DECRET 152/2017, de 17 d'octubre, sobre la classificació, la codificació i les vies de gestió dels residus a Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor19 de Enero de 2017
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Territori i Sostenibilitat
Rango de LeyDecret

La Generalitat de Catalunya exerceix la competència compartida en matèria de medi ambient d'acord amb els articles 111 i 144 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

La simplificació administrativa i normativa s'estableix com un dels principis bàsics de l'actuació pública. En coherència amb aquest principi, i els principis de bona regulació recollits a l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el present Decret suposa una simplificació i millora en la regulació normativa catalana, en la mesura que adapta la normativa catalana a la normativa estatal i europea vigent.

Aquest Decret estableix les vies de gestió dels residus que es produeixen o gestionen a Catalunya i que substitueixen les previstes al Decret 34/1996, de 9 de gener, amb l'objectiu de recollir l'experiència assolida en l'aplicació del Catàleg de residus de Catalunya, les normatives posteriors i els avenços en la gestió de residus derivats de l'estat de la tècnica; a la vegada que es vetlla i preserva el compliment de la jerarquia de gestió establerta a la normativa europea, a la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats i al Text refós de la Llei reguladora dels residus aprovat pel Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol.

Així mateix, el Decret determina en quines condicions les operacions d'incineració o coincineració es consideren operacions de valorització, prioritzant la valorització sobre la disposició del rebuig.

En aquest sentit, s'ha considerat necessari revisar la classificació, la codificació i les vies de gestió dels residus a Catalunya atès que al llarg dels gairebé vint anys de vigència del Catàleg de residus de Catalunya, s'ha anat avançant en el si de la Comissió Europea, en la regulació del catàleg de residus europeu, fins a l'adopció de la Decisió de la Comissió 2000/532/CE, de 3 de maig de 2000, com també a nivell estatal, on la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, fa una remissió expressa a la llista establerta a la Decisió esmentada pel que fa a la determinació dels residus que han de considerar-se com a residus perillosos.

La revisió de la classificació, la codificació i les vies de gestió dels residus a Catalunya es realitza a l'empara de l'article 5.1. del Text refós de la Llei reguladora dels residus, aprovat pel Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, que estableix que s'ha de regular per reglament la producció i la gestió dels residus. Així mateix, la disposició final segona del Text refós faculta el Govern de la Generalitat per dictar les reglamentacions en matèria de residus.

Finalment, es preveu una entrada en vigor diferida d'aquest Decret a fi de possibilitar les adaptacions tecnològiques necessàries per a la seva correcta aplicació.

Per tot això, d'acord amb el dictamen del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya;

A proposta del conseller de Territori i Sostenibilitat, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Objecte

L'objecte d'aquest Decret és la classificació i codificació dels residus que es produeixen o gestionen a Catalunya així com la determinació de les seves vies de gestió.

Article 2

Classificació

  1. La classificació dels residus s'ha de fer de conformitat amb la llista establerta a la Decisió 2000/532/CE de la Comissió, de 3 de maig de 2000, entre residus perillosos (P) i residus no perillosos (NP). En el catàleg annex a aquest Decret es reserva una classificació DP per a aquells supòsits en què la perillositat es troba pendent de determinació.

  2. La classificació del residu és responsabilitat de la persona productora o posseïdora.

  3. En cas que l'Agència de Residus de Catalunya no disposi de prou informació per tal d'acceptar la classificació del residu o d'oposar-s'hi, pot requerir a la persona productora o posseïdora, de forma motivada, la realització de la caracterització del residu, així com la presentació d'aquella documentació que justifiqui la classificació assignada.

Article 3

Codificació

  1. A cada residu se li assigna el codi que reflecteix millor les seves característiques, composició i origen, d'acord amb la codificació de sis dígits de la Llista Europea de Residus (codis LER) establerta a la Decisió 2000/532/CE de la Comissió, de 3 de maig de 2000.

  2. Quan un residu pugui ser designat amb més d'un codi, s'ha d'aplicar aquell que s'ajusti més de conformitat amb la llista de residus de la Decisió 2000/532/CE de la Comissió, de 3 de maig de 2000.

  3. La codificació dels residus és responsabilitat de la persona productora o posseïdora.

  4. En cas que l'Agència de Residus de Catalunya no disposi de prou informació per tal d'acceptar la codificació del residu o d'oposar-s'hi, pot requerir a la persona productora o posseïdora, de forma motivada, la presentació d'aquella documentació que justifiqui la codificació assignada.

Article 4

Gestió

  1. La gestió dels residus que es produeixen o gestionen a Catalunya s'ha de dur a terme d'acord amb les vies de gestió de valorització o d'eliminació previstes a l'annex d'aquest Decret i, d'acord amb:

    1. Les condicions establertes en l'autorització o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR