DECRET 368/1996, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà d'equips i instal·lacions electrotècniques.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

El Reial decret 623/1995, de 21 d'abril, ha establert el títol de tècnic en equips i instal·lacions electrotècniques i els corresponents ensenyaments mínims, en consonància amb el Reial decret 676/1993, de 7 de maig, que fixa les directrius generals sobre els títols de formació professional i els seus ensenyaments mínims.

De conformitat amb l'article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives competents establir el currículum del cicle formatiu corresponent.

D'acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l'establiment del currículum dels ensenyaments de formació professional.

El currículum dels cicles formatius de formació professional específica s'estableix tenint present les necessitats generals de qualificació de cada àmbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currículum a les necessitats específiques de l'àmbit socioeconòmic dels centres docents.

L'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currículum en cada centre docent. El currículum establert en aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l'equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l'alumnat i han de respondre al requisit d'integració dels continguts del cicle formatiu.

En virtut d'això, a proposta del conseller d'Ensenyament, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Aquest Decret estableix el currículum per a l'ensenyament de formació professional vinculat al títol de tècnic en equips i instal·lacions electrotècniques regulat pel Reial decret 623/1995, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els ensenyaments mínims.

Article 2

2.1 La denominació, nivell i durada del cicle formatiu són els que s'estableixen a l'apartat 1 de l'annex d'aquest Decret. 2.2 El perfil professional és el que s'indica a l'apartat 2 de l'annex. 2.3 Els objectius generals del cicle formatiu són els que s'estableixen a l'apartat 3.1 de l'annex. 2.4 Els continguts del currículum s'estructuren en els crèdits que s'estableixen a l'apartat 3.2 de l'annex. 2.5 Els objectius terminals són els criteris que serveixen de referència per a l'avaluació. 2.6 Les hores a disposició del centre s'estableixen a l'apartat 3.3 de l'annex.

Article 3

La relació dels crèdits en què s'estructuren els mòduls professionals de l'ensenyament corresponent al títol de tècnic en equips i instal·lacions electrotècniques s'estableix a l'apartat 3.4 de l'annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crèdits corresponents a aquest cicle formatiu són les que s'expressen a l'apartat 4 de l'annex.

Article 5

Estan autoritzats per impartir aquest cicle formatiu els centres privats de formació professional que imparteixin els ensenyaments que s'indiquen a l'apartat 5 de l'annex.

Article 6

Els alumnes que superin l'ensenyament de formació professional específica de grau mitjà, havent-hi accedit a través de la prova establerta, podran accedir directament a les modalitats de batxillerat indicades a l'apartat 6.1 de l'annex.

Article 7

Les convalidacions amb les matèries del batxillerat són les que s'indiquen a l'apartat 6.2 de l'annex.

Article 8

Els mòduls susceptibles de convalidació per estudis de formació professional ocupacional o de correspondència amb la pràctica laboral són els que s'especifiquen, respectivament, en els apartats 6.3 i 6.4 de l'annex.

Disposicions addicionals

-1 El professorat de l'especialitat de sistemes electrotècnics i automàtics del cos de professors d'ensenyament secundari podrà impartir les matèries de tecnologia industrial I, tecnologia industrial II i electrotècnia del batxillerat.

-2 El conseller d'Ensenyament podrà desplegar el currículum a què es refereix aquest Decret tant en la modalitat d'educació presencial com en la d'educació a distància, el podrà adequar a les característiques dels alumnes amb necessitats educatives especials i el podrà adaptar a les característiques singulars de col·lectius d'alumnat.

-3 El conseller d'Ensenyament podrà autoritzar la realització d'experimentacions sobre aquest currículum d'acord amb el que disposa el capítol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya.

Disposició final

Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 29 d'octubre de 1996

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Josep Xavier Hernández i Moreno Conseller d'Ensenyament

Annex

-1 Identificació del títol. 1.1 Denominació: equips i instal·lacions electrotècniques. 1.2 Nivell: formació professional de grau mitjà. 1.3 Durada del cicle formatiu: 2.000 hores. 1.3.1 Formació en el centre educatiu: 1.650 hores (crèdits de l'1 al 12 i el 14). 1.3.2 Formació en centres de treball: 350 hores (crèdit 13).

-2 Perfil professional. 2.1 Competència general. És competència general d'aquest tècnic muntar, explotar i mantenir línies i instal·lacions de distribució d'energia elèctrica a mitjana tensió (MT), baixa tensió (BT) i centres de transformació (CT), instal·lacions singulars i d'automatització d'edificis; realitzar el muntatge d'equips electrotècnics de distribució d'energia elèctrica i de protecció i control de màquines elèctriques; mantenir i assajar màquines elèctriques aplicant procediments establerts; realitzar el manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions del seu àmbit. 2.2 Competències professionals. Les competències i realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional són:

  1. Muntar i mantenir equips i instal·lacions de distribució i subministrament d'energia elèctrica a mitjana i baixa tensió: 1. Muntar línies elèctriques de distribució en mitjana tensió (MT) i baixa tensió (BT), aèries i subterrànies, i centres de transformació (CT) consultant documentació de projecte, en les condicions de seguretat establertes. 2. Operar i mantenir línies elèctriques aèries i subterrànies, en MT, BT i CT, realitzant les maniobres de tall, posada a terra i regulació dels transformadors, optimant i assegurant els treballs que cal realitzar segons procediments i normes de seguretat establerts. 3. Muntar equips de distribució i subministrament d'energia elèctrica en BT per a edificis (habitatges, oficines i locals) consultant la documentació tècnica del projecte, en les condicions de qualitat i seguretat prescrites. 4. Muntar i mantenir instal·lacions de distribució i subministrament d'energia elèctrica en BT per a edificis (habitatges, oficines i locals) consultant la documentació tècnica del projecte, en les condicions de qualitat i seguretat prescrites. 5. Elaborar la documentació tècnica i administrativa de les instal·lacions elèctriques de BT en l'àmbit de la seva competència, seleccionant els dispositius i materials amb els costos establerts, en el suport adequat i amb els mitjans normalitzats. 6. Elaborar el programa de treball diari d'un grup petit d'instal·ladors, assignant les càrregues de treball i optimant els recursos i mitjans disponibles.

  2. Muntar i mantenir instal·lacions singulars en l'àmbit dels edificis: 1. Muntar i mantenir instal·lacions d'antenes de ràdio i TV en edificis, consultant la documentació tècnica de projecte, realitzant les proves i ajustos necessaris, optimant i assegurant la qualitat en la recepció dels senyals. 2. Muntar i mantenir instal·lacions de telefonia i intercomunicació en edificis i habitatges, consultant la documentació tècnica del projecte, realitzant les proves prescrites i assegurant la qualitat de la comunicació. 3. Muntar i mantenir instal·lacions de megafonia, consultant documentació tècnica del projecte, realitzant les proves i ajustos necessaris per a una audició de qualitat. 4. Muntar i mantenir instal·lacions d'energia solar fotovoltaica, consultant la documentació tècnica del projecte i assegurant la seva funcionalitat i òptima rendibilitat. 5. Muntar i mantenir instal·lacions de seguretat en edificis i habitatges, consultant documentació tècnica del projecte, realitzant les proves i ajustos necessaris, assegurant la fiabilitat en el funcionament de la instal·lació. 6. Elaborar la documentació tècnica de petites instal·lacions singulars per a edificis i habitatges d'acord amb les especificacions acordades amb el client, seleccionant els dispositius i materials amb els costos establerts, en el suport adequat i amb els mitjans normalitzats.

  3. Muntar i mantenir equips i instal·lacions electrotècniques automatitzades: 1. Muntar equips electrotècnics per a maniobra, protecció i regulació de màquines elèctriques, consultant la documentació tècnica necessària, realitzant les proves de seguretat elèctrica i de funcionalitat prescrites. 2. Muntar equips de control per a instal·lacions automàtiques i de gestió tècnica d'habitatges i edificis, consultant la documentació tècnica necessària i assegurant la qualitat i la fiabilitat dels equips. 3. Muntar i mantenir instal·lacions automàtiques en habitatges i edificis, consultant la documentació tècnica del projecte, realitzant les proves funcionals prescrites i optimant els recursos disponibles en la instal·lació. 4. Elaborar la documentació tècnica de petits equips de control i instal·lacions automàtiques amb el suport i mitjans adequats, seleccionant els dispositius i materials normalitzats amb els costos mínims.

  4. Muntar, mantenir i assajar màquines elèctriques estàtiques i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR