DECRET 333/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyDecret

DECRET

333/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Justícia.

Mitjançant el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'ha modificat l'àmbit competencial dels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, la denominació d'altres, i s'ha reduït el nombre total dels existents.

El Decret 74/2011, de 4 de gener, d'estructuració del Departament de Justícia, establia l'estructura i les funcions dels òrgans d'assistència al/a la conseller/a i dels òrgans directius d'acord amb el seu àmbit de competències, a fi de millorar-ne l'eficiència.

Ara s'ha de revisar el segon nivell d'estructura per tal de racionalitzar i simplificar l'organització departamental i unificar la normativa reguladora.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la consellera de Justícia i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Organització del Departament de Justícia

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Justícia, sota la direcció del/de la conseller/a, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria de Relacions amb l'Administració de Justícia.

  3. La Direcció General de Serveis Penitenciaris.

  4. La Direcció General d'Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil.

  5. La Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques.

    1.2 Resten adscrits al Departament de Justícia:

  6. El Centre d'Iniciatives per a la Reinserció, regulat per la Llei 23/2009, de 23 de desembre.

  7. El Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, creat per la Llei 18/1990, de 15 de novembre, i que té l'estructura regulada pel Decret 171/2007, de 31 de juliol.

Article 2

Consell de Direcció

Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/a en les funcions de coordinació general i seguiment de l'activitat del Departament. Del Consell de Direcció en formen part els/les titulars d'òrgans directius amb nivell orgànic de secretari/ària general o de director/a general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini, i el/la cap del Gabinet del/de la Conseller/a, que actua com a secretari/ària.

Capítol 2

Unitat d'assistència i suport al/la conseller/a

Article 3

Gabinet del/de la Conseller/a

3.1 La unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

3.2 Són funcions del Gabinet del/de la Conseller/a, com a unitat d'assistència de la persona titular del Departament, les següents:

  1. Donar suport i assistència a les activitats del/de la conseller/a.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    3.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a en depenen les unitats següents:

  4. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  5. L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a.

  6. L'Oficina de Comunicació.

  7. L'Oficina de Protocol.

    3.4 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  8. Fer el seguiment de l'activitat parlamentària.

  9. Preparar la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i dels informes sol·licitats per les altres institucions de la Generalitat i de l'Estat.

  10. Elaborar els informes i assessorar en matèria de relacions institucionals la persona titular del Departament.

  11. Qualsevol altra funció que li encomani el/la conseller/a.

    3.5 L'Oficina de la Secretaria del/de la Conseller/a té les funcions següents:

  12. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la persona titular del Departament.

  13. Assistir la persona titular del Departament en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  14. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    3.6 L'Oficina de Comunicació té les funcions següents:

  15. Donar suport i assistència a la persona titular del Departament en l'exercici de les seves funcions en matèria de mitjans de comunicació.

  16. Dissenyar la política de comunicació del Departament.

  17. Coordinar les relacions dels diversos òrgans del Departament amb els mitjans de comunicació.

  18. Fer l'anàlisi i la difusió interna del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

  19. Emetre notes de premsa i comunicats i preparar entrevistes, reportatges i rodes de premsa.

  20. Elaborar els informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d'actuació.

  21. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    3.7 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  22. Gestionar les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

  23. Coordinar les activitats de protocol, d'actes públics organitzats pel Departament i d'aquells en què participa.

  24. Assessorar i assistir, en matèria de protocol, la persona titular del Departament.

  25. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    Capítol 3

    Secretaria General

    Secció 1

    Funcions i estructura

Article 4

Funcions i estructura

4.1 El secretari o secretària general, com a segona autoritat del Departament, exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les altres que li assigni la normativa vigent.

4.2 De la Secretaria General en depenen:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica, en els termes que preveu el Decret 57/2002, de 19 de febrer.

  3. El Gabinet Tècnic.

  4. Els serveis territorials i les gerències territorials.

4.3 El Centre d'Iniciatives per a la Reinserció i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada resten adscrits al Departament de Justícia mitjançant la Secretaria General.

Secció 2

Direcció de Serveis

Article 5

Funcions i estructura

5.1 A la Direcció de Serveis li corresponen les funcions següents:

  1. Planificar, impulsar i executar les accions adreçades a la integració i a l'optimització màxima de les actuacions de les diferents unitats del Departament.

  2. Adequar al Departament les polítiques de Govern en matèria de recursos humans i dirigir els assumptes relatius al personal adscrit als diferents òrgans del Departament, sens perjudici de les funcions d'altres unitats directives.

  3. Dirigir i coordinar les polítiques de relacions laborals i de prevenció de riscos i salut laboral.

  4. Impulsar la política de formació del Departament.

  5. Preparar l'avantprojecte de pressupost del Departament en col·laboració amb els altres òrgans del Departament.

  6. Supervisar la gestió pressupostària, la comptabilitat i la contractació del Departament.

  7. Dirigir l'administració, el règim interior i coordinar els serveis generals del Departament, i la coordinació dels serveis dels organismes que en depenen.

  8. Dirigir i gestionar la política d'infraestructures del Departament i gestionar el patrimoni sense perjudici de les funcions que corresponguin a la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

  9. Dirigir, supervisar i gestionar les actuacions en matèria de tecnologies de la informació i comunicació del Departament, d'acord amb l'estratègia corporativa en la matèria i sens perjudici de les funcions d'altres unitats directives.

  10. Mantenir relacions funcionals amb altres departaments quan li encarregui el secretari o secretària general.

  11. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada expressament.

    5.2 De la Direcció de Serveis en depenen:

  12. La Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals.

  13. La Subdirecció General de Gestió Econòmica.

  14. L'Àrea de Patrimoni, Obres i Serveis.

  15. El Servei de Gestió de Recursos Informàtics i Telecomunicacions.

  16. L'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Article 6

Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals

6.1 A la Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals li corresponen les funcions següents:

  1. Aplicar al Departament les polítiques del Govern en matèria de recursos humans.

  2. Definir i unificar els criteris d'actuació en matèria de planificació i gestió del personal adscrit a les diferents unitats, garantint la seva adequació a la normativa vigent, i coordinar-ne la implantació.

  3. Dirigir l'assessorament en matèria de recursos humans als òrgans del Departament.

  4. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR