DECRET 55/1989, de 13 de març, de reestructuració del Departament de Sanitat i Seguretat Social.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyDecret

L'estructura del Departament de Sanitat i Seguretat Social, d'ençà el seu establiment, ha estat objecte de diverses reorganitzacions motivades, en una primera fase, pels traspassos de serveis en aquestes matèries a la Generalitat; en una segona fase, per la creació de les entitats gestores de la Seguretat Social i, posteriorment, per tal d'adaptar la seva estructura orgànica als processos de reordenació endegats, tant pel que fa a l'àmbit de l'assistència sanitària i la salut pública com a l'àmbit de l'assistència i els serveis socials.

Així mateix, es fa necessari introduir modificacions en l'estructura del Departament de Sanitat i Seguretat Social que contribueixin a l'aprofundiment en la racionalització i l'eficàcia en la gestió de les competències que té atribuïdes ateses, d'una banda, la redistribució de competències entre els diversos departaments de la Generalitat, en virtut del Decret 144/1988, de 5 de juliol, que ha suposat l'adscripció de la Direcció General de Seguretat Social al Departament de Treball, i del Decret 187/1988, d'1 d'agost, pel qual s'adscriuen al Departament de Benestar Social la Direcció General de Serveis Socials i l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials; i de l'altra la conveniència d'una adequació constant de l'organització administrativa als objectius encomanats.

Als efectes esmentats al paràgraf anterior es crea, per aquest Decret, la Direcció General de Recursos Econòmics del Sistema Sanitari que, en concordància amb el que preveu l'article 3.3 de la Llei 12/1983, de 14 de juliol, en la nova redacció donada per la Llei 13/1988, de 31 de desembre, tindrà cura de la planificació, l'avaluació i el control de la gestió econòmico-administrativa, financera i pressupostària de l'Institut Català de la Salut, així com també del control de les funcions de gestió econòmico-administrativa dels centres i dels serveis sanitaris vinculats amb aquesta entitat gestora mitjançant acords, convenis, concerts o fórmules de gestió integrada o compartida.

Així mateix, s'estableix la Subdirecció General de Coordinació Jurídica com a òrgan encarregat de coordinar l'actuació de les diferents unitats d'assessorament jurídic del Departament i dels organismes que en depenen.

Finalment, es reorganitza la Direcció General d'Ordenació i Planificació Sanitària i es crea la Subdirecció General de Planificació de Programes amb l'objectiu de coordinar, avaluar i fer el seguiment dels diferents programes sanitaris i sòcio-sanitaris portats a terme pel Departament.

En conseqüència, vist el que estableix la Llei 3/1982, de 25 de març, a proposta del Conseller de Sanitat i Seguretat Social, i d'acord amb el Consell Executiu, Decreto:

Article 1

1.1 El Departament de Sanitat i Seguretat Social, sota la dependència del seu titular i a nivell central, s'estructura, en els òrgans següents: Secretaria General. Direcció General de Recursos Econòmics del Sistema Sanitari. Direcció General d'Ordenació i Planificació Sanitària. Direcció General de Salut Pública.

1.2 A nivell territorial, el Departament s'estructura en les delegacions territorials creades pel Decret 237/1985, de 6 d'agost.

Article 2

Són adscrites al Departament de Sanitat i Seguretat Social les entitats següents: Institut Català de la Salut. Institut d'Estudis de la Salut.

Article 3

El Conseller de Sanitat i Seguretat Social té com a òrgans d'assistència i suport el Consell de Direcció i el Gabinet del Conseller.

3.1 El Consell de Direcció és presidit pel Conseller i el componen, a més, el Secretari General, els directors generals i la resta de persones que el Conseller designi. Té com a funció assistir el Conseller en l'elaboració de la política del Departament i en el seguiment de l'execució d'aquesta política.

3.2 El Gabinet del Conseller té l'estructura i les funcions que estableix el Decret 21/1989, de 7 de febrer (DOGC núm. 1110, de 22.2.1989). Secretaria General

Article 4

4.1 La Secretaria General, per a l'execució de les funcions que li corresponen d'acord amb la normativa vigent, les que li encomani el Conseller i la coordinació de les unitats del Departament, s'estructura en els òrgans següents: Gabinet Técnic. Servei Central d'Ordenació de la Informació del Departament. Subdirecció General d'Administració i Personal. Subdirecció General de Coordinació Jurídica. Inspecció de Serveis del Sistema Sanitari.

4.2 Del Secretari General també depèn la Direcció General de Recursos Econòmics regulada pels articles 12 i següents d'aquest Decret.

Article 5

El Gabinet Tècnic té les funcions i l'estructura que estableixen els decrets 275/1980, de 28 de novembre (DOGC núm. 100, de 16.12.1980), i 237/1985, de 6 d'agost (DOGC núm. 582, de 30.8.1985).

Article 6

El Servei Central d'Ordenació de la Informació té les funcions i l'estructura que fixen els decrets 48/1982, de 22 de febrer (DOGC núm. 208, de 17.3.1982), i 237/1985, de 6 d'agost.

Article 7

La Subdirecció General d'Administració i Personal té les funcions i l'estructura que estableixen els decrets 338/1984, de 8 de novembre (DOGC núm. 487, de 21.11.1984), 275/1980, de 22 de novembre, i 237/1985, de 6 d'agost.

Article 8

8.1 Corresponen a la Subdirecció General de Coordinació Jurídica les funcions següents:

  1. Assesorar en dret, en forma verbal o escrita, els serveis centrals i territorials del Departament de Sanitat i Seguretat Social i els organismes que en depenen, i col·laborar en actuacions de caràcter jurídic relacionades amb les competències del Departament. La petici d'assessorament o de col·laboració serà enviada pel Conseller, pel secretari general del Departament o pel director general o delegat territorial corresponent.

  2. Coordinar l'actuació dels serveis al seu càrrec i de les diferents unitats d'assessorament jurídic del Departament i dels organismes que en depenen, tant en l'esfera central com territorial. A aquests efectes, e Subdirector General de Coordinació Jurídica podrà donar, directament o per mitjà del respectiu director general o delegat territorial, directrius, demanar informes verbals o escrits i, en general, requerir la col·laboració de les unitats abans esmentades per a la major eficàcia en la gestió dels assumptes encomanats, així com també per establir criteris homogenis d'actuació, amb l'excepció, en tot cas, de les competències del Gabinet Jurídic Central pel que fa a la coordinació i unificació de criteris dels diferents serveis jurídics dels departaments.

  3. Exercir, en el seu cas, les funcions que li siguin delegades pel Gabinet Jurídic Central de conformitat amb el que preveu l'article 3.2 del Decret 286/1988, de 17 d'octubre (DOGC núm. 1061, de 28.10.1988).

8.2 La Subdirecció General de Coordinació Jurídica s'estructura en els òrgans següents: : Servei Jurídic i Normatiu. Servei d'Estudis Jurídics i Assessorament.

Article 9

9.1 El Servei Jurídic i Normatiu té per funcions:

  1. L'elaboració dels projectes de disposicions de caràcter general que hagi de dictar el Departament de Sanitat i Seguretat Social o que aquest hagi de sotmetre a l'aprovació o tramitació del Consell Executiu o l'emissió d'informes sobre aquests projectes.

  2. L'emissió d'informes sobre els convenis i els contractes administratius, civils i mercantils que hagin de ser subscrits pels òrgans del Departament o, si escau, elaborar-los; així com també l'emissió d'informes sobre els plecs de clàusules administratives i dels expedients relatius a la modificació, novació, nul·litat, rescissió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR