DECRET 63/2015, de 28 d'abril, de reestructuració del Departament d'Empresa i Ocupació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyDecret

El Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació (DOGC núm. 5897, de 9.6.2011), va establir l’estructura completa del Departament, d’acord amb el seu àmbit competencial.

Aquest Decret va ser modificat posteriorment pel Decret 60/2012, de 29 de maig, de reestructuració parcial del Departament d’Empresa i Ocupació i del Departament de Benestar Social i Família (DOGC núm. 6139 de 2.5.2012), i se li va adscriure a aquest Departament l’òrgan tècnic administratiu de la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d’Inserció.

Durant l’any 2013 es van fer dues modificacions del Decret d’estructura. D’una banda, el Decret 91/2013, de 29 de gener, de modificació del Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació (DOGC núm. 6305 de 31.1.2013), va modificar l’estructura departamental creant la Secretaria d’Empresa i Competitivitat. D’altra banda, el Decret 138/2013, de 12 de març, de modificació de funcions en els òrgans del Departament d’Empresa i Ocupació que gestionen el Fons Social Europeu (DOGC núm. 6335, de 14.3.2013), va comportar modificacions en la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals per garantir l’aplicació dels requeriments de la Comissió Europea en els òrgans que gestionen el Fons Social Europeu.

Finalment, l’estructura departamental ha estat modificada pel Decret 121/2014, 26 d’agost, de la Comissió de Preus de Catalunya (DOGC núm. 6696, de 29.8.2014), en què la Secció de la Comissió de Preus de Catalunya passa a adscriure’s al Departament de Territori i Sostenibilitat.

Atès els canvis esmentats que s’han produït en el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d’Empresa i Ocupació, i per tal d’aconseguir més simplicitat i transparència en les normes i disminuir la dispersió normativa existent, garantint més seguretat jurídica, esdevé necessari derogar els decrets de reestructuració anteriors i regular de manera completa l’estructura departamental. A més, en aquesta nova norma, i per tal d’adaptar l’estructura actual a les necessitats existents garantint més eficàcia i eficiència en la prestació dels serveis, es produeixen canvis en l’estructura nova.

Les modificacions més destacades que inclou aquest Decret són, pel que fa a la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals, l’establiment de l’estructura de l’Institut de Seguretat i Salut Laboral dependent de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, regulant-ne les funcions d’assessorament tècnic i prestació de serveis en matèria de prevenció de riscos laborals segons el marc actual. Així mateix, la Subdirecció General d’Autoritzacions Inicials de Treball de la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals passa a dependre de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, assumint funcions en programes de mobilitat de caire internacional. Respecte de la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, se’n concreta una nova definició en l’àmbit de la renda mínima d’inserció laboral per tal d’aconseguir una millora estratègica alhora que més eficàcia en la seva gestió.

Pel que fa a la Secretaria d’Empresa i Competitivitat, passa a dependre d’aquesta Secretaria la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació, depenent fins a l’actualitat del conseller, adaptació amb la qual es pretén més racionalització organitzativa, en aglutinar sota la mateixa Direcció les polítiques de foment de les tecnologies de la informació i les comunicacions i les direccions generals relatives a l’economia productiva.

En l’àmbit de la mateixa Secretaria, i també amb l’objectiu de racionalitzar l’espectre competencial del Departament d’Empresa i Ocupació, s’estructura l’Àrea d’Emprenedoria i Formació, on s’adscriu el Servei d’Emprenedoria, actualment incardinat en l’estructura de la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals.

Per tot això exposat, de conformitat amb l’apartat 4 de l’article 23 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la Presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta del conseller d’Empresa i Ocupació, i d’acord amb el Govern

Decreto:

Capítol 1

Organització general del Departament d’Empresa i Ocupació

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d’Empresa i Ocupació, sota la direcció del/de la conseller/a, s’estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals.

  3. La Secretaria d’Empresa i Competitivitat.

    1.2 Resta adscrit al Departament d’Empresa i Ocupació el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI).

    1.3 Resten adscrits al Departament d’Empresa i Ocupació mitjançant la Secretaria d’Ocupació i Relacions Laborals.

  4. El Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).

  5. El Consell de Relacions Laborals.

  6. El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.

    1.4 Resten adscrits al Departament d’Empresa i Ocupació mitjançant la Secretaria d’Empresa i Competitivitat:

  7. L’Agència Catalana del Consum (ACC).

  8. L’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ).

  9. L’Agència Catalana de Turisme (ACT).

  10. L’Institut Català de l’Energia (ICAEN).

  11. El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM).

    1.5 El Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya que es relaciona amb el Govern de la Generalitat mitjançant el Departament d’Empresa i Ocupació. El Departament ha d’instrumentar aquesta relació a través de la Secretaria General.

Article 2

Consell de Direcció del Departament

Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/a en les funcions de coordinació general i seguiment de l’activitat del Departament.

Formen part del Consell de Direcció els titulars d’òrgans directius amb nivell orgànic de secretari/ària general o de director/a general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini i el/la cap del Gabinet del/de la Conseller/a, que actua com a secretari/ària.

Capítol 2

Unitat d’assistència i suport al/a la conseller/a

Article 3

Gabinet del/de la Conseller/a

3.1 La unitat d’assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

3.2 Són funcions del Gabinet del/de la Conseller/a, com a unitat d’assistència del/de la conseller/a, les següents:

  1. Donar suport i assistir a les activitats del/de la conseller/a.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    3.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a depenen les unitats següents:

  4. L’Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L’Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a.

  6. L’Oficina de Comunicació.

  7. L’Oficina de Protocol.

    3.4 El Gabinet del/de la Conseller/a i de les unitats que en depenen són ocupats per personal subjecte al règim eventual, d’acord amb el que estableix el Decret 2/2005, d’11 de gener, sobre el règim del personal eventual de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 4300, de 13.1.2005).

Article 4

Oficina de Relacions Institucionals

L’Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  1. Preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i fer el seguiment...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR