DECRET 341/2004, de 20 de juliol, de reestructuració de la Secretaria d'Administració i Funció Pública i de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET 341/2004, de 20 de juliol, de reestructuració de la Secretaria d'Administració i Funció Pública i de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Mitjançant el Decret 32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals, modificat parcialment pel Decret 75/2003, es va regular l'estructura i les funcions de la Secretaria d'Administració i Funció Pública i de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

El Decret 296/2003,de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, atribueix al Departament de Governació i Administracions Públiques, entre d'altres competències,la competència en matèria de funció pública de la Generalitat i d'organització administrativa de la seva Administració.

Es considera convenient procedir a reestructurar tant les direccions generals dependents de la Secretaria d'Administració i Funció Pública com l'Escola d'Administració Pública.

Amb la nova estructura, la Direcció General de la Funció Pública concentra totes les funcions gestores i de suport jurídic d'aquest àmbit. Això permet limitar les funcions d'aquesta Secretaria a la direcció i coordinació dels òrgans adscrits i a funcions, al marge de les encarregades a les unitats directives adscrites, no estrictament gestores, la qual cosa ajuda a configurar una secretaria sectorial, bàsicament, com un òrgan de direcció, coordinació, planificació i seguiment en matèria de funció pública i d'organització de l'Administració.

Mitjançant el Decret es crea la Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració, que recull les funcions de la, fins ara, Direcció General d'Organització de l'Administració, les relatives a l'impuls de les actuacions relacionades amb el projecte Administració Oberta de Catalunya, atribuïdes pel Decret 68/2004, de 20 de gener, al Departament de Governació i Administracions Públiques iincorpora les assignades a la Inspecció General de Serveis de Personal.

Pel que fa a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, destaca la voluntat d'impulsar la formació i la selecció en l'àmbit local mitjançant la creació del Servei de Formació i Selecció per a l'Administració local.

De conformitat amb el que preveu la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller de Governació i Administracions Públiques, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Secretaria d'Administració i Funció Pública

Article 1

Funcions i estructura

1.1 Corresponen a la Secretaria d'Administració i Funció Pública les funcions següents:

a) Les que li atribueix l'apartat 2 de l'article 6 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, sens perjudici de la titularitat i l'exercici per part de la conseller de Governació i Administracions Públiques, exclosa la competència d'aprovació de normes reglamentàries assenyalada a la lletra a) de l'apartat 1 de l'article esmentat.

b) Establir els objectius i elaborar els criteris d'actuació en matèria de personal, formació i organització de l'Administració per al desplegament de la política general de recursos humans, formació i d'organització del Govern de la Generalitat.

c) Impulsar, coordinar i fer el seguiment de les polítiques de millora i modernització de l'Administració de la Generalitat.

d) Establir i mantenir les relacions necessàries en matèria de funció pública amb altres administracions, institucions i organitzacions públiques i privades i els agents socials.

e) Impulsar les polítiques de comunicació sobre recursos humans de l'Administració de la Generalitat en coordinació amb els altres òrgans que tenen assignades funcions en matèria de comunicació.

f) Elaborar les propostes en matèria de política retributiva del personal, sens perjudici de les atribucions que en aquesta matèria són competència del Departament d'Economia i Finances.

g) Elaborar les propostes en matèria de dimensionament de plantilles, sens perjudici de les atribucions que en aquesta matèria puguin ser competència del Departament d'Economia i Finances.

h) Impulsar les polítiques relacionades amb la selecció de personal, en l'àmbit de competència de la Secretaria d'Administració i Funció Pública.

i) Promoure la implantació del govern electrònic en l'àmbit del sector públic de les administracions públiques catalanes, sens perjudici de les competènciesde les administracions locals.

j) Dirigir i coordinar els òrgans que en depenen i els que li són adscrits.

k) Exercir les altres competències que se li assignin d'acord amb la normativa vigent.

1.2 De la Secretaria d'Administració i Funció Pública en depenen:

a) La Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració.

b) La Direcció General de la Funció Pública.

c) El Gabinet de Suport Tècnic i Estudis.

1.3 L'Escola d'Administració Pública de Catalunya s'adscriu al Departament de Governació i Administracions Públiques mitjançant la Secretaria d'Administració i Funció Pública.

Capítol 2

Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració

Article 2

Funcions i estructura

2.1 Corresponen a la Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració les funcions següents:

a) Les previstes a l'article 21.1 del Decret 32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals i a l'article 67.2 delDecret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat.

b) Establir i fer el seguiment de la política d'inspecció de serveis de personal.

2.2 La Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració exerceix les seves funcions mitjançant les àrees funcionals que preveu l'article 21 del Decret 32/2002, de 5 de febrer, i l'article 67.2 del Decret 68/2004, de 20 de gener.

2.3 Depèn també de la Direcció General d'Innovació i Organització de l'Administració l'Àrea d'Inspecció General de Serveis de Personal, amb les funcions que li són assignades pel Decret 274/1986, de 2 de setembre, que regula la composició i les funcions de la Inspecció General de Serveis de Personal, excepte la relativa a les incompatibilitats, i pel Decret 188/2003, d'1 d'agost, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat, així com per la resta de la normativa vigent aplicable, i en concret, assessorar sobre la tramitació d'expedients disciplinaris del personal al servei de l'administració.

Capítol 3

Direcció General de la Funció Pública

Article 3

Funcions i estructura

3.1 Corresponen a la Direcció General dela Funció Pública les funcions següents:

a) Impulsar la política de relacions amb les organitzacions sindicals i els representants del personal funcionari, estatutari i laboral en matèria de negociació col·lectiva i salut laboral.

b) Impulsar, en l'àmbit de la funció pública, les polítiques d'integració social i elaborar els programes corresponents.

c) Coordinar l'actuació sindical dels diferents departaments, amb una atenció especial en els àmbits on el volum de recursos ho faci necessari.d) Impulsar la gestió del Fons d'Acció Social de personal laboral i funcionari i gestionar les convocatòries d'aquests fons.

e) Dirigir, impulsar, coordinar i ordenar els serveis de prevenció de riscos, salut i seguretat laborals, avaluar-ne l'actuació i proposar les mesures corresponents.

f) Dissenyar, supervisar i avaluar les polítiques relacionades amb la selecció de personal, en l'àmbit de competència de la Secretaria d'Administració i Funció Pública, sens perjudici de les funcions que puguin correspondre a l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

g) Supervisar, coordinar o dirigir les polítiques i actuacions en matèria de provisió, valoració i classificació de llocs de treball i de retribucions, situacions, incidències i avaluació del personal de l'Administració de la Generalitat.

h) Supervisar, coordinar o dirigir el suport i l'assistència jurídica en matèria de funció pública.

i) Supervisar la gestió en matèria d'incompatibilitats.

j) Qualsevol altra funció que li atribueixi la normativa vigent o li encomani el/la secretari/ària d'Administració i Funció Pública.

3.2 De la Direcció General de la Funció Pública en depenen els òrgans següents:

a) La Subdirecció General d'Ordenació Jurídica.

b) La Subdirecció General de Relacions Sindicals.

c) La Subdirecció General de Selecció de Personal.

d) La Subdirecció General de Gestió de Personal.

e) La Subdirecció General de Prevenció i Salut Laboral.

Article 4

Subdirecció General d'Ordenació Jurídica

Corresponen a la Subdirecció General d'Ordenació Jurídica les funcions següents:

a) Assessorar i donar suport i assistència jurídica en matèria de funció pública.

b) Assessorar i emetre informes sobre les consultes que li siguin plantejades pels departaments, organismes i entitats de la Generalitat en matèria de funció pública.

c) Elaborar i proposar els criteris de coordinació adequats per a l'aplicació de la normativa de funció pública.

d) Elaborar estudis i informes en matèria de funció pública.

e) Informar i assessorar sobre els projectes de normativa de funció pública.

f) Elaborar les propostes de resolució de recursos administratius que hagin de resoldre els òrgans actius de la Secretaria d'Administració i Funció Pública.

g) Emetre informe sobre els recursos administratius en matèria de funció pública.

h) Fer el seguiment dels expedients dels recursos contenciosos administratius que s'interposin en matèria de funció pública.

i) Elaborar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR