ACORD GOV/157/2010, de 14 de setembre, pel qual s'aprova definitivament el Pla territorial parcial de les Comarques Gironines.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyAcord

ACORD

GOV/157/2010, de 14 de setembre, pel qual s'aprova definitivament el Pla territorial parcial de les Comarques Gironines.

La Llei 23/1983, de 21 de novembre, de política territorial, estableix que el Pla territorial general de Catalunya ha de definir els objectius d'equilibri territorial d'interès general per a Catalunya i ha de ser el marc orientador de les accions que s'emprendran per crear les condicions adequades per atreure l'activitat econòmica als espais territorials idonis.

La Llei esmentada crea també la figura dels plans territorials parcials que defineixen els objectius d'equilibri d'una part del territori de Catalunya i són el marc orientador de les accions que s'emprendran.

L'article 2.2 de la Llei 1/1995, de 16 de març, per la qual s'aprova el Pla territorial general de Catalunya, modificat per la Llei 24/2001, de 31 de desembre, fixa els àmbits d'aplicació dels plans territorials parcials, entre els quals figura l'àmbit de les Comarques Gironines, que comprèn les comarques de l'Alt Empordà, el Baix Empordà, la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany, el Ripollès i la Selva.

L'avantprojecte del Pla territorial parcial de les Comarques Gironines es va sotmetre al corresponent procés de participació, i un cop valorades les observacions, suggeriments i propostes presentats, es va elaborar el projecte de Pla, el qual va ser aprovat inicialment pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques en data 4 de febrer de 2010.

Posteriorment, el projecte del Pla territorial parcial de les Comarques Gironines, juntament amb el seu informe de sostenibilitat ambiental, es va sotmetre a informació pública i a audiència dels departaments de la Generalitat, dels ens locals de l'àmbit del Pla i de l'Administració de l'Estat, per un període de dos mesos. També es va sotmetre a la consideració i consulta de les corporacions, associacions i entitats interessades en el desenvolupament del territori.

Un cop introduïdes les pertinents modificacions com a conseqüència del període d'al·legacions, en data 3 de juny de 2010, la Comissió de Coordinació de Política Territorial va emetre informe favorable en relació amb el projecte de Pla.

D'acord amb la disposició transitòria del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, aprovat pel Decret 142/2005, de 12 de juliol, l'avaluació ambiental del Pla s'ha efectuat a partir de l'informe mediambiental contingut en l'avantprojecte i s'ha mantingut al llarg de tota la tramitació. El Pla, en compliment de la normativa aplicable sobre avaluació ambiental de plans i programes, conté també una memòria ambiental sobre la qual ha atorgat la conformitat el Departament de Medi Ambient i Habitatge, en data 21 de juliol de 2010, amb una sèrie de condicions que han estat preses en consideració els termes que resulten de la Resolució d'aprovació provisional adoptada pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques en data 27 de juliol de 2010. L'esmentada Resolució justifica també els motius pels quals no s'incorporen les condicions referents al nucli de Melianta del municipi de Fontcoberta i a la delimitació de la urbanització Parc Empordà, al municipi de Pau.

En relació amb el nucli de Melianta, es remet a la Resolució de 12 d'abril de 2010, d'aprovació definitiva del Pla director urbanístic del Pla de l'Estany, la qual va considerar que calia mantenir l'estratègia de creixement moderat establerta en el Pla en tractar-se del nucli principal del municipi de Fontcoberta i tractar-se d'una àrea d'habitatge principal i amb una part apreciable de sòl per a activitat econòmica i que, per tant, té una mixticitat d'usos pròpia de les àrees a les quals el Pla assigna aquesta estratègia i no és justificable que s'hagi de sotmetre a restriccions específiques.

En relació amb la delimitació de la urbanització Parc Empordà, s'especifica que la delimitació incorporada és la que deriva del Pla director urbanístic de la Serra de Rodes vigent i que es compleix amb l'estratègia de reducció establerta pel Pla Director territorial de l'Empordà pel fet que s'assenyalen com a espais lliures les cotes més altes del sector de forma que hi ha una reducció efectiva de l'espai a urbanitzar.

En conseqüència, vist el dictamen de la Comissió de Coordinació de Política Territorial i de conformitat amb l'article 15.1 del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, aprovat pel Decret 142/2005, de 12 de juliol, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el Govern

Acorda:

—1 Aprovar definitivament el Pla territorial parcial de les Comarques Gironines, elaborat per la Secretaria per a la Planificació Territorial a través del Programa de planejament territorial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, amb incorporació de determinades precisions als articles 4.5, 4.6 i 5.2 i a la disposició addicional primera de la normativa i amb l'addició d'una nova disposició addicional sisena.

—2 Disposar la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya d'aquest Acord, que inclou com a annex la normativa del Pla territorial parcial de les Comarques Gironines i les directrius del paisatge, a l'efecte de la seva executivitat immediata.

La integritat del Pla restarà, per a la consulta i la informació que preveu l'article 16.2 del Reglament pel qual es regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació dels plans territorials parcials, aprovat pel Decret 142/2005, de 12 de juliol, a l'arxiu del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, avinguda Josep Tarradellas, 2-6, planta baixa, 08029 Barcelona, i al lloc web del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (www.gencat.cat/ptop).

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveuen l'article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació o publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

Barcelona, 14 de setembre de 2010

Laia Bonet Rull

Secretària del Govern

Annex

Normes d'ordenació territorial i directrius del paisatge

Normes d'ordenació territorial

Títol I

Disposicions de caràcter general

Article 1.1

Objecte i àmbit d'aplicació

El Pla territorial parcial de les Comarques Gironines (en endavant, el Pla) ordena el territori de les comarques de l'Alt Empordà, el Baix Empordà, la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany, el Ripollès i la Selva que integren l'àmbit funcional de planificació delimitat pel Pla territorial general de Catalunya, aprovat per la Llei 1/1995, de 16 de març, modificada per la Llei 24/2001, de 31 de desembre, de reconeixement de l'Alt Pirineu i Aran com a àrea funcional de planificació.

Per a aquest àmbit el Pla estableix determinacions que han de ser respectades i desenvolupades per les actuacions territorials, en especial les urbanístiques, les d'infraestructures de mobilitat, i les derivades de les polítiques de protecció del patrimoni ambiental, cultural, social i econòmic.

Article 1.2

Naturalesa jurídica

El Pla té naturalesa i contingut de Pla territorial parcial d'acord amb el que estableix el capítol III de la Llei 23/1983, de 21 de novembre, de política territorial, modificada per la Llei 31/2002, de 30 de desembre.

Article 1.3

Marc legal

El Pla, que desenvolupa el Pla territorial general de Catalunya, s'ha redactat d'acord amb la legislació territorial, sectorial i urbanística vigent, com també amb la resta de disposicions legals aplicables.

Per aquest motiu, les determinacions del Pla són sens perjudici de l'observança obligatòria de les lleis i reglaments de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya relatives a qualsevol matèria de caràcter sectorial present en el territori, en especial totes les disposicions d'obligat compliment referents a les infraestructures viària, ferroviària, aeroportuària, portuària, de comunicacions i qualsevol altra, que per raó de les competències de creació, explotació i regulació sigui objecte de legislació i reglamentació sectorial.

Tota referència a la legislació territorial, sectorial i urbanística vigent s'ha d'entendre que remet a l'ordenament aplicable a Catalunya.

Article 1.4

Finalitat

El Pla té per finalitat ordenar el territori per tal de garantir el benestar de la població actual i futura. Per això el Pla estableix les pautes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR