinària per posar en funcionament els projectes d'innovació que resultin seleccionats en aquesta convocatòria serà d'un import màxim de 1.305.000,00 euros, dels quals 1.044.000,00 euros aniran a càrrec de la posició pressupostària D/226130800/4230 i 261.000,00 euros aniran a càrrec de la posició pressupostària D/482000100/4230, del centre gestor EN02 del pressupost vigent.

Aquesta distribució podrà ser modificada en cas que no hi hagi prou projectes seleccionats de centres de titularitat del Departament d'Educació o de centres municipals i privats concertats, segons correspongui.

Article 3

Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que consten com a annex 1 i annex 2 d'aquesta Ordre.

Contra aquesta Ordre, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 9 de març de 2006

Marta Cid i Pañella

Consellera d'Educació

Annex 1

Bases generals

.1 Objectiu de la convocatòria

Els objectius de la convocatòria són donar suport als projectes que estan duent a terme els centres educatius o grups de professors/es de diferents centres, promoure projectes que potenciïn la incorporació de noves metodologies en la dinàmica escolar i la millora dels resultats d'aprenentatge de l'alumnat, difondre pràctiques innovadores que es duguin a terme i puguin ser d'interès per al conjunt del professorat i il·lusionar-lo per tal que trobi en la recerca de nous camins resposta als reptes que avui planteja la pràctica docent.

.2 Requisits generals de participació

2.1 Podran participar en aquesta convocatòria els centres educatius d'educació infantil, primària i secundària de Catalunya, de titularitat del Departament d'Educació, privats concertats o municipals que, segons les especificitats que per a cada programa consten a l'annex 2, presentin un projecte d'innovació educativa en algun dels programes concretats en l'article 1, i que tinguin les característiques següents:

  1. Que el projecte d'innovació educativa estigui integrat en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

  2. Que el projecte d'innovació formi part del projecte global de centre i per tant, estigui aprovat pel claustre de professors i pel consell escolar del centre.

  3. Que el projecte d'innovació s'iniciï el curs 2006-2007, amb una durada de tres cursos escolars.

    2.2 Cada centre educatiu podrà presentar un màxim de dos projectes que no hagin estat seleccionats en d'altres convocatòries de característiques semblants, sigui quin sigui l'òrgan convocant, llevat del que preveu l'apartat 1.7 de l'annex 2 d'aquesta convocatòria. En qualsevol cas, no es seleccionarà més d'un projecte per centre educatiu en un mateix curs escolar.

    S'exclouran de la convocatòria aquells centres que presentin més de dos projectes inclòs, en el seu cas, el del Pla experimental de llengües estrangeres.

    2.3 La coordinació general del projecte correspon al cap d'estudis o al coordinador pedagògic.

    2.4 Es determinarà una persona responsable del desenvolupament del projecte que ha de tenir destinació definitiva en el centre. En tot cas, el centre ha de garantir la continuïtat del projecte durant els tres cursos escolars.

    2.5 Poden participar en el Programa "Altres projectes de caràcter transversal" els centres de formació de persones adultes i les llars d'infants de titularitat del Departament d'Educació o de titularitat municipal. En aquest cas, no serà necessari acreditar l'aprovació del projecte per part del consell escolar del centre.

    .3 Informació a Internet

    La informació sobre aquesta convocatòria estarà disponible a la pàgina web http://www.gencat.net/educacio i al Sistema d'Atenció al Ciutadà. La publicació a Internet de tota la informació sobre la convocatòria, així com de la seva resolució, no tindrà efectes pel que fa als còmputs de terminis.

    .4 Presentació de sol·licituds, termini i documentació

    4.1 Els centres educatius interessats a participar en aquesta convocatòria hauran de presentar una única sol·licitud per un màxim de dos projectes (inclòs en el seu cas, el del Pla experimental de llengües estrangeres), adreçada al director general d'Ordenació i Innovació Educativa. El formulari de sol·licitud es trobarà a la pàgina web http://www.gencat.net/educacio, a la seu central del Departament d'Educació i als seus serveis territorials.

    4.2 Per tal d'agilitar el procés la sol·licitud es formalitzarà per via telemàtica, sempre que sigui possible. La sol·licitud formalitzada per via telemàtica caldrà imprimir-la, signar-la i presentar-la amb la documentació següent:

    1. Dos exemplars de la proposta del projecte d'innovació que es vol dur a terme, elaborat d'acord amb les característiques que s'especifiquen a l'annex 3 d'aquesta disposició.

    2. Certificat de l'acta de la sessió del consell escolar del centre en què s'aprova la participació en la convocatòria i la previsió de les despeses vinculades amb el projecte que s'hagin d'assumir, amb la dotació econòmica, si escau.

    3. Document conforme el projecte d'innovació ha estat aprovat pel claustre de professors del centre participant.

    4. En el cas dels centres educatius municipals o privats concertats, declaració conforme el centre no es troba en cap de les causes que impedeixen obtenir la condició de beneficiari, d'acord amb el que disposa l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    5. En el cas dels centres educatius privats concertats, caldrà que aportin els certificats següents:

  4. Certificat, emès per l'Agència...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR