DECRET 117/1990, de 3 de maig, sobre avaluació i tria de documentació de l'Administració pública.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Cultura
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableix el Decret 128/1994.

És un fet evident que en els nostres dies l'Administració pública genera una massa documental creixent, la qual, passada la seva vigència administrativa, no és necessari ni convenient conservar en la seva totalitat. Per això la Llei 6/1985, d'arxius, preveu que, un cop expirat el seu període de vigència als organismes que els han produït o rebut, els documents han de ser objecte d'una tria o expurgació, a fi de conservar-ne permanentment només aquells que tinguin interès per a la informació i la investigació, o bé siguin de conservació obligada segons la llei.

Partint d'aquests principis generals i dels que assenyala l'article 2 de la Llei d'arxius, els objectius del present Reglament són essencialment dos: d'una banda, regular i donar solució a les necessitats peremptòries d'avaluació i tria que ara mateix es plantegen en alguns arxius de l'Administració pública de Catalunya; de l'altra, posar les bases per als estudis previs que l'avaluació i la tria requereixin, a fi de poder arribar a l'establiment de Taules d'Avaluació Documental, objectiu final de la present normativa.

A proposta del conseller de Cultura, i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

Àmbit d'aplicació Aquest Decret és d'aplicació als arxius públics a què fa referència l'article 1 de la Llei d'arxius.

Article 2

Comissió Nacional: creació i funcions Es crea la Comissió Nacional d'Avaluació i Tria de Documentació, que té per objecte elaborar i homogeneïtzar els criteris generals d'avaluació i tria de documentació, elevar-los a l'aprovació del conseller de Cultura i controlar-ne la correcta aplicació. La Comissió Nacional d'Avaluació i Tria de Documentació estableix les taules d'Avaluació Documental i controla els processos d'avaluació i tria de documentació.

Article 3

Comissió Nacional: composició 3.1 La Comissió Nacional d'Avaluació i Tria de Documentació està integrada pels membres següents: President: el director general del Patrimoni Cultural. Vice-president: el cap del Servei d'Arxius del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Vocals: Un tècnic de l'Arxiu Nacional de Catalunya. Un director d'un arxiu històric comarcal. Un tècnic responsable d'un arxiu municipal de Catalunya. Un tècnic d'un arxiu central administratiu de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Un representant de l'Associació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR