RESOLUCIÓ GAP/3824/2008, de 25 de novembre, de convocatòria de concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió d'un lloc de comandament a la Direcció de Serveis del Departament de Governació i Administracions Públiques (convocatòria de provisió núm. GO/008/08).

SecciónDiversos
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

GAP/3824/2008, de 25 de novembre, de convocatòria de concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió d'un lloc de comandament a la Direcció de Serveis del Departament de Governació i Administracions Públiques (convocatòria de provisió núm. GO/008/08).

Al Departament de Governació i Administracions Públiques hi ha vacant el lloc de cap del Servei de Prevenció de Riscos i Relacions Laborals.

EL lloc esmentat consta a la relació dels llocs de treball vigent del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i la descripció del lloc de treball que cal proveir ha estat inclosa en el manual d'organització del Departament de Governació i Administracions Públiques.

En conseqüència, d'acord amb el que estableix el Decret 123/1997, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i vist l'informe de la Intervenció Delegada,

Resolc:

.1 Convocar el concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió del lloc de cap del Servei de Prevenció de Riscos i Relacions Laborals de la Direcció de Serveis del Departament de Governació i Administracions Públiques, que es detalla en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

.2 Aprovar les bases de la convocatòria que figuren en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

.3 Les sol·licituds s'han de presentar, en el termini de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el DOGC, en el Registre General del Departament de Governació i Administracions Públiques (Via Laietana, 26, 08003 Barcelona); al registre dels serveis territorials del Departament a Barcelona (c. Diputació, 303, 08009 Barcelona), Girona (Gran Via de Jaume I, 9, 17001 Girona), Lleida (c. Lluís Companys, 1, 25003 Lleida), Tarragona (c. Sant Francesc, 3, 43071 Tarragona) i les Terres de l'Ebre (c. Montcada, 23, 43500 Tortosa), o per qualsevol altre dels mitjans previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el director de Serveis del Departament de Governació i Administracions Públiques, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, o bé recurs contenciós administratiu, davant els jutjats contenciosos administratius, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.

Barcelona, 25 de novembre de 2008

P. D. (Resolució GAP/1416/2007, DOGC de 16.5.2007)

Pep Mur Planas

Director de Serveis

Annex 1

Descripció del lloc de treball

.1 Característiques del lloc de treball

Nom del lloc: cap del Servei de Prevenció de Riscos i Relacions Laborals.

Departament: Governació i Administracions Públiques.

Unitat directiva: Direcció de Serveis.

Localitat: Barcelona.

Nivell: 27.1.

Complement específic: 25.423,44 euros.

Horari: normal.

Tipus de lloc: comandament.

Forma de provisió: concurs específic.

Norma funcional: DOGC núm. 4842, de 15.3.2007.

.2 Requisits de participació

Grup: A.

Mobilitat: Administració de la Generalitat de Catalunya.

Col·lectiu de cossos: cossos o escales d'administració general del grup corresponent.

Especificació de cossos: cos superior d'administració.

.3 Requisit d'un curs específic de formació

Tenir superat el contingut mínim del programa de formació per a l'exercici de les funcions del nivell superior que preveu l'annex VI del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció, el desplegament del qual ha de tenir una durada no inferior a 600 hores, amb les tres especialitats de nivell superior que estableix el Reial decret esmentat.

.4 Coneixement de la llengua catalana

Coneixement oral i escrit de la llengua catalana de nivell C de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent.

.5 Contingut funcional

5.1 Missió:

Assessorar, representar, coordinar i supervisar els òrgans directius i les unitats del Departament de Governació i Administracions Públiques en matèria de prevenció de riscos laborals i de relacions amb els agents socials, mitjançant la representació i la supervisió dels diversos comitès i comissions interns i externs, i en el disseny i la implementació de les polítiques pròpies de les dues àrees, d'acord amb la normativa d'aplicació, per tal d'assegurar les condicions adequades de seguretat i salut i les condicions laborals adients.

5.2 Finalitats/funcions:

  1. Elaborar estudis i propostes relatives a la prevenció de riscos laborals.

  2. Planificar, dirigir i coordinar les actuacions que s'hagin de dur a terme al Departament en matèria de prevenció de riscos laborals.

  3. Informar, consultar i garantir la participació dels treballadors i de les treballadores a través de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos i dels comitès de seguretat i salut.

  4. Informar sobre els recursos i reclamacions que s'interposin contra el Departament en relació amb les competències que té encomanades.

  5. Planificar i coordinar les actuacions que es realitzin amb altres institucions alienes al Departament en matèria de seguretat i salut.

  6. Fer la supervisió de les activitats de vigilància i control de la salut dels treballadors.

  7. Promoure activitats de formació, informació, investigació, estudi i divulgació en matèria de prevenció de riscos laborals.

  8. Fer el seguiment de la negociació laboral en què participi el Departament i l'aplicació dels convenis subscrits, sens perjudici de les funcions que en aquesta matèria corresponguin a la Direcció General de la Funció Pública.

  9. Exercir la interlocució amb els agents socials i organitzacions sindicals.

    5.3 Tasques bàsiques o activitats:

    1. Coordina les àrees de prevenció de riscos laborals i de relacions amb els agents socials.

    2. Assessora els òrgans i unitats del Departament en matèria de prevenció i de relacions laborals.

    3. Dissenya i implementa les polítiques de prevenció i de relacions laborals del Departament.

    4. Coordina i supervisa les actuacions de les àrees de prevenció i de relacions laborals.

    5. Promou la prevenció dels riscos laborals.

    6. Representa el Departament, i hi col·labora, en les comissions, comitès i grups de treball propis de les àrees de prevenció i de relacions laborals.

    7. Difon, impulsa i supervisa l'execució dels acords presos per les comissions, comitès i grups de treball propis de les àrees de prevenció i de relacions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR