DECRET 194/2008, de 7 d'octubre, de reestructuració parcial del Departament d'Economia i Finances.

Fecha de Entrada en Vigor10 de Octubre de 2008
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

DECRET 194/2008, de 7 d'octubre, de reestructuració parcial del Departament d'Economia i Finances. El Decret 566/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament d'Economia i Finances, va adaptar l'estructura del Departament a les noves competències que li va atribuir el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Posteriorment, s'ha vist la necessitat de dur a terme la reestructuració parcial d'alguns òrgans del Departament per completar l'adequació de l'estructura departamental als nous àmbits competencials i fer front en millors condicions a l'increment d'activitat que comporten. Dins l'estructura de la Secretaria General, atesa la creixent demanda de serveis públics prestats per la Generalitat de Catalunya, i també la necessitat d'afrontar i mantenir l'actual nivell inversor en infraestructures, la qual cosa aconsella l'habilitació d'un instrument que s'ocupi de la recerca de noves fórmules i mecanismes que permetin compatibilitzar l'assoliment dels objectius assenyalats amb el compliment dels límits establerts per la normativa en matèria d'estabilitat pressupostària, es crea el Programa de finançaments estructurats. Alhora, aquest Decret aborda la reestructuració parcial de la Direcció de Serveis, amb la creació d'una nova Àrea d'Innovació i Administració Electrònica, i la substitució en la Subdirecció de Gestió Econòmica, Contractació i Patrimoni del Servei de Gestió Econòmica i Contractació per dos nous serveis: el Servei de Gestió Econòmica i el Servei de Contractació, per tal de fer front a l'increment d'activitat que ha comportat l'assumpció de les competències en energia i mines. Al mateix temps, s'ha vist la necessitat d'ampliar la modificació del Decret 265/1986, de 3 de juliol, sobre creació de l'Assessoria Jurídica del Departament d'Economia i Finances, iniciada amb el Decret 369/2001, de 24 de desembre. Aquesta modificació es concreta específicament en l'adaptació de les àrees funcionals en què s'articula l'Assessoria Jurídica a la nova estructura del Departament d'Economia i Finances. Així mateix, i en els termes que es preveu en el Reglament dels Serveis Jurídics de la Generalitat de Catalunya, es reestructuren els serveis territorials de l'Assessoria Jurídica, s'elimina la referència a la figura dels adjunts que es preveia en l'article 5, i, finalment, mitjançant una disposició addicional al Decret 265/1986, de 3 de juliol, es corregeixen determinades remissions a òrgans o disposicions que actualment s'han vist modificats. D'altra banda, el Decret 363/2002, de 24 de desembre, de reestructuració de la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, va estructurar la Direcció General en tres subdireccions generals: del Patrimoni Immobiliari, Tècnica i de Subministraments i Serveis; i dues àrees funcionals: de Patrimoni Immaterial i Financer i d'Inventari General i d'Herències. Posteriorment, es modificava el nombre de subdireccions generals mitjançant el Decret 442/2004, de 30 de novembre, d'adscripció de la Subdirecció General de Riscos i Assegurances a la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya. Finalment, el Decret 566/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament d'Economia i Finances, va adscriure a la Direcció General la Subdirecció General de Gestió del Servei de Vehicles, que estava regulada pel Decret 223/2005, d'11 d'octubre, de creació de la Gerència de Vehicles de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de la Comissió de Vehicles de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. La dispersió de la normativa que estableix les funcions i l'estructura de la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya aconsella unificar-la en una sola disposició. Al mateix temps, cal adequar la Direcció General a les noves competències atribuïdes per mitjà del Decret 566/2006, tenint present també els efectes de la creació del Registre del Sector Públic per mitjà de l'article 19 de la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de mesures financeres. El resultat és una nova estructura organitzativa amb cinc subdireccions generals i una àrea funcional, alhora que es creen cinc nous òrgans actius amb rang de servei. D'altra banda, la nova regulació de diverses tècniques per a la racionalització de la contractació, com ara els acords marc, els sistemes dinàmics de contractació i les centrals de contractació que introdueix la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, i la necessitat d'adequació al Decret 566/2006, de 19 de desembre, que crea la Direcció General de Contractació Pública, aconsellen el canvi de la presidència de la Comissió Central de Subministraments, i també el canvi d'adscripció de la Secretaria Tècnica que li dóna suport i de la Subdirecció General de Subministraments i Serveis, que passen a dependre de la Direcció General de Contractació Pública. En l'àmbit competencial de consum, els canvis d'adscripció departamental que ha experimentat l'Agència Catalana del Consum des de la seva creació per mitjà de la Llei 9/2004, de 24 de desembre, aconsellen regular de manera explícita en la normativa del Departament d'Economia i Finances, com a departament que actualment té la competència en matèria de consum, la dependència orgànica i funcional de l'estructura de l'Agència en l'àmbit territorial. Finalment, en l'àmbit competencial d'energia i mines, s'han produït un conjunt de canvis des de la darrera reestructuració efectuada de la Direcció General d'Energia i Mines que fan necessari adequar la seva estructura i les seves funcions a la nova situació. D'una banda, la modificació de la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, i de la Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector dels hidrocarburs, ha comportat un increment del marc competencial energètic autonòmic en relació amb: les instal·lacions de transport secundari; l'exercici de les funcions de supervisió de l'activitat de distribució tant d'energia elèctrica com de gas natural; la coordinació dels gestors de la xarxa de distribució; la competència per resoldre les condicions de connexió a les xarxes de distribució; i el seguiment dels plans d'inversió de les empreses distribuïdores elèctriques i gasistes. D'altra banda, i per tal de garantir la qualitat i continuïtat del subministrament de la xarxa de gas i d'energia elèctrica, es posa de manifest la necessitat d'incrementar la funció inspectora de l'Administració de la Generalitat. Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Economia i Finances, i d'acord amb el Govern, Decreto: Capítol 1 Secretaria General Article 1 Programa de finançaments estructurats 1.1 Es crea el Programa de finançaments estructurats, adscrit al Departament d'Economia i Finances, amb la finalitat de dissenyar i implantar nous sistemes de finançament vinculats al desenvolupament d'inversions en infraestructures públiques. 1.2 Al capdavant del Programa hi ha un director o directora, amb rang orgànic de director o directora general, que depèn jeràrquicament del secretari o secretària general. 1.3 El director o directora té assignades les funcions següents: a) Analitzar i, si escau, establir i fer el seguiment de nous sistemes de finançament específics que possibilitin el desenvolupament d'inversions en infraestructures públiques. b) Acordar i fer el seguiment dels contractes programa i d'altres mecanismes com els plans economicofinancers entre la Generalitat de Catalunya i les entitats del seu sector públic que li siguin encomanats des de la Secretaria General en el quals es defineixin els objectius i compromisos a assolir per aquestes, i representar el Departament en les comissions de seguiment creades en el si dels esmentats contractes programa i plans economicofinancers. c) Representar el Departament en comissions de seguiment creades en aplicació dels convenis signats amb l'Administració de l'Estat i/o de l'Administració local. d) Impulsar mecanismes de seguiment dels projectes desenvolupats per la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb el sector privat. e) Dirigir i coordinar l'estructuració de grans projectes d'inversió a desenvolupar pels diferents departaments i entitats públiques. f) Impulsar i dirigir, en els casos que se li assigni, dins el marc d'actuació del Departament, la implantació de nous projectes estratègics de millora de les funcions que són competència dels diferents àmbits econòmics del Departament d'Economia i Finances. g) Dirigir i coordinar equips interdepartamentals per analitzar, dissenyar i proposar alternatives per implantar actuacions amb impacte econòmic i financer. h) Col·laborar amb les unitats responsables del Departament en la determinació dels escenaris econòmics dels diferents departaments, i en la proposta de mesures de seguiment dels objectius de caràcter pluriennal que s'hi fixin i per a l'assoliment dels objectius d'estabilitat pressupostària de la Generalitat de Catalunya. i) Assistir a les reunions dels grups de treball en què participen l'Administració de la Generalitat de Catalunya, l'Administració de l'Estat i l'Administració local, amb l'objectiu de millorar els sistemes de finançament de les infraestructures públiques. j) Les altres funcions que li siguin encomanades pel secretari o secretària general. 1.4 El mandat del Programa s'estendrà fins que no se'n considerin acomplerts els objectius i, en tot cas, fins al 31 de desembre de 2011. Article 2 Subdirecció General de Recursos Humans i Organització 2.1 S'afegeixen les lletres k) i l) a l'article 4.1 del Decret 211/2005, de 27 de setembre, de reestructuració de la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances, amb la redacció següent: .k) Impulsar i facilitar la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR