DECRET 50/1999, de 23 de febrer, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà de laboratori d'imatge.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET 50/1999, de 23 de febrer, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà de laboratori d'imatge. El Reial decret 2037/1995, de 22 de desembre, ha establert el títol de tècnic en laboratori d'imatge i els corresponents ensenyaments mínims, en consonància amb el Reial decret 676/1993, de 7 de maig, el qual fixa les directrius generals sobre els títols de formació professional i els seus ensenyaments mínims. El Reial decret 777/1998, de 30 d'abril, ha desenvolupat determinats aspectes de l'ordenació de la formació professional en l'àmbit del sistema educatiu; alguns d'aquests aspectes modifiquen el Reial decret que va establir el títol corresponent a aquest cicle formatiu. De conformitat amb l'article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives competents establir el currículum del cicle formatiu corresponent. D'acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l'establiment del currículum dels ensenyaments de formació professional. El currículum dels cicles formatius de formació professional específica s'estableix tenint present les necessitats generals de qualificació de cada àmbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currículum a les necessitats específiques de l'àmbit socioeconòmic dels centres docents. L'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currículum en cada centre docent. El currículum establert en aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l'equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l'alumnat i han de respondre al requisit d'integració dels continguts del cicle formatiu. En virtut d'això, a proposta del conseller d'Ensenyament, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i amb la deliberació prèvia del Govern, Decreto: Article 1 Aquest Decret estableix el currículum per a l'ensenyament de formació professional vinculat al títol de tècnic en laboratori d'imatge regulat pel Reial decret 2037/1995, de 22 de desembre, pel qual s'aproven els ensenyaments mínims. Article 2 2.1 La denominació, el nivell i la durada del cicle formatiu són els que s'estableixen a l'apartat 1 de l'annex d'aquest Decret. 2.2 El perfil professional és el que s'indica a l'apartat 2 de l'annex. 2.3 Els objectius generals del cicle formatiu són els que s'estableixen a l'apartat 3.1 de l'annex. 2.4 Els continguts del currículum s'estructuren en els crèdits que s'estableixen a l'apartat 3.2 de l'annex. 2.5 Els objectius terminals són els criteris que serveixen de referència per a l'avaluació. 2.6 Les hores a disposició del centre s'estableixen a l'apartat 3.3 de l'annex. Article 3 La relació dels crèdits en què s'estructuren els mòduls professionals de l'ensenyament corresponent al títol de tècnic en laboratori d'imatge s'estableix a l'apartat 3.4 de l'annex. Article 4 Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crèdits corresponents a aquest cicle formatiu són les que s'expressen a l'apartat 4 de l'annex. Article 5 Estan autoritzats per impartir aquest cicle formatiu els centres privats de formació professional que imparteixin els ensenyaments que s'indiquen a l'apartat 5 de l'annex. Article 6 Els mòduls susceptibles de convalidació per estudis de formació professional ocupacional o de correspondència amb la pràctica laboral són els que s'especifiquen, respectivament, en els apartats 6.1 i 6.2 de l'annex. Disposicions addicionals --1 El professorat de l'especialitat de processos i mitjans de comunicació del cos de professors d'ensenyament secundari pot impartir la matèria d'imatge del batxillerat. --2 El conseller d'Ensenyament pot desplegar el currículum a què es refereix aquest Decret tant en la modalitat d'educació presencial com en la d'educació a distància, el pot adequar a les característiques dels alumnes amb necessitats educatives especials i el pot adaptar a les característiques singulars de col·lectius d'alumnat. --3 El conseller d'Ensenyament pot autoritzar la realització d'experimentacions sobre aquest currículum d'acord amb el que disposa el capítol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya. Disposició final Aquest Decret entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC. Barcelona, 23 de febrer de 1999 Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya Josep Xavier Hernández i Moreno Conseller d'Ensenyament Annex --1 Identificació del títol 1.1 Denominació: laboratori d'imatge. 1.2 Nivell: formació professional de grau mitjà. 1.3 Durada del cicle formatiu: 1400 hores. 1.3.1 Formació en el centre educatiu: 990 hores (crèdits de l'1 al 6 i el 8). 1.3.2 Formació en centres de treball: 410 hores (crèdit 7). --2 Perfil professional 2.1 Competència general. És competència general d'aquest tècnic realitzar les operacions de processament i tractament de materials fotosensibles exposats, ajustant-se a processos, procediments i temps establerts i a les especificacions del client, aconseguir la qualitat requerida i actuar en condicions de seguretat. 2.2 Competències professionals. Les competències i les realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional són: a) Revelar suports fotosensibles: 1. Rebre el material fotosensible i interpretar la documentació tècnica i les indicacions del client, i seleccionar el procés de revelatge més adequat a les condicions de qualitat exigides, seguint els procediments establerts. 2. Preparar els materials i les solucions químiques que intervenen en el procés de revelatge amb les tècniques i les mesures de seguretat establertes. 3. Preparar i programar les màquines automàtiques o semiautomàtiques de revelatge de suports fotosensibles de color o blanc i negre, tenint en compte la documentació tècnica i els procediments adequats a cada processament. 4. Controlar la qualitat del revelatge, utilitzant els procediments establerts i resolent les possibles anomalies. 5. Realitzar i controlar el procés de revelatge de suports fotogràfics, utilitzant la documentació tècnica, els equips i els materials adients en condicions de seguretat. 6. Realitzar el manteniment de primer nivell de les màquines de revelatge. 7. Controlar l'emmagatzematge de materials i estris, i mantenir-ne la conservació i la localització adequades. b) Realitzar i controlar els processos de positivació i ampliació en blanc i negre i color: 1. Rebre i classificar el material fotosensible que s'ha de positivar o ampliar, interpretar la informació i les indicacions del client, i planificar el treball amb optimació del temps i els recursos. 2. Preparar materials, equips i estris necessaris, per tal de realitzar la positivació o ampliació, seguint els criteris establerts. 3. Establir els paràmetres d'exposició i filtratge, realitzant proves i seguint els procediments establerts. 4. Realitzar i controlar el procés d'ampliació segons els procediments, les especificacions i les condicions de seguretat establertes. 5. Realitzar el tractament i l'acabament de les còpies, seguint les indicacions de l'encàrrec i les condicions establertes. c) Tractar imatges fotogràfiques per procediments digitals: 1. Rebre els originals fotogràfics que s'han de tractar, interpretar la documentació tècnica i les indicacions del client, i planificar la feina de tractament d'imatges en el temps i la forma adequats. 2. Preparar els equips per a l'obtenció i el tractament d'imatges, de manera que se'n garanteixi la qualitat exigida, seguint els procediments establerts. 3. Tractar els originals fotogràfics, obtenir les proves i corregir les imatges segons els requeriments del client i les normes de qualitat establertes. 4. Realitzar filmacions i abocaments, i obtenir còpies, per impressió tèrmica o per sublimació, de les imatges tractades amb la consecució de la qualitat establerta. d) Realitzar l'administració, la gestió i la comercialització en una petita empresa: 1. Avaluar la possibilitat d'implantació d'una petita empresa o taller segons la seva activitat, el volum de negoci i els objectius. 2. Determinar les formes de contractació més idònies segons la grandària, l'activitat i els objectius d'una petita empresa. 3. Elaborar, gestionar i organitzar la documentació necessària per a la constitució d'una petita empresa i la generada pel desenvolupament de la seva activitat econòmica. 4. Promoure la venda de productes o serveis a través dels mitjans o les relacions adequades segons l'activitat comercial requerida. 5. Negociar amb proveïdors i clients, i cercar les condicions més avantatjoses en les operacions comercials. 6. Crear, desenvolupar i mantenir bones relacions amb clients reals o potencials. 7. Identificar, en temps i forma, les accions derivades de les obligacions legals d'una empresa. 2.3 Capacitats clau. Són les capacitats, majorment de tipus individual, més associades a conductes observables en l'individu i són, en conseqüència, transversals -en el sentit que afecten molts llocs de treball- i transferibles a noves situacions. a) Capacitat de resolució de problemes: És la disposició i habilitat per enfrontar-se i donar resposta a una situació determinada mitjançant l'organització o l'aplicació d'una estratègia o seqüència operativa (identificar, diagnosticar, formular solucions i avaluar), definida o no, per tal de trobar-hi la solució. Aquesta capacitat es manifesta en: La interpretació de la fitxa tècnica, en cas d'inconcreció o manca d'informació de les especificacions del producte i procés, o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR