DECRET 296/2016, de 20 de setembre, de modificació del Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyDecret

D'acord amb l'article 150 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, en matèria d'organització de la seva Administració, correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre l'estructura, la regulació dels òrgans i directius públics, el funcionament i l'articulació territorial, i sobre les diverses modalitats organitzatives i instrumentals per a l'actuació administrativa.

El Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, estableix l'estructura organitzativa departamental.

Fruit del desplegament de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, en els àmbits de l'autonomia dels centres docents, el paper i les competències de les direccions dels centres i la provisió de llocs de treball docents a escoles i instituts, un dels reptes més transcendents és la redefinició de la funció directiva dels centres docents del país. Amb aquest marc normatiu es transita d'un model de presa de decisions centralitzades a un nou model on cadascun dels centres escolars del país elabora i executa, en el marc dels objectius generals que estableix el Departament d'Ensenyament, el seu propi projecte educatiu a partir d'utilitzar eines veritables d'autonomia en la seva gestió. Així, la funció directiva esdevé un pilar fonamental de la política educativa i fa necessària la creació d'una subdirecció general específica adscrita a la Secretaria de Polítiques Educatives.

D'altra banda, es proposa adscriure la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme a la Direcció General d'Educació Infantil i Primària. Amb aquesta adscripció, cadascuna de les diverses subdireccions generals que tenen competència en àmbits temàtics del sistema educatiu quedarà adscrita orgànicament a alguna de les direccions generals de les diverses etapes educatives.

Al seu torn, el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha establert les competències del Departament d'Ensenyament.

Així, doncs, i per tal de fer front a aquests nous reptes que es planteja el Departament derivats del desplegament de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, i de la Llei 10/2015, del 19 de juny, de formació i qualificació professionals, de l'aplicació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i per avançar en la implantació de l'administració electrònica, tant en procediments administratius com acadèmics, és important adaptar l'organització a una estructura que ho faciliti.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; amb la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la consellera d'Ensenyament i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Es modifica l'article 6 del Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, que queda redactat de la manera següent:

“Article 6

”La persona titular de la Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, la supervisió, coordinació i relació amb els centres públics i privats del sistema educatiu de Catalunya, la direcció del professorat i personal al servei dels centres públics, l'autorització de centres privats, així com aquelles que li assigni la normativa vigent o que la persona titular del Departament li pugui delegar.”

Article 2

Es modifica l'article 10 del Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, que queda redactat de la manera següent:

“Article 10

”Corresponen a la Subdirecció General d'Organització, Coneixement i Sistemes d'Informació les funcions següents:

”a) Supervisar el Pla director de sistemes d'informació departamental, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

”b) Coordinar la definició dels requeriments funcionals dels sistemes informàtics dels centres educatius, en relació amb la gestió acadèmica, administrativa i econòmica, i supervisar la implantació dels sistemes d'informació que li donin suport.

”c) Coordinar la definició dels requeriments funcionals dels sistemes informàtics nuclears i transversals.

”d) Planificar, coordinar i supervisar l'anàlisi i la definició d'estructures organitzatives i els programes d'actualització i simplificació de serveis i procediments.

”e) Coordinar i supervisar els projectes d'administració electrònica del Departament i d'interoperabilitat administrativa.

”f) Planificar, coordinar i supervisar el sistema d'indicadors del sistema educatiu i de la gestió departamental.

”g) Supervisar l'elaboració de les estadístiques educatives oficials.

”h) Coordinar l'elaboració del Pla de Govern del Departament.

”i) Dirigir el web i la intranet del Departament.

”j) Assumir la condició d'unitat d'informació departamental i desenvolupar tasques relacionades amb la coordinació, la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del departament i a la ciutadania en l'àmbit de la publicitat activa i l'accés a la informació pública.

”k) Supervisar i coordinar les actuacions de difusió i informació de les diferents unitats directives del Departament pels diferents mitjans de difusió: telefònic, escrit, telemàtic o presencial.

”l) Coordinar el model d'informació i d'atenció al públic per adaptar-lo a les noves tecnologies disponibles.

”m) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.”

Article 3

Es modifica l'article 12 del Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, que queda redactat de la manera següent:

“Article 12

”Corresponen al Servei d'Organització i Sistemes d'Informació les funcions següents:

”a) Gestionar el Pla director de sistemes d'informació departamental i alinear-lo amb la política d'interoperabilitat de les administracions públiques.

”b) Elaborar les propostes d'estructures organitzatives per adequar-les als objectius departamentals.

”c) Coordinar els aspectes funcionals dels sistemes informàtics que gestiona l'Àrea TIC per alinear-los amb els objectius departamentals.

”d) Definir els requeriments funcionals dels sistemes informàtics nuclears, transversals, de suport a la gestió acadèmica, administrativa i econòmica dels centres educatius i les guies d'estil per desenvolupar aplicacions.

”e) Proposar i coordinar els projectes d'organització, millora i racionalització de serveis i procediments i sistemes per a la seva avaluació.

”f) Gestionar el coneixement organitzacional del Departament, en col·laboració amb altres unitats del Departament.

”g) Impulsar i coordinar els projectes d'administració electrònica i interoperabilitat.

”h) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.”

Article 4

S'afegeixen els articles 12.bis i 12.ter al Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, amb la redacció següent:

“Article 12.bis

”Del Servei d'Organització i Sistemes d'Informació depèn la Secció de Processos i Administració Electrònica.

”Article 12.ter

”Corresponen a la Secció de Processos i Administració Electrònica les funcions següents:

”a) Identificar processos susceptibles de redisseny per integrar les eines facilitadores de l'administració electrònica disponibles amb l'objectiu de simplificar els processos i d'incrementar l'eficàcia i l'eficiència.

”b) Difondre entre els possibles usuaris les novetats en matèria de serveis corporatius facilitadors de la implementació de serveis d'interoperabilitat i tràmits electrònics.

”c) Participar en la definició i posterior implantació de projectes organitzatius transversals dins del Departament.

”d) Dissenyar i implantar un sistema de gestió d'usuaris de les eines i serveis corporatius lligats a la interoperabilitat i altres serveis organitzatius i d'administració electrònica.

”e) Fer el seguiment i control dels usuaris i de l'ús d'aquestes eines corporatives dins del Departament.

”f) Administrar i mantenir actualitzat el Catàleg Corporatiu de Processos dins del Departament.

”g) Mantenir la interlocució operativa amb els responsables de les eines i serveis corporatius facilitadors de l'administració electrònica.

”h) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.”

Article 5

Es modifica l'article 16 del Decret 297/2011, de 22 de març, de reestructuració del Departament d'Ensenyament, que queda redactat de la manera següent:

“Article 16

”Corresponen al Servei de Gestió del Coneixement les funcions següents:

”a) Planificar, coordinar i homogeneïtzar les actuacions del Departament en matèria de difusió i informació en els diferents webs departamentals.

”b) Gestionar la intranet amb els seus portals, el web del Departament i la resta de portals departamentals.

”c) Impulsar i promoure la gestió del coneixement i la transversalitat de la informació amb voluntat d'integrar els òrgans del Departament, identificar les necessitats d'informació i mantenir el mapa de coneixement del Departament.

”d) Normalitzar la documentació interna, els impresos, els documents elaborats per sistemes informàtics i els noticiaris de les aplicacions informàtiques del Departament i dissenyar eines de normalització...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR