DECRET 313/2016, de 8 de novembre, pel qual s'aprova l'alteració dels termes municipals de Sant Fruitós de Bages i de Sant Joan de Vilatorrada.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
Rango de LeyDecret

Els dies 12 de febrer i 6 de març de 2014, els plens dels ajuntaments de Sant Fruitós de Bages i de Sant Joan de Vilatorrada van acordar iniciar un expedient d'alteració dels seus termes municipals per tal d'integrar el paratge del Poal, de la urbanització Pineda de Bages, en el terme de Sant Fruitós de Bages, per tal d'evitar la partió de l'esmentada urbanització i ajustar el terme municipal a la realitat urbanística municipal del moment, d'acord amb el que estableix l'article 14, en relació amb l'article 13.1.c) del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.

L'expedient es va sotmetre a informació pública, sense que es presentessin al·legacions dins d'aquest tràmit, i a l'informe dels ens locals que no l'havien promogut. El Consell Comarcal del Bages, en data 28 de juliol de 2014, i la Diputació de Barcelona, en data 7 d'agost de 2014, van emetre informe favorable sobre l'expedient d'alteració de termes. D'altra banda, l'Ajuntament de Manresa va manifestar que l'alteració plantejada no modificava la delimitació del seu terme municipal.

Els ajuntaments de Sant Fruitós de Bages i de Sant Joan de Vilatorrada, mitjançant acords dels plens de 10 de setembre i 2 d'octubre de 2014, respectivament, van aprovar la procedència de l'alteració, amb el quòrum legalment establert.

El 20 d'octubre de 2014, l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, en la seva condició d'ens instructor de l'expedient, en va trametre una còpia al Departament de Governació i Relacions Institucionals. Un cop examinada la documentació que integrava l'expedient, la Direcció General d'Administració Local es va adreçar a l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages perquè completés l'expedient administratiu. Aquesta corporació va donar resposta al darrer requeriment de documentació el 24 de febrer de 2015.

El 10 de març de 2015, la Direcció General d'Administració Local va emetre un informe favorable sobre la tramitació del procediment i la procedència de l'alteració, d'acord amb els criteris fixats en el Decret 244/2007, de 6 de novembre, pel qual es regula la constitució i la demarcació territorial dels municipis, de les entitats municipals descentralitzades i de les mancomunitats de Catalunya. Posteriorment, en data 20 d'octubre de 2015, la Direcció General d'Administració Local va afegir-hi una addenda a l'informe.

La Comissió de Delimitació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR