DECRET 152/1993, d'1 de juny, de reestructuració del Departament de la Presidència.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 155/1995.

Des de l'última reestructuració del Departament de la Presidència, efectuada pel Decret 200/1986, de 4 de juliol, i per tal d'adequar-la a les necessitats actuals es fa necessari ara procedir a una racionalització i ordenació de l'actual estructura organitzativa del Departament;

Amb aquesta finalitat, i d'acord amb els principis d'economia i eficàcia, el present Decret revisa i adapta a les noves necessitats les diverses normes reguladores de l'actual estructura del Departament, tenint-ne present l'especificitat i la configuració complexa de l'organització.

En aquest context es preveu una estructura coordinada i funcional que pugui assumir eficaçment les funcions i responsabilitats del Departament de la Presidència, que en uns casos implica una nova configuració i en altres una supressió d'estructura amb l'objecte de l'estalvi de la despesa pública.

En virtut de l'anterior, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Funcions Correspon al Departament de la Presidència:

-1 El suport directe i l'assistència a la Presidència de la Generalitat.

-2 El seguiment del programa de Govern i de les relacions amb el Parlament.

-3 En relació amb el Consell Tècnic de la Generalitat de Catalunya, les funcions pròpies de la Presidència i la Secretaria, i en relació amb les reunions del Govern, les funcions de suport de la Secretaria del Govern.

-4 La coordinació i l'impuls de la projecció exterior de la Generalitat.

-5 La coordinació interdepartamental.

-6 L'impuls de l'organització administrativa de l'Administració de la Generalitat en col·laboració amb el Departament de Governació.

-7 La coordinació d'estudis prospectius en relació amb l'acció de govern.

-8 L'assessorament i la coordinació jurídica, així com la representació i defensa de l'Administració de la Generalitat, sens perjudici de les funcions que pertoquin a les assessories dels departaments i altres organismes o institucions, d'acord amb la legislació vigent.

-9 La coordinació de les relacions i actuacions institucionals de la Presidència amb els ens locals, corporacions, entitats i associacions.

-10 La difusió de l'activitat del Govern de la Generalitat, la coordinació dels serveis informatius departamentals i la relació amb els mitjans de comunicació.

-11 L'exercici de les competències en matèria de joventut, universitats i recerca, promoció de la dona i telecomunicacions.

-12 La planificació, supervisió, coordinació i l'assessorament dels mitjans i les activitats per satisfer les necessitats informàtiques de l'Administració de la Generalitat.

-13 Qualsevol altra funció que li atribueixin les lleis i disposicions.

Article 2

Comissionat per a Actuacions Exteriors El Comissionat per a Actuacions Exteriors té les funcions i l'estructura que estableix el Decret 190/1992, de 14 de setembre.

Article 3

Comissionat per a Universitats i Recerca El Comissionat per a Universitats i Recerca té les funcions i l'estructura que estableix el Decret 318/1992, de 28 de desembre.

Article 4

Òrgans directius del Departament de la Presidència El Departament de la Presidència, sota la direcció del president de la Generalitat, exerceix les funcions que li corresponen per mitjà dels òrgans directius següents: Secretaria General de la Presidència. Secretaria General Adjunta. Secretaria General de l'Esport. Secretaria General de Joventut. Direcció General d'Afers Interdepartamentals. Direcció General de Coordinació i Seguiment Sectorial. Direcció General del Diari Oficial i de Publicacions. Direcció General de Serveis de Telecomunicacions. Direcció General de Serveis d'Informàtica. Gabinet Jurídic Central. Institut d'Estudis Autonòmics.

Article 5

Secretaria General de la Presidència A la Secretaria General de la Presidència li correspon l'exercici de les funcions que determina la legislació vigent i, especialment, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. També exercirà aquelles altres que li delegui o encomani el titular del Departament. La Secretaria General de la Presidència dóna suport a la Presidència de la Generalitat i és l'òrgan encarregat de la coordinació general de les activitats i funcions encomanades al Departament de la Presidència. El secretari general de la Presidència exerceix, així mateix, les funcions que va atribuir el Decret 108/1982, de 12 de maig, al secretari adjunt del Govern. El secretari general de la Presidència presideix el Consell Tècnic i presta assistència tècnica i administrativa a la Secretaria del Govern. Depenen directament del secretari general de la Presidència: 5.1 L'Oficina del Consell Executiu, que passa a denominar-se Oficina del Govern i manté les funcions que li atribueix l'article 4 del Decret 279/1984. Així mateix manté les seves funcions, atribuïdes pel Decret 148/1988, de 11 de juliol, el Servei de Disposicions. 5.2 El Gabinet Tècnic, al qual correspon l'aplicació de les tècniques de seguiment i avaluació de l'exercici del programa de Govern; l'elaboració dels treballs estadístics relacionats amb les àrees d'actuació del Departament i aquells altres que li siguin encomanats pel secretari general; la recopilació i el processament de dades i l'assessorament general sobre aquestes matèries als diferents òrgans del Departament. El cap del Gabinet Tècnic és un càrrec eventual amb categoria assimilada a subdirector general. Correspon també al Gabinet Tècnic, en coordinació amb la Direcció General de Serveis d'Informàtica i amb el Centre Informàtic de la Generalitat de Catalunya, el seguiment de les actuacions sobre el disseny i la implantació d'aplicacions informàtiques que han de ser utilitzades per portar a terme les seves funcions. 5.3 El Gabinet de Relacions amb els Ens Locals, al qual pertoca la coordinació i el seguiment de les relacions de la Presidència amb els ens locals i aquelles funcions que li siguin encomanades pel titular del Departament i pel secretari general. El cap del Gabinet tindrà la consideració de personal eventual amb categoria assimilada a subdirector general. 5.4 La Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid, la qual realitza funcions de difusió, promoció i representació institucional.

Article 6

Òrgans d'assistència al president Són òrgans d'assistència al president, que actuen sota la direcció directa del secretari general de la Presidència, els següents: 6.1 El Gabinet de la Presidència, que té la responsabilitat de la secretaria del despatx del president de la Generalitat. El director del Gabinet té categoria de director general. Del Gabinet de la Presidència en depenen: 6.1.1 El Gabinet de Relacions Externes i Protocol, que exerceix les funcions d'organització i programació de les relacions externes i dels actes públics de la Presidència i del Govern de la Generalitat, en el seu vessant de relacions públiques i de protocol. Pertoca així mateix a aquest Gabinet la coordinació de les funcions dels responsables de protocol de tots els departaments de la Generalitat per tal d'assolir...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR