DECRET 28/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de la Presidència.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de la Presidencia |
Rango de Ley | Decret |
El Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, n'ha creat de nous i ha modificat la denominació d'altres.
El Decret 118/2013, de 26 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència, fixa l'estructura del Departament i determina les competències bàsiques de les unitats que el configuren.
Així doncs, aquest Decret adapta l'estructura del Departament a les necessitats derivades del nou àmbit competencial.
De conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;
A proposta de la consellera del Departament de la Presidència, i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Estructura del Departament
1.1 La persona titular del Departament de la Presidència té atribuïdes les funcions previstes a l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat i les altres atribucions que li atribueixin les lleis, i assumeix les funcions pròpies de portaveu del Govern.
1.2 El Departament de la Presidència s'estructura en les unitats directives següents sota la direcció de la persona titular del Departament:
-
La Secretaria General de la Presidència.
-
La Secretaria del Govern.
-
El Gabinet Jurídic de la Generalitat.
-
La Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.
-
La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana.
-
La Secretaria General de l'Esport.
-
La Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
-
La Delegació del Govern a Madrid.
-
La Direcció General d'Anàlisi i Prospectiva
1.3 Resten adscrits al Departament de la Presidència:
1.3.1 Mitjançant la Secretaria General:
-
El Patronat de la Muntanya de Montserrat.
-
L'Institut Català de les Dones.
1.3.2 Mitjançant la Secretaria del Govern:
-
L'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya.
-
El Centre d'Estudis d'Opinió.
1.3.3 Mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
1.3.4 Mitjançant la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana:
-
La Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional.
-
El Consell Editorial.
1.3.5 Mitjançant la Secretaria General de l'Esport:
-
El Consell Català de l'Esport.
-
L'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya.
-
El Centre d'Alt Rendiment Esportiu.
1.3.6 Mitjançant la Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació:
-
El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.
-
El Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya.
1.4 El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i Intracatalònia SA es relacionen amb el Departament de la Presidència mitjançant la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació.
1.5 La Comissió Jurídica Assessora es relaciona amb el Govern a través del Departament de la Presidència.
1.6 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la política d'aquest, i fa el seguiment de la seva execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; per les persones titulars de la Secretaria del Govern i de les unitats directives amb nivell orgànic de secretaria general; per la persona titular del Gabinet del Conseller/a i per altres persones que la persona titular del Departament designi. A més hi poden assistir, d'acord amb el que determini la presidència del Consell, les persones titulars de la resta d'unitats directives del Departament i ens que en depenen.
Oficina del President
2.1 L'Oficina del President està adscrita orgànicament al Departament de la Presidència amb rang orgànic de direcció general i amb dependència funcional del president/a de la Generalitat.
2.2 Correspon a l'Oficina del President l'exercici de les funcions següents:
-
Facilitar l'assistència al president/a de la Generalitat.
-
Prestar assistència al president/a en la coordinació de l'acció del Govern.
-
Coordinar i dirigir el seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya en relació amb el president/a.
-
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
2.3 L'Oficina del President s'estructura de la manera següent:
-
El Gabinet del President.
-
El Gabinet de Relacions Institucionals.
2.4 El Gabinet del President i el Gabinet de Relacions Institucionals mantenen la naturalesa orgànica, l'estructura i les funcions previstes al Decret 118/2013, de 26 de febrer, i la resta de la normativa vigent.
Institut d'Estudis Autonòmics
L'Institut d'Estudis Autonòmics resta adscrit al Departament de la Presidencia i té la naturalesa orgànica, l'estructura i les funcions previstes al Decret 184/2013, de 25 de juny, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals i la resta de la normativa vigent. Així mateix, correspon a aquest Institut assessorar el president de la Generalitat en relació amb l'establiment i desplegament de les directrius generals de l'acció del Govern en matèria d'autogovern. En l'exercici d'aquestes funcions, l'Institut d'Estudis Autonòmics depèn funcionalment del president de la Generalitat.
Gabinet del Conseller/a
El Gabinet del Conseller/a manté la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura previstes al Decret 118/2013, de 26 de febrer, i la resta de la normativa vigent.
Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern
5.1 A l'Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern, amb dependència orgànica de la persona titular del Departament de la Presidència, li corresponen les funcions següents:
-
Donar suport i assistir a la persona titular del Departament de la Presidència en les seves funcions de portaveu del Govern i mitjans de comunicació.
-
Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament de la Presidència amb els mitjans de comunicació.
-
Emetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa i elaborar els informes que li siguin encarregats.
-
Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en l'àmbit de les seves responsabilitats.
5.2 La persona titular de l'Oficina de Comunicació del Departament de la Presidència i del Portaveu del Govern és personal eventual, d'acord amb el que estableix el Decret 2/2005, d'11 de gener, sobre el règim jurídic del personal eventual de l'Administració de la Generalitat.
Secretaria General de la Presidència
6.1 La Secretaria General...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba